مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری

عرضه مرسدس‌بنز CLS260 در چین

20 اردیبهشت 1399 14:02

برای خریداری مدل پایه نسل جدید مرسدس CLS یعنی CLS450 در بازار ایالات متحده باید 69,950 دلار پرداخت کرد. این خودرو به پیشرانه بنزین‌سوز 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده که 362 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در وطن این خودرو یعنی آلمان تیپ پایه CLS مدل CLS220d خواهد بود که پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل در آن نصب شده که 191 اسب‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می‌دهد.

علت عرضه خودروی بزرگی چون CLS با چنین پیشرانه کم‌حجمی را باید به مشوق‌های مالیاتی دولت چین برای خودروهای با پیشرانه کم‌حجم‌تر از 1.5 لیتر مرتبط دانست.اما اکنون در بازار چین قرار شده نسخه‌ای از CLS با پیشرانه کم‌حجم 1.5 لیتری عرضه شود. در این مدل که با نام CLS260 شناخته می‌شود، نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته به محور عقب منتقل می‌شود.

قیمت تعیین شده برای این مدل برابر با 81,500 دلار است. پیشرانه کم‌حجم این مدل که از سیستم هیبرید خفیف بهره‌مند شده، 184 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز برابر با 8.7 ثانیه بوده که 0.3 ثانیه نسبت به دیگر عضو خانواده یعنی مدل E260 سریع‌تر است. لازم به‌ذکر است که مرسدس E کلاس عرضه شده در بازار چین در همین کشور و در فرم بدنه بلند ساخته می‌شود.

مرسدس‌بنز CLS260 در چین

اما علت عرضه خودروی بزرگی چون CLS با چنین پیشرانه کم‌حجمی را باید به مشوق‌های مالیاتی دولت چین برای خودروهای با پیشرانه کم‌حجم‌تر از 1.5 لیتر مرتبط دانست. غیر از این، باید به اختلاف قیمت ده هزار دلاری این مدل با CLS300 اشاره کرد که این هم می‌تواند در جلب خریداران بسیار مهم باشد.

در حالی‌که در بسیاری از کشورهای جهان قوانین آلایندگی روزبه‌روز سختگیرانه‌تر می‌شود، شرکت مرسدس‌بنز نیز به فکر کوچکتر کردن پیشرانه‌های ساخت خود افتاده است. برای نمونه باید به مدل AMG C63 اشاره کرد که براساس برخی شایعات، قرار است پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو خود را از دست داده و به پیشرانه 2 لیتری با نیروی کمکی برقی مجهز شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران