تغییر نشان فولکس‌واگن به فورد

معرفی فورد تورنئو کانکت 2022

21 مهر 1400 13:48

در میانه تابستان سال جاری بود که چند تصویر مخفیانه از نسل جدید فورد تورنئو کانکت (Tourneo Connect) انتشار یافت. هرچند بدنه محصول جدید فورد با پوشش‌های استتاری مخفی شده بود، اما بازهم واضح بود که با نسخه تغییر نشان داده شده از فولکس‌واگن کدی (Caddy) مواجه هستیم که تنها در برخی موارد جزئی تغییر کرده است.

مهمترین تفاوت در طراحی ظاهری تورنئو کانکت نسبت به فولکس‌واگن کدی، تغییر در فرم جلوپنجره، چراغ‌های جلو و دیلایت­‌های C شکل LED است.با گذشت سه ماه از انتشار تصاویر مذکور، اکنون شاهد رونمایی رسمی از این خودرو هستیم. مهمترین تفاوت در طراحی ظاهری تورنئو کانکت نسبت به فولکس‌واگن کدی، تغییر در فرم جلوپنجره، چراغ‌های جلو و دیلایت­‌های C شکل LED است، تا هویت این خودرو به عنوان محصولی از فورد را به نمایش بگذارد.

این خودرو در سه تریم اسپرت، تیتانیوم و ترند (Trend) قابل انتخاب است، ضمن‌­این‌که می‌­توان نسخه اکتیو (Active) را نیز سفارش داد که به برخی قطعات الحاقی روی بدنه مجهز شده است. مشتریان تورنئو کانکت می­‌توانند یکی از ده رنگ قابل انتخاب برای تزئین بدنه را سفارش دهند.

فورد تورنئو کانکت 2022

طراحی فضای داخلی کاملاً مشابه با همین بخش در فولکس‌­واگن کدی به نظر می­‌رسد. تنظیمات تهویه مطبوع و سیستم صوتی به نمایشگر اطلاعات سرگرمی منتقل شده و به نظر می‌­رسد که رابط کاربری این نمایشگر نیز با کدی مشترک باشد. ابعاد این نمایشگر در تریم پایه برابر با 8.25 اینچ است که در تریم­‌های تیتانیوم، اسپرت و اکتیو به 10 اینچ افزایش می‌­یابد. با سفارش مبلغ بیشتر هم می‌­توان نمونه 10.25 اینچی را دریافت کرد.

در زیر کاپوت فورد تورنئو کانکت هم شاهد استفاده از پیشرانه‌­های مشترک با فولکس­‌واگن کدی هستیم، که مجموعه‌­ای شامل واحدهای 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین­‌سوز با 115 اسب­‌بخار قدرت و 2 لیتری دیزل در دو نسخه با 122 یا 102 اسب‌­بخار قدرت را دربرمی­‌گیرد. هرچند فورد با القاب اکوبوست و اکوبلو از این پیشرانه‌­ها یاد کرده است، ولی حقیقت این است که با پیشرانه‌های 4 سیلندر TSI و TDI ساخت فولکس‌­واگن مواجه هستیم.

فورد تورنئو کانکت 2022

صرف‌نظر از پیشرانه، تمامی نسخه­‌های فورد تورنئو کانکت به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده‌اند، که با پرداخت مبلغ بیشتر به 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک ارتقاء می­‌یابد.

نکته جالب این‌که نسخه مجهز به پیشرانه دیزل با 122 اسب‌­بخار و جعبه‌دنده دستی، به سامانه چهارچرخ محرک نیز مجهز است، که امری بی‌سابقه در دوران تولید تورنئو کانکت به حساب می‌آید.

فروش فورد تورنئو کانکت از اوایل سال آینده میلادی در اروپا آغاز و فرآیند تحویل به مشتریان نیز در سه ماهه اول 2022 شروع خواهد شد.

دیدگاه کاربران