انتشار تیزر کوراندو EV

اولین خودروی الکتریکی سانگ‌یانگ در راه است

1 مرداد 1399 11:56

شرکت سانگ‌یانگ اقدام به انتشار تیزری از اولین خودروی کاملاً برقی ساخت خود نموده است. این خودرو درواقع نسخه برقی مدل کوراندو بوده و در نیمه اول سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

سانگ‌یانگ کوراندو برقی که در کارخانه با نام کوراندو E100 شناخته می‌شود، به یک موتور برقی به قدرت 188 اسب‌بخار مجهز شده است.از همین دو تصویر اولیه‌ای که منتشر شده نیز می‌توان به تغییرات این خودرو نسبت به کوراندو بنزین‌سوز پی برد که شامل مواردی همچون جلوپنجره بدون منفذ با طرحی متفاوت، طرح جدید و البته خشن‌تر سپر جلو بدون ورودی هوا و لوگوی سانگ‌یانگ می‌شود.

در مورد لوگوی این خودرو بد نیست اشاره کنیم که اولاً به نظر می‌رسد این قطعه قابلیت روشن شدن داشته باشد و دوم این‌که با توجه به نصب لوگوی آسیایی این برند، می‌توان حدس زد که قرار است کوراندو برقی ابتدا در کره‌جنوبی به فروش برسد.

شرکت سانگ‌یانگ در اظهارنظری مختصر که به همراه این تصاویر منتشر شده، اعلام نموده کاپوت این خودرو از آلومینیوم ساخته شده تا علاوه‌بر کاهش وزن، مرکز ثقل خودرو را نیز کاهش دهد. خودروساز کره‌ای بسته بودن منافذ جلوپنجره را نیز به افزایش بهره‌وری خودرو نسبت داده و استفاده از فرم تند و تیز در بخش‌هایی از بدنه کوراندو EV را به کاهش مقاومت در برابر جریان هوا مرتبط دانسته است.

سانگ‌یانگ کوراندو برقی که در کارخانه با نام کوراندو E100 شناخته می‌شود، به یک موتور برقی به قدرت 188 اسب‌بخار مجهز شده است. با توجه به تک موتوره بودن این خودرو، حدس می‌زنیم با خودرویی تک‌دیفرانسیل روبرو باشیم هرچند اطلاعاتی که سانگ‌یانگ در نوامبر 2019 منتشر کرده بود به چنین مطلبی اشاره ندارد.

باتری این خودرو که 61.5 کیلووات ساعت ظرفیت دارد از شرکت LG تامین شده و می‌تواند براساس استاندارد NEDC، شعاع حرکتی برابر با 420 کیلومتر برای این خودرو فراهم نماید. البته انتظار داریم در دنیای واقعی این رقم چیزی در حدود 322 کیلومتر باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز روی رقم 153 کیلومتر برساعت محدود شده تا از خالی شدن ناگهانی شارژ باتری جلوگیری شود.

سال گذشته شرکت سانگ‌یانگ ادعا کرده بود که نسخه برقی کوراندو بهترین شتاب‌گیری را در میان خودروهای همرده خواهد داشت.

دیدگاه کاربران