مشخصات کراس‌ اور ریرا ایران خودرو (K125)

امکانات و آپشن ری را ایران خودرو

تیر 1401: طبق آخرین اخبار موجود، ریرا در سه تیپ مختلف عرضه خواهد شد‌؛ برای هر سه تیپ، پیشرانه EF7PTC در نظر گرفته شده است. این پیشرانه در واقع نسخه پلاس و پیشرفته EF7 توربوشارژ است که 160 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور دارد‌. برای تیپ‌های پایه تا فول، به ترتیب از گیربکس‌های 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک مشابه تارا و دنا پلاس توربو اتوماتیک استفاده می‌شود.

امکانات و تجهیزات نسخه پایه ریرا، عبارت‌اند از ترمز پارک برقی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل کشش TCS و ترمز کمکی BAS، سنسور نور و باران، سنسور عقب، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ایربگ‌های جلو و جانبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سراشیبی ، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، خروجی 12 ولت برق در فضای بار، دریچه هوا برای سرنشنیان عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، 6 بلندگو شامل 2 توییتر، نمایشگر 10 اینچی لمسی، فرمان برقی، کی‌لس استارتر، سانروف، صندلی با روکش چرم و پارچه، آینه‌های جانبی برقی و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان.

نسخه فول علاوه بر امکانات ذکر شده به مواردی مانند آینه الکتروکرومیک داخلی، سنسور جلو، ایربگ‌های پرده‌ای، هشدار نقاط کور، آینه‌های تاشو برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، رینگ آلومینیومی دو رنگ، چراغ‌های استقبال، سانروف پانورامیک و صندلی‌های تمام چرمی، تجهیز می‌شود.

رونمایی ریرا برای اصحاب رسانه

تیر 1401: اینکه چرا ماشین ریرا باید شبانه و فقط و فقط توسط آقای وزیر رونمایی شود، چرا این رونمایی بدون حضور رسانه‌ها اتفاق افتاد، چرا این رونمایی در شرایطی که انتقادهای جدی به عملکرد وزارت صمت مطرح است باید انجام می‌شد و چرا خودرویی که هنوز نسخه نهایی آن به تولید نرسیده و همچنان در فاز مفهومی بوده را باید با این وضعیت و کیفیت رونمایی می‌کردند، از جمله سوالاتی است که هنوز هم میان کارشناسان مطرح می‌شود.

عکس ماشین ری را ایران خودرو
رونمایی ریرا برای رسانه های اخبری

ایران خودرو، چه خوب چه بد، از جدیدترین محصولش رونمایی کرده و برای تولید انبوه خودرو ریرا در سال 1402، خودش را آماده می‌کند. در همین راستا، شرکت ایران خودرو طی مراسم دیگری که در تاریخ 8 تیرماه 1401 و با حضور برخی رسانه‌ها نیز همراه بود، مجددا از کراس‌اور ریرا رونمایی کرد. 

در این مراسم، متوجه شدیم که خودرو ریرا، همچنان در فاز مفهومی است و ممکن است نسخه تولید نهایی آن، با خودروی رونمایی شده، تفاوت‌هایی داشته باشد. ضمن اینکه شیشه‌های خودرو، دودی شده بودند و مدیران ایران خودرو نیز اجازه تصویربرداری از کابین خودرو را نمی‌دادند.

عکس داخل و کابین ری را ایران خودرو
کابین ریرا ایران خودرو

هرچند با بررسی هیوندای سانتافه 2022 و مقایسه آن با ریرا، به این نکته خواهیم رسید که طراحان ایران خودرو، الهامات زیادی از خودروهای کره‌ای داشته‌اند اما نکته جالبی که درباره طراحی ریرا وجود دارد این است که نسخه پیش تولید آن، با نسخه‌ای که هم‌اکنون رونمایی شده، تفاوت بسیار زیادی داشته است.

شباهت ریرا ایران خودرو و هیوندای سانتافه
تفاوت چهره ریرا در فاز اول (سمت راست) و فاز دوم (سمت چپ) طراحی

تصاویر فوق توسط ایران خودرو و به عنوان نسخه پیش تولید ریرا، در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این تصاویر، به خوبی نشان می‌دهد که چهره ریرا در فاز اول طراحی‌اش، براساس زبان طراحی تارا ایران خودرو شکل گرفته بود اما بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، طراحی ریرا در فاز دوم، دستخوش تغییراتی شده و به شکل فعلی درآمده است.

رونمایی خصوصی ریرا برای آقای وزیر

تیر 1401: شرکت ایران خودرو طی مراسمی خصوصی که با حضور آقای فاطمی‌امین، وزیر صمت، در تاریخ 5 تیرماه برگزار شده بود، برای نخستین‌بار از کراس اور جدید ری را ایران خودرو رونمایی کرد.

رونمایی ری را ایران خودرو

خودرو ریرا ایران خودرو، در فاز اول تولید، با موتور TC7P یا همان نسخه ارتقایافته EF7-TC به بازار کشورمان می‌آید؛ این موتور 1.7 لیتری می‌تواند 160 اسب‌بخار را در دور موتور 5000 و 240 نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 1600 تا 4000 در اختیارتان قرار دهد. البته این احتمال وجود دارد که طی 5 سال آینده، موتور سه استوانه ایران خودرو، جایگزین موتور EF7 پلاس توربوشارژ ریرا شود. همانند خانواده پژو 206SD، تیپ‌های مختلف ماشین ریرا ایران خودرو نیز با حرف V نامگذاری می‌شوند. طبق اطلاعات موجود، ریرا در ابتدا با تیپ V2 تحویل مشتریان خواهد شد اما در آینده، تیپ‌های گران‌تر با آپشن‌های بیشتر نیز برای آن عرضه می‌گردد.

دلیل نامگذاری ری را ایران خودرو

خرداد 1401: آقای خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، در اواخر خردادماه سرانجام نام تجاری کراس‌اور K125 را اعلام کرد؛ این محصول جدید، قرار است با نام «ریرا ایران خودرو» وارد بازار کشورمان شود. اما معنی «ری را» چیست؟

در زبان مازندرانی، ریرا یا ری‌را، معانی بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، «باران» است. علاوه بر این، در زبان مازنی، ری‌را نام «پرنده‌ای کوچکتر از گنجشک و تیزپرواز» نیز هست. بنابراین می‌توان آنرا نماد زندگی، سرسبزی، زیبایی و سرعت دانست.

دلیل نامگذاری ماشین ری را ایران خودرو
دلیل نامگذاری ماشین ری را ایران خودرو

آنطور که آقای خطیبی گفته، بعد از راه‌اندازی خط رنگ و تکمیل خط پرس، بخش زیادی از خودرو ریرا در سایت ایران خودرو مازندران (بابل) تولید می‌شود و به همین دلیل نیز نامگذاری آن، ریشه در فرهنگ و ادبیات خطه شمالی کشورمان (محل تولد این خودرو) دارد. همچنین نام ریرا که بصورت فارسی، روی این محصول جدید، حک خواهد شد، نام یکی از آثار نیمایوشیج است.

بعد از محصولاتی مانند رانا، دنا و تارا، حالا «ری‌را» چهارمین محصول ایران خودروست که هم‌خوانی آوایی با سایر برادرانش دارد.

زمان تولید ریرا ایران خودرو

خرداد 1401: محسن رضایی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، درباره پروژه ریرا ایران خودرو (K125) گفت که طراحی جزئیات آن به اتمام رسیده و وارد مرحله قالب‌سازی شده است. نمونه‌های اولیه این محصول تا اواخر سال جاری ساخته می‌شوند و تا پایان نیمه اول سال 1402 به تولید انبوه می‌رسد. وی افزود که با ورود آقای خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو، به شرکت، هیچ تغییری در روند پروژه ایجاد نشد و تنها استایل آن اصلاح شد. بنابراین پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده پیش می‌رود.

ظرفیت تولید سالانه خودرو ریرا

خرداد 1401: محسن رضایی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی وزارت صمت، بیان کرد که شرکت ایران‌خودرو تا سال 1406 حداقل هشت محصول جدید و ارتقایافته با استانداردهای کامل 85گانه به بازار عرضه می‌کند. سبد محصولات نیر کامل خواهد شد.

وی اعلام کرد که خودرو ریرا (پروژه K125)، اولین کراس‌اور ایرانی است که در پایان سال جاری آماده شده و در نیمه نخست سال آینده به تولید انبوه می‌رسد. این محصول با موتورها و گیربکس‌های جدید و متنوع عرضه می‌شود و ظرفیت تولید آن سالانه 100 هزار دستگاه است.طبق گفته‌های وی، برای برنامه توسعه محصولات از قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده است. ضمن این که شرکت‌های دانش‌بنیان جتکو، تام، نیرومحرکه و ایپکو، از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو هستند.

طراحی هر دو نسخه برقی و بنزینی 

اردیبهشت 1401: محسن رضایی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، از برنامه‌ریزی این شرکت برای برقی‌سازی خودروها خبر داد و افزود که ماشین ریرا ایران خودرو (K125) اولین محصولی است که به طور همزمان مدل بنزینی و برقی آن طراحی می‌شود. اما اولین عرضه مربوط به نسخه بنزینی خواهد بود.

طبق گفته‌های وی، میانگین مصرف سوخت محصولات ایران‌خودرو کاهش خواهد یافت و با این روند، می‌توان سالانه دو میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داشت. وی افزود که پروژه‌های قوای محرکه ایران‌خودرو برای اقتصاد کشور مفید خواهند بود.

آقای رضایی‌منش، سه راهبرد زیر را درباره نقشه راه موتور ایران‌خودرو توضیح داد:

  • • راهبرد کوتاه مدت: جایگزینی موتورهای پر مصرف با موتورهای به‌روزتر و افزایش سهم خودروهای پایه گازسوز
  • • راهبرد میان‌مدت: ارتقای موتورهای خانواده EF، TU، XU 
  • • راهبرد بلندمدت: توسعه خانواده موتورهای کم مصرف و سه استوانه

ساخت مدل برقی با همکاری جتکو

آبان 1400: آقای خسروی (مدیرعامل شرکت جتکو) ضمن اشاره به تولید نسخه صنعتی خودرو تارا برقی تا پایان سال 1400، خبر داده که علاوه‌بر تارا، برقی‌شدن سایر محصولات جدید ایران خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته و برهمین اساس، نسخه برقی کراس‌اور ریرا ایران خودرو نیز اندکی بعد از معرفی نسخه بنزینی، امکان رونمایی و تولید آزمایشی را دارد. 

اولین تصاویر از خودرو مفهومی ریرا

آبان 1400: به نظر می‌رسد به رونمایی کراس‌اور ریرا یا همان K125 ایران خودرو نزدیک شده باشیم؛ این موضوع را می‌توان از انتشار تصاویر غیررسمی از کارخانه ایران خودرو پی‌برد.

عکس ماشین ریرا ایران خودرو کانسپت

ایران خودرو در جلسات معرفی خودرو ریرا، همچنین خبرهای جالبی درباره پیشرانه این کراس‌اور داده است. در فاز اول عرضه K125، ایران خودرو می‌خواهد از موتور EF7P-TC یا همان نسخه بهینه‌شده موتور EF7 توربو پلاس، به همراه گیربکس اتوماتیک شش دنده (AT6) استفاده کند. اما در فاز دوم تولید، می‌خواهد از موتور سه استوانه به همراه گیربکس دوکلاچه DCT برای کراس‌اور K125 بهره ببرد. همچنین برخی از آپشن‌هایی که برای خودرو ریرا (K125) درنظرگرفته شده عبارتند از:

  • استارت دکمه ای
  • سیستم استارت استاپ موتور
  • ترمز پارک برقی
  • کروز کنترل
  • پدال شیفتر
  • کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی
  • رادار نقطه کور
  • ایربگ های جانبی

کراس اور ریرا؛ اولین خودرو متصل ایرانی

مهر 1400: در تاریخ 7 مهرماه و در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ایران خودرو با شرکت همراه اول برای ساخت خودروهایی با تکنولوژی اتصال‌پذیری (Connectivity)، آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) خبر داده که کراس‌اور ریرا ایران خودرو (K125) نخستین محصول ایران خودروست که با این تکنولوژی، به تولیدانبوه می‌رسد. البته در کنار K125، سه محصول دیگر این شرکت یعنی تارا دستی، تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک نیز به این فناوری مجهز خواهند شد.

ساخت کراس اور k125 ایران خودرو با تکنولوژی اتصال پذیری

خودروهایی با تکنولوژی اتصال‌پذیری یا اصطلاحا «خودروهای متصل»، خودروهایی هستند که در آنها، امکان ارسال و دریافت اطلاعات خودرو (مانند ردیابی، تماس اضطراری و ...) در زمان موردنیاز وجود دارد. همچنین امکان پیش‌بینی خطاهای احتمالی خودرو و تشخیص نوع این خطاها نیز با این تکنولوژی، امکان‌پذیر است.

تولید خودرو ریرا از نیمه دوم 1401

شهریور 1400: آقای مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) در تیرماه 1400 از احتمال اولین رونمایی کراس‌اور  ریرا ایران خودرو (K125) در شهریورماه 1400 خبر داده بود و گفته بود که تجاری‌سازی آن از یکسال بعد شروع می‌شود. بنابراین احتمالا از اواخر سال 1401 به تولید رسیده و در نیمه اول 1402 نیز تحویل مشتریان می‌شود. حالا نیز آقای سیم‌دار (مدیر پروژه کراس‌اور ایران خودرو) ضمن اشاره به نزدیک‌بودن زمان رونمایی این محصول جدید، گفته این خودرو هم‌اکنون در فاز طراحی قرار دارد و طراحی آن نیز با الهام از یوزپلنگ ایرانی انجام شده است. وی همچنین گفته که کراس‌اور K125 ایران خودرو:

  • با پلتفرم بهبودیافته خودرو تارا شکل گرفته است.
  • در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) است.
  • با موتور EF7+ توربوشارژ تولید می‌شود.
  • با گیربکس دستی و اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.
  • گیربکس 6 سرعته آن، داخلی‌سازی شده است.
  • مدل دستی آن 4 ایربگ و مدل اتوماتیکش 6 ایربگ دارد.
  • سانروف پانورما، صندلی برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری در نسخه فول آن وجود دارد.

خواندنی‌های جالب از ایران خودرو:

»» شرایط فروش ایران خودرو
»» دعوتنامه‌ جدید ایران خودرو
»» سرویس ادواری ایران خودرو
»» آمار تولید ماهیانه ایران خودرو


مشخصات فنی ریرا ایران خودرو

پس از تولیدانبوه سدان جدید تارا، آبی‌پوشان جاده مخصوص به سراغ تولید دومین محصول‌شان با پلتفرم IKP1 ایران خودرو می‌روند؛ کراس اوری که فعلا با کد K125 شناخته شده و بزودی توسط ایران خودرو نیز رونمایی می‌شود. کراس اور جدید ایران خودرو، محصولی در سگمنت B یا کلاس خودروهای کوچک است. پس از همین حالا باید K125 را جایگزین ایرانی برای پژو 2008 فرانسوی بدانیم.

ایران خودرو هرچند از پلتفرم IKP1 خود برای کراس اور K125 استفاده کرده اما ظاهرا قرار نیست موتور تنفس طبیعی EC5 را روی آن نصب کند چراکه می‌گویند این خودروی جدید، فقط با موتور TC7 پلاس تولید می‌شود.

شاسی بلند ریرا ایران خودرو k125
عکس نسخه آزمایشی ریرا ایران خودرو

موتور TC7 پلاس را حتما می‌شناسید و می‌دانید که نسخه بهبودیافته EF7 توربوشارژ است که استاندارد آلایندگی یورو5 دارد. این موتور، برای اولین‌بار، روی دنا پلاس توربو اتومات نصب شده ولی ایران خودرو می‌خواهد از آن، برای سورن پلاس توربو و حتی نسخه‌های گران‌تر سدان K132 هم استفاده کند.

حالا که از وجود موتور TC7 پلاس در کراس اور K125 ایران خودرو مطمئن شدیم، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که گیربکس اتومات این کراس اور، همان گیربکس جدید DAE است که از پاییز 1399 ابتدا روی رانا پلاس نصب شده و سپس دنا پلاس 6 دنده، تارا اتوماتیک و سایر محصولات جدید ایران خودرو نیز قابل سفارش شده است.

نوع موتور EF7P-TC
حجم موتور 1645 سی سی
قدرت 160 اسب بخار
گشتاور 245 نیوتن متر
گیربکس 6 دنده اتوماتیک DAE

*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.

قیمت ماشین ریرا ایران خودرو

همانطور که گفتیم، کراس اور K125 برای جانشینی پژو 2008 فرانسوی، راهی بازار کشورمان می‌شود. ضمن اینکه ایران خودرو از همان ابتدا می‌خواهد موتور توربوشارژ با گیربکس اتومات، روی آن نصب کند.

»» قیمت روز خودرو
»» قیمت روز محصولات ایران خودرو

پس با این اوصاف، نباید منتظر خودرویی ارزان باشیم! اما به هرحال و با توجه به قیمت مدل‌های اتوماتیک خودرو تارا، می‌توان چنین حدس زد که قیمت ریرا ایران خودرو، احتمالا حدود 600 تا 800 میلیون تومان خواهد بود

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

17 دیدگاه

navidkazemi(7 روز پیش)

کسیکه سمندباظاهرمدرن رو یک میلیاردبخره باید به عقلش شک کرد

Rezashah14(7 روز پیش)

اگه ایران‌خودرو هواپیما هم بساز موتورش رو ef7 میزاره

5Atefeh(9 روز پیش)

وای چقد زشته

Hesam01(106 روز پیش)

موتور و گیربکس بهتره بگم مجموعه فنی خوبی داره منتهی روی ظاهر بیرونی و داخلی ماشین بایستی بیشتر کار بشه ، اما در هر صورت ماشین خیلی بهتری خواهد بود از ایکس ۲۲

Amiroo77(141 روز پیش)

واقعا طرحش خوب به نظر میرسه . احسنت . فقط ای کاش قدرت موتورش به وزنش بخوره و یه موتور ضعیف رو روش نندازن . یک عمر ایران خودرو و سایپا رو مسخره کردیم روز به روز بدتر و بدتر شدن . حالا یکم تعریف بکنیم شاید از چکش زدن به بدنه سمند و پراید و تیبا منصرف شدن . بیچاره آلمانی های مستضعف که نمیتونن قیمت کم رو در کنار کیفیت داشته باشن . واقعا که بدبختن . لطفا زودتر درستش کنید چند تا صادر کنید که بلکه اون بدبختا صاحب ماشین بشن . 😃 ما که نمیتونیم بخریم . شما خریدین یه فاتحه به جای من بدید

87sadegh(151 روز پیش)

خداوکیلی ایران خودرو باعث پیشرفت ایران است نه سایپا

victory(290 روز پیش)

از موتور بدون توربو با قدرت ۱۷۰اسب بخار میخوان بزارم روش امیدوارم که اینطوری باشه و داخلش هم بسیار زیبا

victory (192 روز پیش)

قطعا

victory (205 روز پیش)

احتمالا سر تر از اریا است

victory (280 روز پیش)

کاملا موافقم خودروی زیبایی هست کابینش هم امید وارم قشنگ باشه

SajjadJoon(253 روز پیش)

سلام علیکم، من امیدوار هستم که این خودرو ۱۰۰ درصد ایرانی باشد، چون حتی ۹۹ درصد ایرانی و ۱ درصد خارجی باشد همه به اون ۱ درصد گیر می دهند، مثلا موتور خارجی یا لوازم از خارج بیاد اصلا مذاق خوبی نخواهد داشت از طرفی اگر واقعا ۱۰۰ درصد باشد اون ملی گرایان و عاشقان وطن حتما می خرنش.

Reza2o(422 روز پیش)

نسبت به ماشین های داخلی دیگه حتی دنیا پلاس این کراس اوور از لحاظ طراحی خیلی بهتره اما امیدوارم مثل تارا بیشتر روش کار بشه و دوباره فیس لیفت بشه چون هم عقبش خیلی ساده هست هم اون دو خط مشکی رو به پایین اصلا خوب نیستند و اینکه به نظرم این چراغ سر تا سری یک تیکه عقب بد نیست اما برای پخته تر شدن وسط این چراغ عقب همین طوری بد نیست.ساده و شیک اما دو طرف چراغ(در واقع جای دو چراغ اصلی عقب در چپ و راست)باید هم کمی بزرگ تر بشه هم کمی برجسته بشه و خط و خطوطی به زبان طراحیش اضافه بشه که مدرن تر و ایرودینامیک تر به نظر برسه و اینکه به نظرم مثلا مثل هایما s7 کو تو فیس لیفت جدیدش تو چین اومده همین چراغو برجسته کرده و با کمی تغییر طراحی تا حدودی بهترش کرده.برای طراحی کلی قسمت عقب هم ماشین خوب طراحی شده اما احساس میشه که کمی باز ساد ههست و مثلا اگه میشد عقب ماشین کمی از زبان طراحی DS7کراس بک استفاده کنه بهتر میشد.مثلا کمی سپر بلند تر باشه تا ماشین هماهنگ تر بشه و اینه حتی اگه شده به بهانه پلاک چند تایی خط و خطوط به عقب ماشین اضافه بشه تا جذاب تر بشه.تو قسمت درب ها هم از نمای کناری درب ها هم باید کمی ارتفاع بیشتری داشته باشه(و اگه خواستید ارتفاع کلی ماشین همین باشه میشه برای درب ها کمی ارتفاع شیشه هارو کمتر کنید تا هم ماشین با توجه به سگمنتش اسپرت تر بشه هم ارتفاع بیشتر درب ها ماشین رو به مقدار خیلی کمی ایمن تر کنه هم ریبا تر تا با عقب ماشین بیشتر هماهنگی داشته باشه.و اینکه حتی اگه ابعاد ماشین کوچیک هم باسه رینگ های ۱۷ با فاق لاستیک کم موجب زیبا شدن ماشین میشه که کمی سواری رو خشک می کنه اما این مشکل تو این سگمنت طبیعی هیت و تقریبا اشکالی نداره.راجب سقف هم اگه ارتفاع سقف در قسمتی عقبی کجی کمتر بشه و زاویه شیشه عقب زاویه دار تر بشه.راجب سقف هم سقف پانوراما واقعا میتونه جذاب باشه و با توجه به ابعاد اسپرت بشه.فقط خواهسا ماشینو نصفه نیمه نزارید و سنگ تموم بزارید مثلا اپشن های بدرد بخور و گیربکس اتومات خوب.ترجیها ۶ سرعته که ساده باشه.مثل هایما S7.و دو کلاجه هم با توجه به مصرف سوخت انتخاب بدی نیست اما از شتاب ماشین می کاهد که در برابر رقیبی مثل اریا با ۱۵۰ اسب و وزن بسیار سبک اصلا خوب نیست و موجب شکست این ماشین در برابر اریا در بحث پیشرانه میشه.از حق که نگذریم این پیشرانه ۳ سیلندر اریا رو کاغذ پتانسیل خیلی زیادی داره و ممکنه صفر تا صد اریا رو حتی به زیر نه ثانیه برسونه که اگه شما گیربکس خوب و هماهنگ با موتور برای این ماشین بزارید امکان پیروزی این ماشین در پیشرانه زیاده.و اینکه امیدوارم خط تولید این ماشین از بقیه بهتر باشه و شاهد فاصله کم بین قطعات بدنه باشیم.و اینکه کیفیت متریال کابین هم قابل قبول باشه.میدونم با یان تحریما خیلیمحدودیت هست و ممکنه نکاتی که من گفتم ممکن نباشه اما مطمعن باشید اگه این ماشین با توصیفات بنده و قیمتی معقول عرضه بشه قطعا قطعا و قطعا طرفدار های خیلی زیادی پیدا خواهد کرد.امیدوارم عوامل سازنده این ماشین پیام بنده رو مشاهده کنن.به امید روز های بهتر و شکوفایی تولید.

Mehdisd (268 روز پیش)

داداش بزار تصویر نهاییش بیرون بیاد بعد اینقد نظر و انتقاد کن😅 ایران خودرو رو یه پا نمی‌وایسه یهو دیدی چراغ پارس انداخت گفت k125 یا یهو دیدی از بنز بهتر طراحی کرد نمیشه گفت

09359136722(395 روز پیش)

من از ماشین شاسی بلند خیلی خوشم میاد و دوست دارم ی بخرم با سپاس ❤

Mehdisd (268 روز پیش)

من دنبال پیکان میگردم که پولم برسه خوش به حالتون که صحبت از شاسی بلند میکنین

Show More