بررسی دیگنیتی پرایم و پرستیژ بهمن موتور

شرکت بهمن موتور در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1401، برای نخستین‌بار از دیگنیتی پرستیژ رونمایی کرد؛ در تصویر زیر، تفاوت ظاهری تیپ جدید دیگنیتی پرستیژ را در مقابل تیپ دیگنیتی پرایم مشاهده می‌کنید:

دیگنیتی پرایم و پرستیژ بهمن موتور
رونمایی دیگنیتی پرایم و پرستیژ در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

شرکت بهمن موتور قرار از تابستان 1401 فروش دیگنیتی پرستیژ را آغاز کند. مشخصات کامل این خودرو نیز برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران و بصورت زیر اعلام شده است:

»» کاتالوگ رسمی دیگنیتی پرستیژ ««

دیگنیتی پرستیژ علاوه بر تغییرات مهم فنی، چندین تغییر ظاهری نیز نسبت به تیپ دیگنیتی پرایم، دارد. ابتدا از قسمت فنی شروع کنیم؛ بهمن موتور، هم موتور 1.5 لیتری توربو و هم گیربکس CVT تیپ دیگنیتی پرایم را تغییر داده است و به همین دلیل، تیپ پرستیژ حالا با دست پر به میدان رقابت آمده:

  • موتور 2 لیتری توربوشارژ
  • سیستم تزریق مستقیم GDI ساخت بوش
  • قدرت تقریبی 230 اسب بخار
  • گشتاور تقریبی 360 نیوتن متر
  • گیربکس 6 دنده اتوماتیک (ساخت پاورتک هیوندای)
دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

موضوع تغییر موتور دیگنیتی پرستیژ، آنقدر برای بهمن موتور اهمیت داشته که این شرکت، لیست قدرت موتور برای برخی از کراس‌اورهای کره‌ای، ژاپنی و حتی آلمانی مطرح بازار کشورمان را با دیگنیتی پرستیژ مقایسه کرده است:

مدل حجم موتور قدرت تقریبی
دیگنیتی پرستیژ 1.5 لیتری توربو 230 اسب بخار
هیوندای توسان 2 لیتری 155 اسب بخار
ب ام و X4 2 لیتری توربو 241 اسب بخار
میتسوبیشی اوتلندر 2.4 لیتری 170 اسب بخار
هیوندای سانتافه 2.4 لیتری 188 اسب بخار
کیا سورنتو 2.4 لیتری 188 اسب بخار
کیا اسپورتیج 2.4 لیتری 176 اسب بخار
رنو کولئوس 2.5 لیتری 171 اسب بخار
نیسان ایکس تریل 2.5 لیتری 170 اسب بخار

*به نظر شما، آیا قدرت، همه چیز یک خودروست؟!

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

با اینکه لیست کامل آپشن‌ها مشخص نشده اما طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، بهبودهای بسیار خوبی در قسمت طراحی ظاهری و تجهیزات دیگنیتی پرستیژ رخ داده است:

  • تغییر طراحی سپرهای جلو و عقب
  • رینگ 20 اینچ جدید
  • سراگزوزهای دوبل و دایره‌ای شکل
  • سیستم صوتی پایونیر
  • آمپلی فایر جداگانه با قدرت 150 وات
  • صندلی برقی 10 حالته راننده
  • شارژر وایرلس
  • نورپردازی داخلی 7 رنگ
  • صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال

افزایش قیمت دیگنیتی پرایم

بهمن 1400: همزمان با اعمال مالیات انتقال خودرو، شرکت بهمن موتور نیز از تاریخ 12 بهمن‌ماه سال جاری، قیمت جدید خودرو دیگنیتی پرایم را حدود 64 میلیون تومان، افزایش داده است. در جدول زیر، نحوه قیمتگذاری جدید دیگنیتی پرایم را مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت خام هزینه جانبی قیمت نهایی
دیگنیتی پرایم 764.789 95.110 859.9

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

کاتالوگ جدید دیگنیتی پرایم منتشر شد

دی 1400: با انتشار کاتالوگ جدید خودرو دیگنیتی پرایم، حالا مشخص شده که این کراس‌اور جدید چینی، به دو آپشن کاملا جدید مجهز شده است: یکی «تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو» و دیگری «گرمکن صندلی‌های جلو». این دو آپشن، تا قبل از این، در دسترس خریداران این خودرو نبود.

»» کاتالوگ جدید دیگنیتی پرایم - آپدیت دیماه ««

جهش 45 میلیونی قیمت تیپ پرایم

آبان 1400: در هشتمین ماه سال جاری، بهمن موتور قیمت جدید دیگنیتی پرایم را بالاخره اعلام کرد؛ اوایل سال جاری بود که بهمن موتور فروش دیگنیتی را با قیمت ثابتی در حدود 750 میلیون تومان شروع کرد. حالا نیز که در آبانماه 1400 هستیم، قیمت این خودرو حدود 45 میلیون تومان افزایش یافته و به عدد جدید 795 میلیون تومان رسیده است.

تولید دیگنیتی پرستیز با موتور جدید

آبان 1400: شرکت بهمن خبر داده که تیپ جدید دیگنیتی پرستیژ علاوه بر آپشن‌های جدید، با موتور بهبودیافته راهی بازار کشورمان خواهد شد. اما اگر به بازار چین برویم، در آنجا خودرو دیگنیتی یا همان دانگ‌فنگ iX5 با دو موتور مختلف عرضه می‌شود که مشخصات‌شان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

کد موتور SFG15T HD15
نوع موتور 1.5 لیتری توربو یورو5
قدرت 148 اسب بخار در دور 5600 177 اسب بخار در دور 6000
گشتاور 220 نیوتن متر در دور 1800 تا 4000 270 نیوتن متر در دور 1500 تا 4000

اما نکته جالب اینجاست که بهمن موتور، قصد استفاده از موتور HD15 را ندارد! چراکه آقای ضرابیان (مدیرعامل بهمن موتور) صراحتا اعلام کرده است که دیگنیتی پرستیز با موتور جدید 2.0 لیتری توربوشارژ و با قدرت 230 اسب بخار، در ایران تولید می‌شود. مشخصات کامل این موتور جدید، بزودی منتشر می‌شود.

دیگنیتی اولین کراس اور 5 ستاره ایران

شهریور 1400: براساس جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودروها، کراس‌اور جدید دیگنیتی پرایم در مردادماه 1400 موفق شده تا به‌عنوان نخستین کراس‌اور مونتاژی ایران، به 5 ستاره کیفی برسد. این درحالی است که تا پیش از این، هایما S7 توربو پلاس ایران خودرو بعنوان باکیفیت‌ترین کراس‌اور داخلی، تنها 4 ستاره کیفی را کسب کرده بود.

البته این نخستین‌بار نیست که رکوردزنی بهمن موتور در ساخت محصولات با کیفیت چینی، رخ می‌دهد. اگر یادتان باشد در سال 1396 نیز بهمن موتور توانسته بود تا با کمک بسترن B30، نخستین سدان 4 ستاره تولید داخل را بسازد.


عرضه تیپ فول آپشن دیگنیتی پرستیژ

همزمان با اعلام اولین شرایط فروش خودرو دیگنیتی ویژه فروردین، حالا قیمت قطعی محصول جدید بهمن موتور نیز مشخص شده است؛ دیگنیتی پرایم که در زمستان 99 معادل 760 میلیون تومان قیمتگذاری شده بود، حالا با قیمت عجیب 749.5 میلیون تومان، فروخته می‌شود! به نظر می‌رسد که بهمن موتور، بدلایل بازاریابی و به مناسبت اولین عرضه آن به بازار، قیمت دیگنیتی را عمدا پایین نگه داشته است و قطعا در فروش‌های آتی، باید منتظر قیمت رسمی بالاتری باشیم. اگر یادتان باشد، در سال 96 و در اولین فروش‌های بسترن B30 نیز بهمن موتور از همین روش، استفاده کرده بود.

اما نکته جدیدتری که بهمن موتور درباره دیگنیتی اعلام کرده، عرضه آن در نسخه فول آپشن در سال 1400 است. به عبارت دیگر، دیگنیتی در ابتدا با تیپ «پرایم» عرضه می‌شود ولی از ماه‌های آینده، تیپ گران‌ترش با نام «پرستیژ» نیز به بازار ایران عرضه خواهد شد. تفاوت این دو تیپ‌ها هنوز اعلام نشده است.

تولید دیگنیتی با داخلی سازی 20 درصد

فروردین 1400: آقای علیمرادلو (مدیرعامل گروه بهمن) در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان، ضمن اشاره به شروع تولید خودرو دیگنیتی، گفته که برای تعیین قیمت جدید دیگنیتی، منتظر تعیین تکلیف تعرفه‌های گمرکی برای قطعات CKD در سال 1400 هستیم.

مدیرعامل گروه بهمن همچنین گفته که هم‌اکنون تولید روزانه دیگنیتی 15 دستگاه بوده و تمامی مدل‌های پلاک‌شده و تحویلی به مشتریان، مونتاژ بهمن موتور هستند و با داخلی‌سازی 20 درصدی ساخته شده‌اند. خودرو دیگنیتی بهمن موتور با پشتیبانی 10 ساله برای خدمات پس از فروش، در ایران به تولید می‌رسد.

آغاز تولید دیگنیتی در بهمن موتور

فروردین 1400: آقای محمدی (قائم مقام اجرایی بهمن موتور) در تاریخ 15 فروردین‌ماه، ضمن اشاره به تولید آزمایشی دیگنیتی از زمستان 99، حالا خبر داده که تولیدانبوه خودرو دیگنیتی بهمن موتور آغاز شده است و حتی این خودرو در شبکه فروش نمایندگی‌های منتخب نیز توزیع شده و مشتریان امکان بازدید از آنرا دارند.

آقای محمدی همچنین گفته که خودرو دیگنیتی با استانداردهای روز اروپا در ایران تولید شده و علاوه بر استانداردهای 85گانه کشور، استاندارد آلایندگی یورو5 را هم از سازمان محیط زیست گرفته است.

برنامه تولید دیگنیتی در سال 1400

بهمن 99 | آقای علیمرادلو (مدیرعامل بهمن موتور) به تازگی خبر داده که شرکتش برای شروع تولید دیگنیتی در بهمن‌ماه آماده است. بهمن موتور برای سال 1400، تولید 3500 تا 5000 دستگاه دیگنیتی پرایم را برنامه‌ریزی کرده است. طبق گفته‌های آقای علیمرادلو، قیمت دیگنیتی پرایم بهمن موتور معادل 760 میلیون تومان بوده که به سازمان حمایت نیز اعلام شده است.

کاتالوگ دیگنیتی بهمن منتشر شد

آبان 99 | در آخرین روزهای آبانماه، سرانجام مشخصات فنی به همراه آپشن‌های دیگنیتی بهمن موتور، مطابق کاتالوگ رسمی زیر، منتشر شد:

»» کاتالوگ دیگنیتی بهمن موتور (PDF) ««

اگر همه چیز طبق زمان‌بندی بهمن موتور پیش برود، در اوایل سال 1400 اولین کراس‌اور کوپه چینی را در بازار کشورمان خواهیم دید؛ محصولی جذاب و با طراحی متفاوت از شرکت دانگ فنگ که البته قرار است با نام جدید دیگنیتی یا DIGNITY و همچنین با لوگویی جدید، توسط بهمن موتور در ایران فروخته شود. از آنجایی که دانگ‌فنگ از بازار ایران خداحافظی کرده، می‌توان چنین حدس زد که بهمنی‌ها از نام دیگنیتی، بعنوان برند جدیدشان استفاده خواهند کرد. 


بهمن موتور، شریک جدید دانگ فنگ

خودرو جدید دیگنیتی (که هم‌اکنون در تیپ پرایم وارد بازار کشورمان شده اما بزودی در تیپ پرستیژ نیز عرضه می‌شود)، نام محصول جدید بهمن موتور است که تولیدش از زمستان 1399 شروع شده اما از ابتدای بهار 1400 به تولیدانبوه رسیده. این کراس‌اور جدید را باید یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک بهمن موتور دانست چراکه در کنار خودرو فیدلیتی در بازه قیمتی میان‌رده به بازار ایران آمده و انبوهی از کراس‌اورهای کامپکت چینی را هدف گرفته است. در مقاله امروز، جدیدترین اخبار دیگنیتی به همراه مشخصات فنی و امکانات آنرا به شما می‌گوییم. همچنین تصاویر اختصاصی دیگنیتی را می‌توانید از اسلاید (در بالای صفحه) مشاهده کنید.

بعد از توقف تدریجی همکاری دانگ فنگ با ایران خودرو بدلیل بازگشت تحریم‌ها در اواسط سال 97، خط تولید پرفروش‌ترین محصول آنها، یعنی دانگ فنگ H30 کراس نیز متوقف شد. خداحافظی این شرکت چینی از بازار ایران، آنقدر زود اتفاق افتاد که حتی سدان دانگ فنگ S30 نیز رنگ تولیدانبوه را به چشم ندید.

اما با وجود رفتن دانگ فنگ از ایران، هر از چندگاهی دوباره نامش را می‌شنیدیم؛ مثلا همین اواخر سال 98 بود که این شرکت با چندین واسطه توانست با خودروسازی فردا، قراردادی امضا کند که منجر به مونتاژ تعداد بسیار محدودی از دانگ فنگ SX6 شد. در بهار 99 نیز باخبر شدیم که آذویکو برای جبران بخشی از تعدات معوق ام‌جی 360، می‌خواهد دانگ فنگ S50 را در اواخر سال 99 به مشتریانش تحویل دهد. 

در چنین شرایطی که دانگ فنگ درحال چرخیدن در بازار خودرویی کشورمان، آن هم با چراغ خاموش، است حالا خبر رسیده که این شرکت می‌خواهد با بهمن موتور نیز در سال 99 وارد همکاری شود. بهمن موتور این روزها شرایط خوبی ندارد؛ چرا که فاو (FAW) هم تولید بسترن B30 را در ایران متوقف کرده و از طرف دیگر، اوضاع تولید مزدا 3نیو هم خراب است. پس با این همکاری، بهمن موتور هم می‌تواند بعد از 2 سال آشفتگی، به جایگاه با ثباتی در بازار خودرو برسد.

مشخصات فنی دیگنیتی بهمن موتور

مانند اکثر خودروسازان چینی که صاحب چندین زیرمجموعه و برندهای مختلف هستند، دانگ فنگ نیز از سال 2003 تا به امروز، جوینت ونچری با گروه صنعتی Sokon تشکیل داده که بنام Dongfeng Sokon یا اختصارا DFSK شناخته می‌شود. شرکت DFSK یکسری از محصولاتش را تحت برند Fengguang عرضه می‌کرد که البته بعدها نام تجاری‌اش را برای ساده‌تر شدن، به Fengon تغییر داد.

کراس‌اور دیگنیتی پرایم بهمن موتور که امروز می‌خواهیم درباره آن حرف بزنیم نیز در واقع محصولی از برند «فنگون» است و چینی‌ها و حتی مشتریان بازار کره جنوبی آنرا با نام Fengon iX5 می‌شناسند. البته در برخی بازارهای صادراتی دیگر نیز iX5 با نام و نشان دانگ‌فنگ فروخته می‌شود. دانگ فنگ iX5 محصول سال 2018 است و پلتفرم یکسانی با برادر قدیمی‌ترش، یعنی DFSK 580 دارد. البته دانگ فنگ برای طراحی iX5 مسیری کاملا متفاوت را رفته طوری که حالا با کراس‌اوری کوپه روبرو هستیم.

دیگنیتی پرایم با طول 4.68 متر، عرض 1.86 متر و ارتفاع 1.64 متر، در سگمنت کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد.

دیگنیتی پرایم در بازار چین فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده ولی این موتور، با دو خروجی مختلف در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

در تیپ 220T این خودرو با کد موتور SFG15T، قدرت به حدود 150 اسب بخار و گشتاورش به 220 نیوتن متر می‌رسد. اما در تیپ 280T این خودرو با کد موتور HD15A، قدرت به 180 اسب بخار و گشتاور نیز به 270 نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه برای هردو تیپ دیگینیتی در بازار چین، گیربکس 6 سرعته دستی و گیربکس CVT نیز قابل انتخاب خواهد بود.

اما دیگنیتی پرایم بهمن موتور با ضعیف‌ترین موتور توربوشارژ خود، یعنی موتور 150 اسبی به ایران می‌آید؛ پس به لحاظ قدرت موتور، تفاوت خاصی با سایر رقبای چینی‌اش در بازار ایران ندارد.

مشخصات فنی دیگنیتی بهمن موتور
موتور 1.5 لیتری توربو یورو5
قدرت 148 اسب بخار در دور موتور 5600
گشتاور 220 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 4000
گیربکس CVT
حجم باک 58 لیتر
مصرف ترکیبی 7.3 لیتر

این نکته را هم فراموش نکنیم که دانگ فنگ برای سال 2021، قرار است موتور قدرتمند 2.0 لیتری توربوشارژ را هم روی دیگنیتی قرار دهد؛ موتوری که با قدرت تقریبی 227 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن متر، دیگر جوابگوی همه نیازهای خریداران دیگنیتی در بازار چین خواهد بود. 

آپشن های دیگنیتی بهمن موتور

طبق اطلاعات رسمی بهمن موتور که در اواخر آبانماه 99 منتشر شده، کراس‌اور جدید دیگنیتی قرار است با آپشن‌های زیر بدست خریداران برسد:

  • ترمز پارک برقی / اتوهلد
  • کروز کنترل
  • کنترل کشش / کنترل پایداری
  • کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
  • کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
  • شیشه بالابر آتنی ترپ
  • سانروف و پانورما
  • سه حالت رانندگی (نرمال، اسپرت، زمستانی)
  • شش ایربگ
  • ایزوفیکس
  • کمربندهای پیش کشنده در جلو
  • سنسور باران
  • سنسور باد تایر
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین عقب
  • دوربین فیلمبرداری جلو (Dash Cam)
  • دوربین 360 درجه‌ای پارک
  • فرمان چرمی به دکمه های کنترلی
  • شیشه دودی عقب
  • صندوق برقی
  • درب باک برقی
  • صندلی 6 حالته برقی راننده
  • مانیتور 10.25 اینچی لمسی
  • بلوتوث
  • نویگیشن
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • تنظیم برقی آینه های جانبی با گرمکن
  • چراغ ولکام روی آینه های جانبی
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • چراغ دی لایت و اتو لایت
  • چراغ بدرقه
  • چراغ LED جلو و عقب
  • چراغ جلو با تنظیم اتومات ارتفاع نور
  • تهویه اتومات با دکمه های لمسی و دریچه عقب
  • شش اسپیکر
  • خروجی برق 12 ولت
  • رینگ 18 اینچ آلومینیومی

رنگ‌های خودرو دیگنیتی

طبق اطلاعات رسمی بهمن موتور، کراس‌اور دیگنیتی بهمن، در 5 رنگ قابل سفارش است: سفید، مشکی، قرمز، آبی و نقره‌ای.

قیمت دیگنیتی بهمن موتور

در بازار چین، قیمت دانگ فنگ iX5 با گیربکس CVT از حدود 110 هزار تا 140 هزار یوآن متغیر است؛ که تقریبا معادل 16 الی 20 هزار دلار می‌شود. اس دبلیو ام سیف خودرو، چری تیگو7 مدیران خودرو، لیفان X70 خودروسازان بم و حتی جک S7 کرمان موتور از مهم‌ترین رقبای دیگنیتی پرایم در بازار ایران هستند.

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی بهمن موتور برای خودرو دیگنیتی پرایم را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت نمایندگی
بهمن 1399 760 میلیون تومان
فروردین 1400 749.5 میلیون تومان
آبان 1400 795
بهمن 1400 859.9

*در جدول فوق، قیمت مصوب نمایندگی اعلام شده است.

در مقاله شرایط فروش بهمن موتور می‌توانید از آخرین شرایط فروش فوری دیگنیتی و همچنین پیش فروش دیگنیتی نیز مطلع شوید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

85 دیدگاه

sandbad(357 روز پیش)

من آریو 97 دنده ای دارم واااقعا ازش راضی هستم.ماشین بی دردسر و راحتی هست.انشالله می خوام با دیگنیتی عوضش کنم ،فقط با توجه به کاتالوگ مصرف بنزینش نسبت به آریو بیشتره که برام یه ملاکه

amirabbas2929 (37 روز پیش)

شما قراره این ماشینو بخری بری درگ؟ نه قراره تو شهر با خیال راحت از یه ماشین نسبتا با کیفیت چینی که رخ کارو در آورده استفاده کنی اگه از یه موتور ۱.۵ شتاب بالا میخوای بیزحمت برو پولاتو جمع کن یه ماشین سریع تر بخر

Aliz699 (232 روز پیش)

بسیار حرفتون بی پایه و اساس هست آقایی که اومدید میگید نه شتاب داره نه کیفیت و نه قدرت !!!! بر اساس شنید هاتون لطفا نظر ندید

Amra (321 روز پیش)

نخر نه شتاب ونه کیفیت ونه قدرت زیاد به نسبت وزنش داره

maniwow(42 روز پیش)

خب این هم که دو دیفرانسیل نیست یعنی عملا مثل چینی های شاسی بلند دیگه چهار چرخ متحرک نیست, عملا خودرو شاسی بلندی که چهار چرخ متحرک نباشه چه ارزشی میتونه داشته باشه من نمیگم چهار چرخ متحرک باشه که آدم باهاش آفرود بره ولی حداقل برای روزهای برفی و جاده و بعضی اوقات گل و لای خب باید شاسی بلند و چهار چرخ متحرک باشه تو چینی های شاسی بلند فقط ام جی بود که اونم اصلا تعدادش محدود بود البته تو برندهای اروپایی هم دی اس چهارچرخ متحرک نبود که همین از جذابیتش کم میکردکلا صحبتم اینه الان دیگنیتی به این قشنگی و خوبی چرا نبایدچهار چرخ متحرک باشه

amirabbas2929 (37 روز پیش)

آقا داری مغلطه میکنی ینی فقط بخاطر اینکه دودیفرانسیل نیست میزنی تو سرش الان مثلا x4 چهارچرخه میتونی باهاش آفرود بری؟ نه. این ماشین این همه امکانات در اختیار مشتری گذاشته از همه مهم تر از همه هم رده های چینیش با کیفیت تره تو سگمنت خودش بیشترین اپشن رو داره بعدم شما نمیدونی با همین ساختار تک دیفرانسیل تو جاده های برفی یا خاکی چجوری عمل میکنه پس نظر اشتباه نده الان فقط باید بفکر قیمتش باشیم ببینیم قراره چقدر جیبمونو تیغ بزنن که بیارزه

SMMM(439 روز پیش)

ماشین خوبیه البته طبق صحبت های سایت ها . ولی دو تا چیز وجود داره اونم اینه که اول شاید موتورش نسبت به وزنش هماهنگی نداشته باشه و دوم اینکه ماشین چینی رو باید بذاری حداقل ۳ الی ۶ ماه فروشش آغاز بشه بعد اگه مطمئن شدی بری بخری ، مخصوصا تو این ماشین که دانگ فنگ قطع همکاری داشته تو ایران. رقباش هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی و بدنه میتونیم تیگو 7 ، تیگو 5 , جک s5 و هایما s7 رو نام ببریم که هر کدوم برای این ماشین رقیب جدی هستن.

سعيد EF7 (38 روز پیش)

عزیز، این ماشین شاسی بلند نیست بلکه کراس اور هست. الان اکثر خودروسازهای مطرح دنیا کراس اور، آن هم تک دیفرانسیل می سازند. مثلا نیسان جوک، تویوتا راوفور، سانتافه و ... موجود در بازار ایران نمونه های تک دیفرانسیل هم دارند. با منطق شما باید بگیم سانتافه تک دیفرانسیل به چه کار می آد!!

maniwow (42 روز پیش)

و سوم اینکه چرا شاسی بلندهای چینی دو دیفرانسیل یا چهار چرخ متحرک نیستند شاسی بلندی که چهار چرخ متحرک نیست به چه کار میاد!!!

gghhhhjigggffffdredrdfr (371 روز پیش)

جناب amirmohammadian‏ آریزو ۶ ی سدان هست با سدان های بازار مقایسه میشه تو ی سگمنت نیستند که مقایسه بشن

amirhosein12345 (437 روز پیش)

رقیبش تو ایران نیکو 7و آریزو 6هست

moqaddam(185 روز پیش)

یعضی ها چطور در مورد موتور و سایر موارد دیگنیتی صحبت می کنند در حالی تحویل سری اول از این ماشین دی ماه هستش؟؟؟؟؟؟

sssdj(187 روز پیش)

به نظر من تیگو 7 خیلی خیلی بهتره از نظر موتوری وشتاب، حتی هایما اس 7هم همینطور،من هر دو رو داشته ام از نظر موتوری خیلی خیلی بهتر هستند، فقط دیگنیتی ظاهر جذابی داره واقعا، هیچوقت گول ظاهر رو نخورید، من سوارشدم، نسبت به پولی که میدی انصافا نمی ارزه

Araaaash(223 روز پیش)

جالبه هیچکدوم از ماشین سردرنمیارید،این همه هم بحث و گفتگو کردین با هم،دوست عزیز هرچقدر پول بدی آش میخوری اینقدر خون خودتون رو کثیف نکن،من هم بنز داشتم هم سانتافه داشتم هم پرادو هم جک اس۵ همشون ماشینای خوبی هستن باید به نسبت پولی که هزینه میکنی انتظار داشته باشی،الان هم میخوام دیگنیتی بخرم واسه همین گفتگوهای شمارو خوندم و قطعا ماشین خوبی هست به نسبت قیمتش،البته ناگفته نمونه اینکه قیمت خودرو بالاست دیگه این برمیگرده به مسائل اقتصادی که من درموردش حرفی ندارم......

ilyar0090(225 روز پیش)

خوبه بد نیست یکی از فامیلامون داشت اما به گرد پای سانتافه هم نمیرسه من خودم سانتافه سوارم تویوتا دیگه عالی اما لندکروز کلا بد نیست

MMohammadkh(236 روز پیش)

دیگنیتی بهتره یا هایما s7پلاس؟

Araghgol(397 روز پیش)

یه بسترن b30 سال ۹۶ خریدم ۱۱۲۰۰۰ تا کارکرده یه بارم تعمیرگاه نرفته باطریشم عوض نکردم با تک استارت روشن میشه باز بگید ماشین چینی بده یاآ شغاله خودتون بدین پول ندارین بخرید میگید پیف پیف بو میده قول میدم دیگنیتی هم از اون بهتره با اون قیافه قشنگش

Amra (321 روز پیش)

عزیزم اعصابتو کنترل کن یعنی چه شما بدین پول ندارین کسی به شما بی احترامی نکرده شما هم نباید بی احترامی بکنید ماشین چینی ( کیفیت پایینی داره )داره مثال خودت اگه ماشین کره ای رو با همین قیمت بدن صفر می خری یا بازم میگی بستر خیلی خوبه واقعا باید گفت از ماست که بر ماست

احسان محسنی (342 روز پیش)

خب داداش منم یه تویوتا دارم خوب بودن تویوتا سر جای خودش ولی سوار شدن تویوتا چه ربطی داره به یه ماشین چینی ؟ همه اسم هایی هم که نام بردی از چینیا ، هیچ کدومشون در حد همین دیگنیتی هم نیستن .

sandbad (357 روز پیش)

جناب صدرsadr شما که اشغالهای چینی رو نمیپسندی چرا وقتت رو تلف می کنی و مطالب مربوط به خودروهای چینی رو میخونی؟حالا پیام هم میگذارید. انشالله پرادو و بالاتر برونید بدید یه بوق هم ما بزنیم

صدرsadr (364 روز پیش)

پول داریم ولی آشغال نمی خریم من تویوتا سوارم هایما چانگان بسترن بی۵۰ اچ سی کراس و.. سولر شدم یک چرخ تویوتا می ارزه به همه ی این ماشینا مخصوصا پرادوووووو

DANIYALHOSEENI(340 روز پیش)

ماشینای چینی خیلی کیفیت ساخت و امکانات رفاهی خوبی دارند. به نسبت ماشینای کره ای و ژاپنی 2016 به پایین. ولی به دلیل رقم فضایی بودن امروزه خودرو های ابرانی کلن نمیشه راحت انتخاب کرد. من خودم ماشینم (بی ام و ) هستش که با دلار 3هزار تومنی پوله ماشینم 130ملیون شده بود ولی همین ماشینا الان 2013 شون 1ملیارد به بالاست در سورتی که با همین رقم میشه بهترین ماشینای سال 2021 رو سوار شد. پس کلن با این قیمت ما هرماشینی بخریم سوخت کردیم. الان قیمت پراید پول اون زمان (بی ام و ) من بوده😑😑. ولی در کل آدم اگه قرار تا 500 تومن هم ماشین بخره چینی جدیدش بهتر از ماشینای ساخت داخل و کار کرده 2015 به قبله کره ای و ژاپنی هستش😅.. وگرنه اگه کسی پوله پورش با فودو داشته باشه که براش فرقی نمیکنه قیمت چی باشه.

Amra (321 روز پیش)

کیفیت بیشتری نسبت ماشینای کره ای و ژاپونی دارند در سته الان کره ای و ژاپنی با کارکرد پیدا میشه ولی ماشینای راحتی هستند و در بازار فروش بهتر دومندش من کیا سراتو ۲۰۱۶ و ۲۰۱۱ دارم و کاری باهام نداشته اند ولی یکی از دوستانم که دیگنیتی خریده بود صفر گفت کمک های عقب را تعویض کرده ام آخه ماشین صفر من بدون تعصب حرف می‌زنم

Show More

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید