آغاز عصر ون‌های آفرودر

تورسوس تراستورم را به خاطر بسپارید

8 مرداد 1399 11:43

اوایل ماه جاری میلادی بود که شرکت تورسوس (Torsus) یک ون آفرود را به صورت تیزر معرفی کرد تا سبک جدید در وسایل نقلیه سایز بزرگ تجاری و تفریحی را پایه‌گذاری کند. اکنون این خودرو به صورت کامل و با نام تراستورم (Terrastorm) رونمایی شده است.

ارتفاع خودرو از سطح زمین تا حدود 30 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و زاویه حمله در این خودرو 26 درجه و زاویه فرار 20 درجه در نظر گرفته شده است.مطمئن باشید که در آینده باز هم نام تورسوس را خواهیم شنید. شرکتی که تخصص اصلی‌اش ساخت اتوبوس‌، ون و کاروان‌های آفرود است. محصول جدید مطمئناً کوچک‌تر از نسخه موفق قبلی یعنی Praetorian خواهد بود. با این حال آنگونه که از تصاویر منتشر شده برمی‌آید، این خودرو توانایی تسخیر جاده‌ها را خواهد داشت.

تراستورم از ساختار AWD فولکس‌واگن کرفتر و مان TGE برای شروع استفاده کرده است. اما نکته اینجاست که زیرساخت اصلی کاملاً مستقل است. استفاده از بازوهای مک‌فرسون و فنرهای حرفه‌ای B6 برند Bilstein در محور جلو و فنرهای شمش مدل Load Plus از شرکت Ironman و هم‌چنین کمک‌فنرهای تقویت‌شده مدل Dakar از شرکت Profender در محور عقب یک سیستم تعیلق کاملاً حرفه‌ای را برای آن رقم زده است. در دیفرانسیل محور عقب نیز قفل استاندارد تعبیه شده است.

تورسوس تراستورم ون آفرود

ارتفاع خودرو از سطح زمین به لطف استفاده از تایرهای همه‌جا رو تا حدود 30 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. زاویه حمله در این خودرو 26 درجه و زاویه فرار 20 درجه در نظر گرفته شده است.

اگر در مسیر پیمایش خود با آب روبرو شدید، جای هیچ نگرانی نیست. این خودرو تا عمق حدود 68.5 سانتی‌متر از پس این مسیر برمی‌آید.

در صورت وقوع شرایط سخت، پنل‌های کشویی و ضربه‌گیرهای سفارشی و البته وینچ توکار به‌عنوان پشتیبان و محافظ تجهیزات فنی و سرنشینان خودنمایی می‌کنند. صحبت از سرنشیان شد. باید اشاره کرده تورسوس تراستورم در صورت سفارشی‌سازی شدن گنجایش 20 نفر را دارد. جالب‌تر اینجا که تمام صندلی‌ها مجهز به کمربندهای ایمنی 5 نقطه‌ای درست مانند یک آفرودر حرفه‌ای هستند.

کابین تورسوس تراستورم

سایر تنظیمات قابل ارائه شامل صندلی‌های قابل چرخش می‌شود که کابین را از چیزی که هست راحت‌تر می‌کند. هر صندلی مجهز به نورپردازی، تهویه مطبوع و البته سیستم صوتی مستقل است.

نسخه آمبولانس ون آفرود تورسوس تراستورم

تورسوس می‌گوید در فاز توسعه این خودرو می‌توان نسخه‌های باری و آمبولانس را نیز روی این ون منحصربه‌فرد اجرا کرد. هنوز مشخص نیست شرکت این تجهیزات را مستقیماً از خط تولید خود بیرون می‌دهد یا خیر. اما حداقل برای مدل آمبولانس مجبور است که با مقررات اتحادیه اروپا مبنی بر سیستم‌های الکترونیکی و اکسیژن مطابقت داشته باشد.

تراستور مستقیماً برای مشتریان اروپایی هدفگذاری شده است. زمان عرضه آن سه ماهه سوم سال 2020 و قیمت پایه آن معادل 67 هزار و 500 دلار است.

دیدگاه کاربران