امکانات بیشتر در کنار تغییرات فنی

رونمایی از کوپرا آتکا مدل 2021

3 تیر 1399 12:08

هفته پیش تصاویری از نسخه فیس‌‌لیفت شده سئات آتکا منتشر شد. اکنون زیرمجموعه سئات یعنی کوپرا که نسخه تقویت شده از خودروهای این برند را می‌سازد نیز اقدام به معرفی مدل جدید آتکا نموده است. کوپرا آتکا 2021 از همان ویژگی‌های ظاهری بهره‌مند شده که برادر سئات نشانش دارد.

کوپرا شاسی این خودرو را تغییر داده به نحوی که طبق ادعای این شرکت کیفیت سواری تاحد امکان بهبود پیدا کرده است.شاید مهمترین تغییر را بتوان چراغ‌های LED جلو دانست که اکنون طرحی مشابه با نسل جدید مدل‌های لئون و تاراکو دارد. طراحی سپر جلو، چراغ‌های مه‌شکن، جلوپنجره بزرگتر از قبل، چراغ‌های LED عقب با راهنمای مرحله‌ای، خروجی‌های چهارگانه اگزوز و برخی جزئیات دیگر خبر از آن دارند که با خودرویی متفاوت از سئات آتکا روبرو هستیم.

خریداران می‌توانند از میان شش رنگ برای بدنه و شش طرح برای رینگ‌های 19 اینچی، یکی را برای خودروی خود انتخاب نمایند. ترمزهای برمبو نیز با پرداخت مبلغ بیشتر قابل نصب خواهد بود.

کابین کوپرا آتکا مدل 2021

صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی، نمایشگر 9.2 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و چند پورت USB-C نیز مواردی در حوزه فناوری هستند که آسایش سرنشینان را تامین می‌کنند.

کوپرا شاسی این خودرو را تغییر داده به نحوی که طبق ادعای این شرکت کیفیت سواری تاحد امکان بهبود پیدا کرده، اما پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر بدون تغییر باقیمانده و همچنان 300 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید شده را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک، به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نیز بدون تغییر و برابر با 4.9 ثانیه بوده درحالی‌که حداکثر سرعت نیز روی رقم 247 کیلومتر برساعت باقیمانده است.

کوپرا آتکا مدل 2021

کوپرا قصد دارد عرضه مدل جدید آتکا را از سه ماهه سوم سال جاری در اروپا آغاز نماید. سال گذشته این برند توانست بیش از ده هزار دستگاه آتکا به فروش برساند که برابر با 15 درصد از کل آمار فروش مدل آتکا بود.

همچون نسخه معمولی آتکا، مدل کوپرا-نشان این خودرو نیز در تاسیسات اشکودا واقع در Kvasiny در جمهوری چک ساخته خواهد شد، همان جایی که مدل تی-راک R از برند فولکس‌واگن ساخته می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران