کراس‌اوری جمع‌وجور با زبان طراحی جدید

رونمایی از اپل کراس‌لند مدل 2021

18 مهر 1399 10:15

اولین تصاویر از اپل/واکسهال کراس‌‌لند 2021 درحالی منتشر شده که فروش این کراس‌اور جمع‌وجور از اواخر ماه جاری میلادی در بریتانیا آغاز می­‌شود. در مدل جدید کراس‌لند که قرار است در بازار اروپا تحت برند اپل عرضه شود، حرف X از انتهای نام خودرو حذف شده است.

در نمای جلو، با فرمی شبیه به نسل جدید اپل موکا روبه‌رو هستیم که در مجموع چهره‌ای براساس زبان طراحی نسل جدید محصولات اپل را تشکیل داده‌اند.در نمای جلو، شاهد نصب جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های جدید LED و سپر جدید با فرمی شبیه به نسل جدید اپل/واکسهال موکا هستیم که در مجموع چهره‌ای براساس زبان طراحی نسل جدید محصولات اپل را تشکیل داده‌اند. در بخش عقبی بدنه هم در صندوق به رنگ مشکی براق، چراغ‌های LED با زمینه تیره و سپر جدید جلب نظر می­‌کند. رینگ‌های 17 اینچی کراس‌لند به صورت اختصاصی برای این مدل طراحی و ساخته شده است.

در کابین این خودرو چندان تغییری رخ نداده چراکه طراحی داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی همچون مدل فعلی بوده ولی در عین حال دوربین نمایش 180 درجه، هشدار برخورد از جلو و سامانه تشخیص عابرپیاده به مدل جدید کراس‌لند اضافه شده است.

کابین اپل کراس‌لند مدل 2021

در بازار بریتانیا خریداران واکسهال کراس‌لند امکان انتخاب از میان سه پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزل برای نصب در این مدل را خواهند داشت. ضعیف‌ترین پیشرانه بنزین‌سوز ،نمونه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی که 82 اسب‌بخار قدرت دارد درحالی‌که پیشرانه 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر در دو نسخه به قدرت‌های 108 و 118 اسب‌بخار نیز قابل سفارش است. پیشرانه دیزل هم نمونه 1.5 لیتری چهارسیلندر مجهز به توربوشارژر متعلق به گروه پژو-سیتروئن بوده که در دو قدرت 108 و 118 اسب‌بخار عرضه می­‌شود.

علاوه بر تغییرات ظاهری و اضافه شدن فناوری‌های ایمنی، مهندسان اپل سیستم تعلیق و فرمان این خودرو را نیز مورد بازبینی قرار داده‌اند تا فرمان‌پذیری و کیفیت سواری کراس‌لند افزایش یابد.

دیدگاه کاربران