جشن 25 سالگی تولید F1 GTR

مک‌لارن 720S به یاد قدیم

30 خرداد 1399 12:39

شاید این اواخر مک‌لارن را تولیدکننده سوپراسپرتی در حد و اندازه‌های سنا و اسپیدتیل دیده باشیم ولی عمده شهرت این برند انگلیسی به مسابقات اتومبیلرانی بازمی‌گردد.

در بیست و پنجمین سالگرد پیروزی درخشان مک‌لارن F1 GTR در مسابقات لومان، شرکت مدلی سفارشی را برپایه مدل کوپه 720S معرفی است. سال 1995 طی مسابقات 24 ساعته لومان نسخه مسابقه‌ای F1 موسوم به GTR یک پیروزی غافلگیرکننده را به خانه آورد. حالا در بیست و پنجمین سالگرد این پیروزی درخشان شرکت مدل سفارشی را با الهام از طراحی قدیمی روی کوپه 720S خود اجرا کرده است.

مک‌لارن 720S جدید با همان ترکیب رنگی نارنجی مخصوص مدل GTR بازتولید شده است. مشکی کردن المان‌های آیرودینامیک مانند رکاب‌ها و اسپلیتر و دیفیوزر جلوه‌ای خاص به این خودرو بخشیده است. البته لازم به ذکر است که مک‌لارن رنگ‌های دیگری از این مدل را نیز تدارک دیده است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی مدل جدید رینگ‌های کلاسیک و نوستالژی آن است که درست مانند همان مک‌لارن GTR شماره 59 است که در مسابقه اصلی لومان شرکت کرد.

کابین مک‌لارن 720S نسخه مخصوص لمان

البته باید در نظر داشت که شرکت قصد داشته مدلی آرام‌تر و محافظه‌کارانه‌تر نسبت به ویرایش مسابقه‌ای مخصوص پیست تولید کند. با این حال صندلی مسابقه‌ای 6 نقطه‌ای و رولکشی تیتانیومی اتاقt این خودرو را از ماهیت ماجراجویی خود دور نکرده است.

مک‌لارن 720S نسخه مخصوص لمان

نسخه تولید محدود این مک‌لارن 720S فعلاً برای بازار اروپا و البته مشتریان انگلیسی با قیمت پایه‌ای حدود 319 هزار دلار به تیراژ 50 دستگاه تولید خواهد شد.

بد نیست بدانید این خودرو دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 710 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو 2.9 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 341 کیلومتر برساعت ثبت شده است.

دیدگاه کاربران