برای گرامیداشت پیروزی در مسابقات دیتونا 1966

معرفی نسخه‌ای خاص از فورد GT

27 مرداد 1399 13:46

پس از کسب دو تجربه ناموفق در سال‌‌های 1964 و 1965، حضور تیم شلبی با یک دستگاه فورد GT40 در مسابقات سال 1966 را باید نقطه عطفی در تاریخ شرکت فورد و خودروهای مسابقه‌ای این شرکت دانست.

به منظور گرامیداشت پیروزی در مسابقات دیتونا 1966، فورد نسخه Heritage Edition از مدل GT را با مدل 2021 معرفی کرده است.در آن مسابقه فورد GT40 توانست در مسابقات 24 ساعته لمان و رقابت 12 ساعته سبرینگ، فراری را شکست دهد. ولی مهمترین رویداد این سال مسابقات 24 ساعته دیتونا بود که خودروی فورد با رانندگی Ken Miles و Lloyd Ruby توانست عنوان پیروزی را به دست آورد. افرادی که فیلم فورد دربرابر فراری را تماشا کرده باشند احتمالاً در جریان جزئیاتی از این رویداد جالب قرار گرفته‌اند.

اکنون به منظور گرامیداشت این رویداد مهم که 55 سال پیش رخ داد و خودرویی که توسط Ken Miles رانده شد، فورد نسخه Heritage Edition از مدل GT را با مدل 2021 معرفی کرده است.

کاپوت مشکی، نقوش گرافیکی قرمز، نوارهای مشکی رنگ و شماره 98 که همچون نمونه اصلی روی بدنه حک شده، همگی شباهت نسخه جدید فورد GT با مدل حاضر در مسابقات دیتونا را تشدید می‌کنند.

فورد GT

غیر از این ارجاعات ظاهری، نباید استفاده وسیع از فیبرکربن در ساخت قطعات این خودرو را فراموش کرد ضمن این‌که رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی آن در کنار کالیپر ترمزهای قرمز رنگ نصب شده است. البته فورد امکان سفارش رینگ‌های 20 اینچی فیبرکربن را نیز برای این مدل به عنوان آپشن اضافی فراهم کرده است.

در فضای کابین صندلی‌ها، فرمان و بخشی از داشبورد با آلکانترا روکش شده است.

کابین فورد GT

غیر از GT Heritage Edition، فورد پکیج سفارشی دیگری به نام Studio Collection را نیز برای مدل GT تدارک دیده که شامل مجموعه‌ای از رنگ‌های سفارشی خواهد بود. این پکیج گرافیکی در همکاری مشترک میان بخش خودروهای عملکردی فورد و سازنده فورد GT یعنی Multimatic طراحی شده است.

در طول سال‌های 2021 و 2022 تنها 40 دستگاه فورد GT با پکیج Studio Collection تولید خواهد شد. فورد هنوز اعلام نکرده که چند دستگاه GT Heritage Editions ساخته می‌شود هرچند قرار است تحویل این خودروها از اوایل سال 2021 آغاز شود. لازم به ذکر است تولید فورد GT در سال 2022 خاتمه می‌یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران