پیمایش 1000 کیلومتری با یک بار شارژ

رکوردشکنی هیوندای کونا برقی

26 مرداد 1399 16:27

شرکت هیوندای موفق شده رکورد تازه‌‌ای در زمینه شعاع حرکتی خودروهای برقی ساخت خود به ثبت برساند. سه دستگاه هیوندای کونا برقی در مدت سه روز توانسته‌اند بیش از هزار کیلومتر مسافت را طی نمایند.

سه دستگاه هیوندای کونا برقی در مدت سه روز توانسته‌اند بیش از هزار کیلومتر مسافت را طی نمایند. این سه کراس‌اور جمع‌وجور به ترتیب 1018.7، 1024.1 و 1026 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل باتری 64 کیلووات ساعتی پیموده‌اند. می‌توان نتیجه گرفت که این خودروها در هر صد کیلومتر مسافت به ترتیب 6.28، 6.25 و 6.24 کیلووات ساعت انرژی مصرف کرده‌اند که بسیار کمتر از استاندارد 14.7 کیلووات ساعت بر صد کیلومتر تعیین شده توسط استاندارد WLTP است.

آقای Michael Cole که مدیریت شعبه هیوندای در قاره اروپا را برعهده دارد، ثبت این رکورد را نتیجه کیفیت و اقتصادی بودن خودروهای هیوندای دانسته و جمع شدن فناوری پیشرفته به همراه ظاهر جذاب در یک کراس‌اور جمع‌وجور را به عامل برتری آن نسبت به رقبا برشمرده است.

آزمایش سه خودروی برقی در زمان نزدیک به 35 ساعت و در پیست Lausitzring در شمال شرقی آلمان انجام شده است. موسسه Dekra که از سال 2017 اداره این پیست را برعهده دارد، تمام مراحل تست و بررسی را زیرنظر داشته که شامل تعویض شیفت 36 راننده نیز بوده است.

هیوندای کونا برقی

تمام این خودروها با شرایط استاندارد به پیست آمده و به تایرهای 17 اینچی N Fera SU1 ساخت نکسن با ابعاد 215/55R مجهز بوده‌اند. سیستم‌های تهویه و صوتی خودروها در طول بررسی از مدار خارج شده و تنها چراغ‌های دیلایت آن‌ها روشن بوده چراکه در شرایط استفاده واقعی نیز روشن بودن آن‌ها الزامی است.

در میان تیم رانندگان نماینده‌ای از مجله آلمانی Auto Bild و دو نفر از شعبه هیوندای در آلمان حضور داشته و این خودرو را در سرعتی بین 29 تا 31 کیلومتر برساعت رانده‌اند که سرعت مجاز راندن در شهرهای اروپایی است. در روز سوم آزمایش خودروها موفق به پیمایش بیش از 20 کیلومتر مسافت با تنها 3 درصد شارژ باتری شدند. نکته جالب این است که حتی پس از اتمام شارژ باتری نیز این کراس‌اورهای کوچک چند صد متر مسافت پیموده و سپس متوقف شدند.

شرکت هیوندای اخیراً با معرفی برند جدید IONIQ از برنامه‌های بلندپروازانه خود برای حضور در بازار خودروهای برقی پرده‌برداری کرده است. قرار است سه خودروی برقی جدید ظرف 4 سال آینده تحت این برند معرفی شود. گروه خودروساز هیوندای برای فروش یک میلیون دستگاه خودرو تا سال 2025  و در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی از بازار جهانی این رده از وسایل نقلیه برنامه‌ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران