هرچند نسل جدید لندرور دیفندر لوکستر و زیباتر از مدل قبلی شده اما نمیتوان انکار کرد که کمی از هویت خشن اولیه فاصله گرفته و البته با قیمت بالاتری به فروش میرسد. اما شرکت اینئوس (Ineos Automotive) قصد دارد کار را دقیقاً از نقطهای آغاز کند که دیفندر تمام کرده و یک شاسیبلند آفرودر با طرح جعبهای بدنه را به علاقمندان عرضه نماید.
”نیروی محرکه اینئوس گرنادیر از پیشرانههای شش سیلندر خطی دیزل و بنزینی ساخت بامو تامین شده که با جعبهدنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF همراه میشوند. “داستان از سال 2017 شروع میشود. زمانی که جیمز آرتور راتکلیف میلیاردر معروف انگلیسی و مالک شرکت Ineos قصد داشت امتیاز نسخه قدیمی دینفدر را از لندرور خریداری کند. آن زمان اعلام شد که بر اساس پلتفرم این خودرو محصولی جدید با نام جدید Grenadier تولید خواهد شد. پس از گذشت سه سال شرکت اینئوس به جای اینکه نمونههای اولیه را در زیر پوششهای سنگین استتاری قرار دهد، با آشکارسازی زودهنگام این طرح، آن را برای مشتریان خود خاصتر هم کرد.
اکنون پس از گذشت چند ماه از معرفی گرنادیر، تصاویری از فضای کابین خودرو هم منتشر شده که قابلیتهای کاربردی این بخش را به نمایش میگذارد.
همچون فورد برانکو، در این مدل شاهد نصب دکمههایی برای فعال نمودن وینچ، چراغها، دنده کمکی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، حالت رانندگی آفرود و بسیاری قابلیتهای دیگر هستیم که راننده را از کار کردن با نمایشگر لمسی در مواقع بحرانی بینیاز کرده است.
قابلیت جدا کردن برخی قطعات بدنه و همچنین روکشهای ضدآب با امکان باز شدن از صندلیها، دیگر ویژگیهایی است که این خودرو را به فورد برانکو شبیه میسازد. البته کفپوش داخلی و روکش چرمی صندلیها نیز برای افراد علاقمند به تزئینات لوکس قابل سفارش است.
شاید ظاهر دریچههای سیستم تهویه یادآور خودروهای دهه 90 میلادی باشد اما اینئوس گرنادیر خودرویی قدیمی نیست و به امکاناتی همچون نمایشگر 12.3 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و جعبهدنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF با اهرم تعویض دنده مشترک با محصولات بامو مجهز شده است.
دستگیرههای روی ستون A و داشبورد، مبدل برق AC به ظرفیت 2000 وات برای تامین نیروی لوازم برقی و پنلهای سقفی شیشهای با قابلیت باز شدن، مواردی است که برای لذت بردن سرنشینان از سفرهای آفرود پیشبینی شده است.
طول (با احتساب چرخ زاپاس)، عرض (از آینه تا آینه)، ارتفاع و فاصله محوری گرنادیر به ترتیب برابر با 4.927، 1.93، 2.033 و 2.922 متر اعلام شده است.
نیروی محرکه اینئوس گرنادیر از پیشرانههای شش سیلندر خطی دیزل و بنزینی ساخت بامو تامین شده که با سامانه چهارچرخ محرک، ترنسفر کیس دو سرعته و سه قفل دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب همراه میشوند. پیشرانه بنزینسوز با کد فنی B58 قادر است 281 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این خودرو قرار دهد درحالیکه پیشرانه دیزل B57، حدود 245 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
این شاسیبلند آفرود با رینگهای 17 اینچی فولادی یا 18 اینچی آلومینیومی با تایرهای چهارفصل بریجستون یا بیاف گودریچ به دست مشتریان میرسد.
ثبت سفارش برای اینئوس گرنادیر از ماه اکتبر آغاز میشود ولی تحویل خودروها به مشتریان زودتر از جولای 2022 اتفاق نخواهد افتاد. بد نیست بدانید درحال حاضر 130 نمونه اولیه از این خودرو در نقاط مختلف جهان در حال طی نمودن مراحل آزمایش و بررسی هستند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com