چهره خشن‌تر و قدرت بیشتر

آئودی RS Q8 با تیونینگ منهارت

17 اردیبهشت 1399 11:56

آئودی RS Q8 احتمالاً سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی شاسی‌بلندی است که از خطوط تولید خودروساز آلمانی خارج شده، اما با این حال شرکت‌های تیونر زیادی وجود دارند که قابلیت‌های این خودرو در حالت استاندارد را کافی ندانسته و در پی افزایش قدرت آن هستند. مدتی پس از معرفی نمونه تقویت شده توسط شرکت ABT، اکنون متخصصان Manhart نسخه‌ای تقویت شده از RS Q8 را تدارک دیده‌اند که می‌تواند رقیبی بسیار شایسته برای لامبورگینی اوروس باشد.

مهمترین تغییرات به زیر کاپوت این آئودی مربوط می‌شود، جایی که پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربوی این خودرو صاحب 887 اسب‌بخار قدرت و 1080 نیوتن‌متر گشتاور شده است.قیمت نسخه استاندارد آئودی RS Q8 می‌تواند عامل مهمی در جلب نظر مشتریان باشد چراکه این خودرو با قیمت 113 هزار دلار، هنوز 87 هزار دلار ارزان‌تر از شاسی‌بلند ساخت لامبورگینی است. با این حال RS Q8 تیون شده توسط شرکت Manhart که RQ 900 نام گرفته، قیمتی برابر با 280 هزار یورو داشته و تنها در تیراژ 10 دستگاه ساخته خواهد شد.

تغییرات اعمال شده روی بدنه آئودی RS Q8 توسط Manhart شامل کیت بدنه‌ای بوده که قطعات الحاقی به لبه سپرهای جلو، رکاب‌های جانبی، لبه گلگیرها و دیفیوزر عقب را دربرمی‌گیرد. لازم به ذکر است که این قطعات از مواد سبک وزن ساخته شده‌اند.

کاپوت فیبرکربن با ورودی‌های هوا، رینگ‌های 23 اینچی آلومینیومی و خروجی چهارگانه اگزوز اسپرت بخش دیگری از تغییرات اعمال شده روی بدنه این خودرو خواهند بود. منهارت همچنین ارتفاع سیستم تعلیق را به میزان 30 میلی‌متر کاهش داده است.

کابین آئودی RS Q8 با تیونینگ منهارت

در فضای کابین نیز از پوشش اختصاصی چرم و آلکانترا به همراه کفپوش‌های سفارشی و قطعات طلایی برای تزئین بخش‌های مختلف استفاده شده است.

اما مهمترین تغییرات به زیر کاپوت این آئودی مربوط می‌شود، جایی که پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربوی این خودرو که در نمونه استاندارد 592 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، به لطف نصب توربوشارژرهای بزرگتر و اعمال برخی تغییرات دیگر توسط منهارت، صاحب 887 اسب‌بخار قدرت و 1080 نیوتن‌متر گشتاور شده است.

جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک این شاسی‌بلند قدرتمند نیز توسط منهارت مورد بازنگری قرار گرفته تا بتواند قدرت پیشرانه را به بهترین نحو از طریق سامانه چهارچرخ محرک کواترو به چرخ‌ها منتقل کند.

آئودی RS Q8 با تیونینگ منهارت

هنوز ارقام دقیقی از عملکرد فنی RQ 900 توسط شرکت تیونر اعلام نشده اما باید توجه داشت که آئودی RS Q8 می‌تواند ظرف 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت و در 13.7 ثانیه به سرعت دویست کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 305 کیلومتر برساعت محدود شده است. با استناد بر این ارقام به راحتی می‌توان حدس زد که شاسی‌بلند دست‌پرورده منهارت بتواند به مراتب عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

دیدگاه کاربران