گزینه‌هایی برای حمل بار در مسیرهای ناهموار

معرفی نسخه اکتیو از فورد ترنزیت و تورنئو

31 تیر 1399 12:30

اوایل سال جاری شعبه اروپایی فورد نسخه کاستوم از دو مدل ترنزیت و تورنئو را معرفی کرد. اکنون نوبت رونمایی از نسخه Active برای دو مدل ترنزیت Connect و تورنئو Connect رسیده، خودروهایی که علاوه بر تغییرات ظاهری، به قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار نیز مجهز شده‌اند.

دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی (mLSD) که در همکاری مشترک با Quaife ساخته شده برای کشش بهتر خودرو و سیستم کنترل کشش سفارشی را نیز می‌توان برای این دو محصول فورد سفارش داد.همچون سایر محصولات فورد که به نام Active مزین شده‌اند، ترنزیت Connect Active و تورنئو Connect Active نیز به برخی تجهیزات مشابه خودروهای شاسی‌بلند همچون ریل سقفی مجهز شده و البته ارتفاع آن‌ها نیز نسبت به نمونه استاندارد به ترتیب 24 و 9 میلی‌متر در بخش‌های جلو و عقب افزایش یافته است.

رینگ‌های 17 اینچی، جلوپنجره جدید، دو رنگ جدید برای بدنه یعنی نارنجی سدونا و نقره‌ای سولار و نشان Active روی گلگیرهای جلو و در صندوق جزء سایر تغییرات ظاهری مهم این دو خودرو به‌شمار می‌آید.

دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی (mLSD) که در همکاری مشترک با Quaife ساخته شده برای کشش بهتر خودرو و سیستم کنترل کشش سفارشی را نیز می‌توان برای این دو محصول فورد سفارش داد. فناوری‌های جدید و سامانه‌های پیشرفته دستیار راننده نیز در این دو خودرو وجود دارد که البته بنابر اعلام فورد، بر انعطاف‌پذیری و راحتی فضای کابین آن‌ها هیچگونه تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

نسخه اکتیو از فورد ترنزیت و تورنئو

صندلی‌های اختصاصی این مدل‌ها با الگوی دوخت متفاوت، جزئیات آبی رنگ، نشان‌های Active و قطعات فلزی روی پوشش داخلی درهای جلو از ویژگی‌های کابین این دو محصول جدید فورد به شمار می‌آید.

تورنئو Connect Active در دو ظرفیت 5 و 7 نفره قابل سفارش است درحالی‌که ترنزیت Connect Active همچنان با فضای بار 2.9 متر مکعبی برای مدل استاندارد و 3.6 متر مکعبی برای نسخه با فاصله بیشتر محورها عرضه می‌شود. ظرفیت حمل بار این خودرو همچنان برابر با 982 کیلوگرم باقیمانده است.

هردو ون ساخت فورد به پیشرانه دیزل 1.5 لیتری EcoBlue توربو مجهز شده که در دو نسخه به قدرت 99 یا 118 اسب‌بخار به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است. لازم به ذکر است که سیستم mLSD در مدل قوی‌تر به همراه جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شود.

هم‌اکنون می‌توان برای سفارش این دو خودروی ون اقدام کرد ولی تحویل آن‌ها از اواخر سال جاری انجام خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران