فولکس‌واگن ID3 به زبان اسپانیایی

کوپرا ال-بورن از راه رسید

21 تیر 1399 11:37

سال گذشته بود که سئات اسپانیا زیرمجموعه جسور فولکس‌واگن از کانسپت زیبایی به اسم el-Born رونمایی کرد. قرار بود مراسم رسمی پرده‌برداری از این خودرو در نمایشگاه ژنو برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم منتفی شد. حالا شرکت نسخه تولیدی و نهایی آن را با برند کوپرا معرفی کرده است.

کوپرا ال-بورن محصولی است که بر پایه و اساس فولکس‌واگن ID3 شکل گرفته، یعنی یک هاچ‌بک برقی روی پلتفرم معروف MEB آلمان‌ها.با شکل‌گیری واحد اسپرت‌گرای سئات با نام کوپرا شاهد تغییر و تحول عمیقی در سبک تولیدات شرکت بوده‌ایم. محصولاتی که با برند کوپرا تولید می‌شوند اغلب قابلیت‌های جسورانه و جوان‌پسند دارند. این در حالی است که کوپرا ال-بورن عملاً یک خودروی برقی به حساب می‌آید.

نسخه تولیدی تمام تلاش خود را کرده است تا به نمونه کانسپت وفادار باقی بماند. به همین خاطر است که شباهت عمیقی بین چراغ‌های دو نسخه دیده می‌شود.

باید اعتراف کرد که کوپرا ال-بورن اسپرت‌ترین خودرو در کل خانواده بزرگ فولکس‌واگن است. شرکت می‌گوید برنامه عرضه و فروش این خودرو برای سال 2021 است. محصولی که پایه و اساس آن فولکس‌واگن ID3 بوده است. یعنی یک هاچ‌بک برقی روی پلتفرم معروف MEB آلمان‌ها. البته سئات توضیحات بیشتری درباره مشخصات فنی آن ارائه نکرده است.

تا اینجای کار تنها می‌دانیم که پکیج باتری‌های این خودرو 77 کیلووات ساعتی هستند که برای تغذیه یک موتور برقی در نظر گرفته شده است. ال-بورن نیروی به دست آمده را به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. البته ادعا شده است که این خودرو می‌تواند با یک بار  شارژ کامل تا حدود 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

در صورت استفاده از فناوری شارژ سریع تنها 30 دقیق برای 260 کیلومتر پیمایش زمان نیاز است. شتاب صفر تا 50 کیلومتر در ساعت این خودرو 2.9 ثانیه اعلام شده اما خبری از رکورد صفر تا 100 نیست.

کوپرا ال-بورن برای تولید انبوه به کارخانه تسویکا آلمان سپرده شده است. همان جایی که فولکس‌واگن ID3 نیز تولید می‌شود. سال آینده میلادی این خودرو برای اولین‌بار در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران