ورود به بازار با سه خودروی برقی

آیونیک؛ برندی جدید از هیوندای

21 مرداد 1399 10:51

پس از معرفی سدان لوکس و کوپه قدرتمند جنسیس از سوی هیوندای، خودروساز کره‌ای در سال 2015 تصمیم گرفت این نام را به برندی مستقل تبدیل نماید. به نظر می‌رسد این اقدام تصمیم درستی بوده چراکه جنسیس با موفقیت زیادی در فروش محصولات خود مخصوصاً در ایالات متحده روبرو شده است.

معرفی برند جدید آیونیک بخشی از برنامه هیوندای است که برای فروش 560 هزار خودروی برقی تا سال 2025 هدف‌گذاری شده.پس از 5 سال شرکت هیوندای دوباره تصمیم مشابهی اتخاذ کرده و این بار برای زیرشاخه سازنده خودروهای برقی، نام آیونیک (Ioniq) را اختصاص داده است. این نام پیش از این به خودروی چهاردر فست‌بک هیبرید و برقی ساخت هیوندای تعلق داشت.

گذشته از نورافشانی ویژه‌ای که برای معرفی نام آیونیک در کنار چرخ و فلک مشهور لندن یعنی London Eye انجام شده،  هیوندای اعلام کرده قصد دارد سه محصول را تحت این برند عرضه نماید.

آیونیک 5 اولین محصول از این جمع سه‌گانه است که به زودی عرضه خواهد شد، یک خودروی کراس‌اور میان سایز و البته کاملاً برقی که براساس کانسپت هیوندای 45 شکل گرفته است، کانسپتی که سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. قرار است نمونه نهایی این مدل اوایل سال 2021 به بازار عرضه شود. البته به نظر می‌رسد بررسی‌ها روی نمونه آزمایشی این خودرو از مدتی پیش در حال انجام بوده است.

محصول برقی دیگر این برند یک سدان با نام آیونیک 6 است که براساس کانسپت پرافسی که اوایل سال جاری معرفی شد، ساخته خواهد شد. این خودرو در سال 2022 به بازار می‌آید. در نهایت شاسی‌بلند آیونیک 7 بزرگترین محصول این برند تازه تاسیس خواهد بود که اوایل سال 2024 عرضه خواهد شد.

محصولات آیونیک روی پلتفرم جدید E-GMP ساخته خواهد شد که مخصوص خودروهای برقی طراحی شده و بنابر ادعای سازنده امکان شارژ سریع باتری‌ها و پیمایش در شعاع حرکتی زیاد را برای این خودروها فراهم می‌کند، هرچند فعلاً اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. این شرکت همچنین به چیدمان تغییرپذیر صندلی‌ها، ارتباط بی‌سیم و امکانات نوآورانه در فضای کابین اشاره کرده است.

معرفی برند جدید آیونیک بخشی از برنامه هیوندای است که برای فروش 560 هزار خودروی برقی تا سال 2025 هدف‌گذاری شده. در صورت تحقق این برنامه، هیوندای تا سال 2025 به سومین سازنده خودروهای برقی در جهان تبدیل خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران