• اپل موکا پرشيا خودرو

کاتالوگ رسمی منتشر شد

بررسی اپل موکا 2024 پرشیا خودرو

29 خرداد 1403 15:46

کاتالوگ اپل موکا وارداتی

خرداد 1403: پرشیا خودرو در نمایشگاه شیراز 1403 رسما اعلام کرد که قصد دارد محصولات شرکت اپل را به ایران وارد کند. در همین راستا، این شرکت اکنون کاتالوگ رسمی کراس‌اور اپل موکا را منتشر کرده است:

کاتالوگ اپل موکا وارداتی (PDF)

رونمایی نسل جدید اپل موکا در ایران

خرداد 1403: شرکت پرشیا خودرو، علاوه بر واردات محصولاتی از برندهای BMW و MINI در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 برای اولین‌بار خبر داد که می‌خواهد برخی از مدل‌های OPEL را نیز به کشورمان بیاورد؛ یکی از این مدل‌ها، اپل موکا خواهد بود که قرار است در نسل دوم، مهمان جاده‌های کشورمان باشد.

البته این برای اولین‌بار نیست که اپل موکا را در ایران می‌بینیم چراکه در اواسط دهه 1390 خورشیدی، شرکت «توان خودرو جی» نیز تعداد بسیار محدودی از خودروهای اپل را به کشورمان آورد که یکی از آنها، نسل اول موکا بود که فقط در مدل 2016 در ایران به فروش رسید.

طراحی اپل موکا پرشیا خودرو

هرآنچه تاکنون از نسل اول این خودرو، یا همان اپل موکا X، در ذهن داشته‌اید را فراموش کنید، چراکه نسل دوم موکا در سال 2021 با تغییراتی انقلابی معرفی شده است. در نسل جدید، نه تنها حرف X از انتهای نام خودرو حذف گردیده، بلکه به لطف استفاده از پلتفرم ماژولار CMP ساخت گروه پژو-سیتروئن که در ساخت مدل‌های زیادی از جمله پژو 2008 نیز استفاده شده، وزن موکا نسل جدید، نسبت به قبل حدود 120 کیلوگرم کاهش یافته است.

علاوه‌براین، نسل جدید اپل موکا 12.5 سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبلی بوده درحالی‌که فاصله میان محورهای آن 2 میلی‌متر افزایش یافته که البته این مهم به یاری کاسته شدن از طول دو سر بدنه به دست آمده است. عرض اپل موکای جدید نیز 10 میلی‌متر نسبت به قبل بیشتر شده بنابراین می‌توان انتظار داشت فضای کابین این خودرو جادارتر از قبل باشد.

با همه این‌ها طول کلی بدنه موکا برابر با 4.15 متر است که آن را برای حرکت در شهرهای شلوغ و پارک کردن در خیابان‌های باریک بسیار مناسب می‌سازد. بنابر اعلام اپل، فضای بار این خودرو برابر با نسل قبل یعنی 350 لیتر است.

با وجود اشتراک فنی میان موکا و محصولات پژو، این خودروی آلمانی از طرحی مستقل در بدنه و فضای کابین خود بهره‌مند شده و هیچ شباهتی به مدل‌های پژو ندارد. چراغ‌های LED جلو و عقب در هماهنگی کامل با زبان طراحی اپل بوده و در کنار رینگ‌های 18 اینچی چهره‌ای اسپرت به موکا بخشیده‌اند. لازم به‌ذکر است که می‌توان چراغ‌های LED جلو را با آرایش ماتریسی نیز سفارش داد که تاکنون در میان خودروهای این رده مشاهده نشده است.

مشخصات فنی اپل موکا پرشیا خودرو

با اینکه در بازار جهانی، نسل دوم اپل موکا با پیشرانه برقی‌اش معروف شده است، اما برای بازار ایران، شرکت پرشیا خودرو، نسخه بنزینی آنرا درنظر گرفته که موتور 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر با قدرت تقریبی 130 اسب‌بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر دارد. این پیشرانه، دقیقا همان موتوری است که در اپل کراس‌لند نیز بکار رفته است.

گیربکس خودرو نیز 8 سرعته اتوماتیک است و جالب‌تر اینکه سیستم محرکه در نسل جدید اپل موکای وارداتی، از نوع تک‌دیفرانسیل (FWD) است درحالیکه نسل قبلی آن، در مدل دو دیفرانسیل (AWD) به کشورمان آمده بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اپل موکا، به 9.2 ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت است. 

امکانات اپل موکا پرشیا خودرو

طبق اطلاعات رسمی از سوی شرکت پرشیا خودرو و کاتالوگ رسمی اپل موکا وارداتی، این محصول با امکانات و تجهیزات زیر عرضه می‌شود:

. 6 ایربگ
. ترمز پارک برقی
. اتوهلد
. کنترل پایداری
. فرمان برقی
. کروز کنترل
. استارت دکمه‌ای
. دوربین عقب
. نمایشگر لمسی مرکزی
. سنسور پارک عقب و جلو
. و ...


شرایط فروش اپل موکا وارداتی

برای اطلاع از قیمت خودروهای اپل در بازار کشورمان و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش اینترنتی خودروهای اپل، پیش فروش اپل وارداتی و نحوه ثبت نام محصولات این شرکت، مقاله شرایط فروش پرشیا خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران