خاص مثل P One Edition

معرفی نسخه‌ای خاص از مرسدس-آام‌گ GT Black Series

31 تیر 1399 18:05

در تاریخ یازدهم سپتامبر 2017 مرسدس-آام‌گ از خودروی سوپراسپرت ساخت خود یعنی Project One رونمایی کرد. قرار بود این خودروی مجهز به پیشرانه F1 دراواخر سال 2018 به مشتریان تحویل شود، اما حقیقت این است که 275 خریدار این خودروی استئنایی که عدد اسب بخار تولیدی پیشرانه آن چهار رقمی خواهد بود، باید تا سال 2021 برای دریافت خودروی خود منتظر بمانند.

هرچند فعلاً قیمت نسخه اصلی AMG GT Black Series تعیین نشده ولی در عین حال اعلام شده که P One Edition قرار است 57,300 دلار گران‌تر از آن باشد.البته درک علت این تاخیر چندان سخت نیست چراکه می‌توان حدس زد نصب یک پیشرانه 1.6 لیتری شش سیلندر مخصوص مسابقات فرمول یک در سینه یک خودروی عادی تا چه حد می‌تواند چالش‌برانگیز باشد ضمن این‌که AMG باید استاندارد های آلایندگی را نیز دریافت نماید.

خب بهتر است چندان از موضوع بحث غافل نشویم، نسخه‌ای خاص از مرسدس-آام‌گ GT Black Series که برخی ویژگی‌های Project One را به همراه دارد. براساس گزارش مجله آلمانی Mercedes-Fans، این خودرو اساسا به منظور التیام بخشیدن به آزردگی خاطر مشتریان برای تاخیرهای پیاپی تحویل خودروی سوپراسپرت آن‌ها، طراحی و ساخته شده است.

هرچند فعلاً قیمت نسخه اصلی AMG GT Black Series تعیین نشده ولی در عین حال اعلام شده که P One Edition قرار است 57,300 دلار گران‌تر از آن باشد.

نسخه‌ای خاص از مرسدس-آام‌گ GT Black Series

همانطور که گفته شد، در طراحی این مدل از خودروی مسابقه‌ای AMG F1 W10 EQ Power+ الهام گرفته شده که در مسابقات فرمول یک سال 2019 با رنگ‌آمیزی دوتایی بدنه و البته با حمایت مالی شرکت پتروناس حضور داشت.

قیمت این خودرو هرچه باشد، برای شخصی که 2.27 میلیون یورو برای خرید Project One پرداخت کرده، رقم زیادی نخواهد بود. با توجه به این‌که تنها 275 دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد، بسیاری آن را به منظور سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند چراکه ارزش آن مطمئناً در سال‌های آینده بسیار بالا خواهد رفت.

دیدگاه کاربران