برگ جدید در تاریخ مازراتی

مازراتی گیبلی 2021؛ اولین هیبریدی شرکت

29 تیر 1399 11:31

بعد از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، مازراتی سرانجام گیبلی هیبریدی را معرفی کرد. خودرویی که از نظر طراحی آشنا به نظر می‌رسد و حال هوای همان سدان اسپرت سال 2013 را دارد. چراکه آنچه می‌بینیم نسل دوم نیست. درواقع ما با یک به‌روزرسانی و فیس‌لیفت روبرو هستیم. اما خبر بزرگ این است که گیبلی جدید برای اولین‌بار در تاریخ شرکت مجهز به یک پیشرانه هیبریدی ملایم شده است.

پیشرانه درون‌سوز مازراتی گیبلی هیبریدی یک پکیج 2 لیتری توربوشارژ است که توسط یک موتور برقی 48 ولتی در نقش یک آلترناتور تقویت می‌شود. به عبارت دیگر پیشرانه درون‌سوز مازراتی گیبلی هیبریدی یک پکیج 2 لیتری توربوشارژ است که توسط یک موتور برقی 48 ولتی در نقش یک آلترناتور تقویت می‌شود. خروجی این ساختار نیمه هیبریدی تولید قدرت 330 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و گشتاور 450 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه است. خروجی که کمک می‌کند گیبلی از حالت سکون طی 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. نهایت سرعت مدل جدید نیز معادل 255 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مازراتی گیبلی هیبریدی در قیاس با ویرایش دیزلی شش سیلندر Vشکل حدود 25 درصد کمتر Co2 تولید می‌کند. هم‌چنین از نظر وزنی نیز معادل 80 کیلوگرم سبک‌تر شده است. خروجی پیشرانه جدید توسط جعبه‌دنده هشت سرعته ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مازراتی گیبلی هیبرید 2021

مازراتی تصمیم گرفته است به جای تولید یک خودروی هیبریدی پلاگین، سراغ تنظیمات هیبریدی خفیف برود تا از افزودن پکیج بزرگ باتری‌ها که موجب افزایش وزن می‌شود، جلوگیری کند. با این حال باید اشاره کرد هنوز هم وزن 1950 کیلوگرمی این خودرو الزاماً سبک نیست.

فارغ از تغییرات فنی، این خودرو را باید یک فیس‌لیفت ملایم تلقی کرد. چراغ‌های جلو و عقب و البته جلوپنجره به خوبی به‌روزرسانی شده‌اند. البته در نمای عقب فرمت طراحی بومرنگی اشاره‌ای به مدل‌های معروفی مانند 3200 GT و کانسپت آلفیری داشته است.

vdk' مازراتی گیبلی هیبرید 2021

شرکت به منظور تاکید بر سازگاری با محیط زیست این مدل، از رنگ آبی برای سه دریچه هوای جانبی معروف خود استفاده کرده است. هم‌چنین کالیپر ترمز و نماد چنگال روی ستون آخر نیز به همین رنگ دیده می‌شوند. این تریم آبی رنگ به صورت خفیف داخل اتاق مازراتی گیبلی هیبریدی دیده می‌شود. به ویژه دوردوزی صندلی‌های چرم و البته رودری‌ها.

تغییرات بیشتری هم می‌توان داخل کابین مشاهده کرد. جایی که مازراتی برای گیبلی 2021 سراغ یک نمایشگر جدید برای سیستم اطلاعات و سرگرمی رفته است. سایز این نمایشگر که از سیستم عامل اندروید اتو استفاده می‌کند نسبت به مدل قبلی از 8.4 اینچی به 10.1 اینچ افزایش یافته است.

;hfdk مازراتی گیبلی هیبرید 2021

در قسمت المان‌های پشت فرمان این‌بار به جای استفاده از گِیج و عقربه‌های مکانیکی شاهد حضور یک نمایشگر دیجیتال هستیم. در این خودرو یک رابط کاربری موسوم به مازراتی کانکت وجود دارد که به تازگی معرفی شده، این نرم‌افزار قابلیت آپدیت خود را دارد و وضعیت خودرو را در هر شرایطی بررسی می‌‌کند.

تقریبا مطمئن هستیم که روند برقی‌سازی مازراتی با مدل‌های بعدی گرن‌توریزمو و گرن‌کبریو ادامه خواهد یافت. این در حالی است که تا حدود 3 ماه دیگر سوپراسپرت جدید شرکت یعنی MC20 نیز رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران