نسخه‌ای اسپرت از NX در کنار کانسپتی آفرود

نگاهی به محصولات لکسوس در نمایشگاه توکیو

26 دی 1400 11:32

شرکت لکسوس در جریان نمایشگاه خودرو توکیو که بین چهاردهم تا شانزدهم ژانویه 2022 برگزار شد، دو کانسپت را به معرض نمایش درآورد.

کانسپت NX PHEV آفرود، براساس NX 450h+ مدل 2022 شکل گرفته و چهره‌­ای خشن از این کراس‌اور لوکس را به مخاطب نشان می‌­دهد.اولین عضو این جمع دوتایی، کانسپت NX PHEV  آفرود است که براساس NX 450h+ مدل 2022 شکل گرفته و چهره‌­ای خشن از این کراس‌­اور لوکس را به مخاطب نشان می‌­دهد. روکش مشکی مات برای جلوپنجره و دستگیره درها و رینگ‌های 17 اینچی مشکی با تایرهای چهار فصل ضخیم ساخت بی‌اف‌گودریچ، عناصر اضافه شده به NX 450h+ برای پدید آمدن این چهره جدید است.

رنگ مسی بدنه این خودرو هم با برخی قطعات مشکی مات همچون حاشیه شیشه­‌ها، آینه­‌های جانبی و ریل­‌های سقفی، تضاد زیبایی به وجود آورده است.

شرکت لکسوس از اعلام مشخصات فنی این مدل خودداری کرده است، اما می­‌دانیم که NX 450h+ با پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر، دو موتور برقی و مجموعه باتری به ظرفیت 18.1 کیلووات ساعت به فروش می­‌رسد. خروجی این مجموعه برابر با 302 اسب­‌بخار است و شعاع حرکتی در حالت تمام برقی هم به 60 کیلومتر می‌­رسد.

لکسوس ROV

اما برویم به سراغ کانسپت دوم به نام ROV که اواخر سال گذشته و به عنوان خودرویی با کاربری تفریحی از سوی لکسوس معرفی شده و در اولین روزهای سال جدید در نمایشگاه توکیو به معرض نمایش درآمده است. طراحی بدنه ROV تحت تاثیر زبان طراحی محصولات جدید لکسوس قرار دارد، که نمود بارز آن را می­‌توان در چراغ‌های L شکل و طرح جلوپنجره مشاهده کرد.

لکسوس ROV به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر با سوخت هیدروژن، سیستم چهارچرخ محرک قابل تنظیم و قفل دیفرانسیل مجهز شده است، اما از سایر مشخصات فنی آن اطلاعی نداریم.

دیدگاه کاربران