به سیاهی شب

معرفی هیوندای کونا Night Edition

4 مرداد 1399 09:42

در روزگاری که نسخه‌های سفارشی از خودروها معمولاً با رنگ‌های روشن و قطعات کرومی روی بدنه تزئین می‌شوند، هیوندای تصمیم گرفته یک تریم خاص از کراس‌اور کوچک ساخت خود یعنی کونا را با ظاهری تیره و مرموز به علاقمندان جهان خودرو معرفی نماید.

در این نسخه خاص قطعات کروم مدل استاندارد در جلوپنجره و سایر نقاط کنار گذاشته شده و هرجا که امکان داشته از رنگ‌آمیزی تیره و مات بهره گرفته‌اند.از هیوندای کونا Night Edition سخن می‌گوییم که قرار است از ماه سپتامبر سال جاری به بازار عرضه شود، خودرویی که قطعات کروم مدل استاندارد در جلوپنجره و سایر نقاط را به کناری نهاده و هرجا که امکان داشته از رنگ‌آمیزی تیره و مات بهره گرفته است.

رینگ‌های 18 اینچی با پوشش مشکی به همراه رنگ خاکستری تیره بدنه را باید واضح‌ترین تغییر این خودرو نسبت به کونا استاندارد دانست. در فضای کابین نیز قطعات نقره‌ای رنگ همچون دستگیره درها به رنگ مشکی درآمده هرچند که برخی قطعات همچون پدال‌های آلومینیومی همچنان نقره‌ای باقیمانده است.

پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ هیوندای کونا 175 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این پیشرانه معمولاً در قوی‌ترین نسخه کونا نصب می‌شود اما هیوندای از افشای اطلاعات بیشتر درباره تریم‌های احتمالی این مدل و همچنین احتمال نصب سامانه چهار چرخ محرک روی آن خودداری نموده است.

هیوندای کونا Night Edition

غیر از رنگ خاکستری کهکشانی که در عکس‌های معرفی این خودرو دیده می‌شود، دو رنگ مشکی تیره و البته سفید گچی نیز برای هیوندای کونا Night Edition قابل انتخاب خواهد بود. البته انتخاب رنگ سفید برای خودرویی که واژه «شب» را در کنار اسم خود دارد، بسیار عجیب بوده ولی می‌توان این مسئله را به پرطرفدار بودن رنگ سفید در میان خریداران خودرو مرتبط دانست.

هیوندای فعلاً درباره قیمت و تیراژ تولید کونا Night Edition خبری منتشر نکرده اما براساس شنیده‌ها این مدل در تعداد محدود و از ماه سپتامبر ساخته خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران