شاسی‌بلندی آفرود برپایه لندرور دیفندر

معرفی اینئوس گرنادیر

20 تیر 1400 16:13

هرچند نسل جدید لندرور دیفندر لوکس‌­تر و زیباتر از مدل قبلی شده اما نمی‌توان انکار کرد که کمی از هویت خشن اولیه فاصله گرفته و البته با قیمت بالاتری به فروش می‌­رسد. اما شرکت اینئوس (Ineos Automotive) قصد دارد کار را دقیقاً از نقطه‌­ای آغاز کند که دیفندر تمام کرده و یک شاسی­‌بلند آفرودر با طرح جعبه‌­ای بدنه را به علاقمندان عرضه نماید.

نیروی محرکه اینئوس گرنادیر از پیشرانه‌های شش سیلندر خطی دیزل و بنزینی ساخت ب‌ام‌و تامین شده که با جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF همراه می­‌شوند. داستان از سال 2017 شروع می‌شود. زمانی که جیمز آرتور راتکلیف میلیاردر معروف انگلیسی و مالک شرکت Ineos قصد داشت امتیاز نسخه قدیمی دینفدر را از لندرور خریداری کند. آن زمان اعلام شد که بر اساس پلتفرم این خودرو محصولی جدید با نام جدید Grenadier تولید خواهد شد. پس از گذشت سه سال شرکت اینئوس به جای این‌که نمونه‌های اولیه را در زیر پوشش‌های سنگین استتاری قرار دهد، با آشکارسازی زودهنگام این طرح، آن را برای مشتریان خود خاص‌تر هم کرد.

اکنون پس از گذشت چند ماه از معرفی گرنادیر، تصاویری از فضای کابین خودرو هم منتشر شده که قابلیت­‌های کاربردی این بخش را به نمایش می­‌گذارد.

همچون فورد برانکو، در این مدل شاهد نصب دکمه­‌هایی برای فعال نمودن وینچ، چراغ‌ها، دنده کمکی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، حالت رانندگی آفرود و بسیاری قابلیت­‌های دیگر هستیم که راننده را از کار کردن با نمایشگر لمسی در مواقع بحرانی بی‌­نیاز کرده است.

قابلیت جدا کردن برخی قطعات بدنه و همچنین روکش‌های ضدآب با امکان باز شدن از صندلی­‌ها، دیگر ویژگی­‌هایی است که این خودرو را به فورد برانکو شبیه می­‌سازد. البته کفپوش داخلی و روکش چرمی صندلی‌­ها نیز برای افراد علاقمند به تزئینات لوکس قابل سفارش است.

شاید ظاهر دریچه­‌های سیستم تهویه یادآور خودروهای دهه 90 میلادی باشد اما اینئوس گرنادیر خودرویی قدیمی نیست و به امکاناتی همچون نمایشگر 12.3 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF با اهرم تعویض دنده مشترک با محصولات ب‌ام‌و مجهز شده است.

کابین و امکانات اینئوس گرنادیر

دستگیره­‌های روی ستون A و داشبورد، مبدل برق AC به ظرفیت 2000 وات برای تامین نیروی لوازم برقی و پنل­‌های سقفی شیشه­‌ای با قابلیت باز شدن، مواردی است که برای لذت بردن سرنشینان از سفرهای آفرود پیش‌­بینی شده است.

طول (با احتساب چرخ زاپاس)، عرض (از آینه تا آینه)، ارتفاع و فاصله محوری گرنادیر به ترتیب برابر با 4.927، 1.93، 2.033 و 2.922 متر اعلام شده است.

اینئوس گرنادیر شاسی بلندی آفرود برپایه لندرور دیفندر

نیروی محرکه اینئوس گرنادیر از پیشرانه‌های شش سیلندر خطی دیزل و بنزینی ساخت ب‌ام‌و تامین شده که با سامانه چهارچرخ محرک، ترنسفر کیس دو سرعته و سه قفل دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب همراه می­‌شوند. پیشرانه بنزین‌­سوز با کد فنی B58 قادر است 281 اسب­‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار دهد درحالی‌که پیشرانه دیزل B57، حدود 245 اسب‌­بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

این شاسی‌­بلند آفرود با رینگ‌های 17 اینچی فولادی یا 18 اینچی آلومینیومی با تایرهای چهارفصل بریجستون یا بی‌­اف گودریچ به دست مشتریان می‌­رسد.

ثبت سفارش برای اینئوس گرنادیر از ماه اکتبر آغاز می­‌شود ولی تحویل خودروها به مشتریان زودتر از جولای 2022 اتفاق نخواهد افتاد. بد نیست بدانید درحال حاضر 130 نمونه اولیه از این خودرو در نقاط مختلف جهان در حال طی نمودن مراحل آزمایش و بررسی هستند.

دیدگاه کاربران