یک مشت آپشن بیشتر

لکسوس NX مدل 2021 رونمایی شد

8 مرداد 1399 14:31

لکسوس ششمین سال تولید شاسی‌بلند محبوب خود NX را با یک نسخه ویژه جشن می‌گیرد. نسخه جدید که به‌عنوان مدل 2021 عرضه می‌شود با انبوهی از آپشن‌ها راهی بازار می‌شود.

اگرچه تغییرات ظاهری لکسوس NX مدل 2021 بسیار ناچیز است، اما شرکت در بخش آپشن‌ها سنگ تمام گذاشته است.با نگاهی به ظاهر خودرو متوجه می‌شویم که لکسوس تغییرات چندانی را در مدل جدید اعمال نکرده است. به طوری که تشخیص نمونه جدید با ویرایش استاندارد قبلی کار سختی است. البته این به معنای تغییرات صفر در لکسوس NX جدید هم نیست.

لکسوس در محصول جدید خود سراغ شکل مدرن‌تری از برف پاک‌کن رفته است. آینه‌های تاشو با زاویه رو به پایین و همچنین با قابلیت تیره کردن خودکار از دیگر ویژگی‌های محصول جدید است. شاید بهترین خبر درباره طراحی بیرونی این خودرو استفاده از رنگ‌های جدید سبز Nori و آبی Vortex متالیک باشد.

طبیعی است که در طراحی داخلی نیز نباید انتظار تغییرات بیش از حدی داشته باشیم. با این حال تغییر المان‌های مربوط به آمپرهای پشت فرمان و دکمه جدید بوق خودرو جالب توجه است. اگرچه در لکسوس NX مدل 2021 یک سیستم رصد نقاط کور و هشدار ترافیک عقب دیده می‌شود با این حال به گفته کارشناسان این به‌روزرسانی‌ها قابل توجه نیستند.

کابین لکسوس NX مدل 2021

البته همانطور که مشخص است، شرکت در بخش آپشن‌ها سنگ تمام گذاشته است. به‌عنوان مثال در این خودرو سیستم مسیریابی بهینه‌سازی شده با قابلیت اتصال به فناوری ارتباطی HomeLink و سیستم صوتی جدید با قدرت و کیفیت بیشتر از برند مارک لوینسون دیده می‌شود.

لکسوس NX جدید تغییری در قوای محرکه نیز اعمال نکرده است. یعنی همچنان شاهد همان پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 235 اسب‌بخار با 349 نیوتن‌متر گشتاور هستیم که پیش‌تر روی تیپ NX300 هم دیده بودیم. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

گفته می‌شود شتاب صفر تا صد لوکس ژاپنی 7.2 ثانیه ثبت شده است. اما در صورت انتخاب حالت اسپرت که از همان ابتدا دو دیفرانسیل را درگیر می‌کند، شتاب صفر تا صد به زیر 7 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. سرعت نهایی در هر دو حالت حدود 200 کیلومتر برساعت است.

لکسوس NX مدل 2021

لکسوس برای مشتریان علاقه‌مند به محیط‌زیست خود یک نمونه هیبریدی با پیشرانه 2.5 لیتری و 3 موتور برقی نیز کنار گذاشته است. این ترکیب قدرتی معادل 194 اسب‌بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد در این نسخه 9.1 ثانیه و سرعت نهایی نیز 180 کیلومتر برساعت ثبت شده است. مصرف این مدل در پیمایش شهری 7.1 لیتر، در پیمایش بزرگراه 7.8 لیتر و به صورت ترکیبی حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این در حالی است که رکورد مصرف سوخت ویرایش بنزینی به ترتیب 10.6، 8.7 و 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران