هیجان بیشتر با بهبود عملکرد

فراری F8 Tributo با تیونینگ نوویتک

21 خرداد 1399 12:40

هر تیونری جرات دستکاری محصولات فراری را ندارد اما نوویتک وضعیت متفاوتی دارد چراکه از سال‌‌ها پیش سابقه اعمال تغییر روی محصولات خودروساز ایتالیایی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. جدیدترین محصول این تیونر آلمانی نسخه‌ای تغییر یافته از جانشین فراری 488 GTB بوده که با نام F8 Tributo معرفی شده است.

پیشرانه هشت سیلندر 3.9 لیتری فراری پس از تقویت توسط نوویتک به ترتیب با 66 و 112 واحد افزایش در قدرت و حداکثر گشتاور داشته است.این خودرو در عین حفظ شباهت زیاد با مدل اصلی، به واسطه چند تغییر مهم هویتی متمایز یافته است.

در همان نگاه اول رینگ‌های ساخت Vossen با طرح 5 پره دوتایی جلب نظر می‌کند که در محورهای جلو و عقب به ترتیب ابعادی برابر با 21 و 22 اینچ داشته و می‌توان از میان 72 رنگ، یکی را برای پوشش آن‌ها انتخاب کرد.

تکمیل‌کننده این کفش‌های جدید، ارتفاع کمتر سیستم تعلیق است که تقریباً 35 میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته است. در هنگام خرید نسخه استاندارد این فراری از شرکت سازنده می‌توان سیستم افزایش ارتفاع بخش جلوی بدنه را نیز برای آن سفارش داد. حال اگر خودروی موردنظر به این سیستم مجهز نباشد، نوویتک نسخه انحصاری خود از این سیستم را روی F8 Tributo نصب خواهد کرد که با فشار یک دکمه ارتفاع دماغه را تا 40 میلی‌متر افزایش می‌دهد. البته پس از رسیدن سرعت خودرو به 80 کیلومتر برساعت، همه چیز به حالت استاندارد بازمی‌گردد.

نوویتک سیستم اگزوز این کوپه اسپرت را به خروجی‌های ساخته شده از استیل ضدزنگ و فیبرکربن مزین کرده ضمن این‌که می‌توان این سامانه را به همراه یک سیستم مدیریت صدا سفارش داد که در عین کاهش دمای پیشرانه، صدای بهتری نیز تولید می‌کند.

فراری F8 Tributo با تیونینگ نوویتک

پیشرانه هشت سیلندر 3.9 لیتری فراری نیز پس از تقویت توسط نوویتک به ترتیب با 66 و 112 واحد افزایش در قدرت و حداکثر گشتاور، اکنون 776 اسب‌بخار قدرت و 882 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت F8 Tributo نیز با 0.2 ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به 2.7 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت نیز برابر با 340 کیلومتر برساعت است.

برای فضای داخلی فراری F8 Tributo روکش چرم و آلکانترا با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پیش‌بینی شده ضمن این‌که نوویتک اعلام کرده در حال آماده کردن یک کیت بدنه اختصاصی برای این مدل است.

دیدگاه کاربران