• طرح نوسازي کاميون فرسوده
  • طرح نوسازي کاميون فرسوده
  • طرح نوسازي کاميون فرسوده
  • طرح نوسازي کاميون فرسوده

انتشار جزییات وارد کشنده دست دوم به ایران

شرایط واردات کامیون دست دوم و کشنده کارکرده

13 شهریور 1404 09:10

شرایط واردات کشنده کارکرده از ترکیه

هیئت وزیران در تاریخ 1404/05/26 و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه واردات کشنده دست دوم از کشور ترکیه را با رعایت قوانین و شرایط زیر، ابلاغ کرده است:

دانلود بخشنامه واردات کامیون کارکرده از ترکیه (PDF)

1. کامیون و کشنده‌های جاده‌ای مستعمل با سال ساخت 2019 به بعد که تا پایان سال 1403 در کشور ترکیه موجود بوده‌اند، حداکثر ظرف دوماه از زمان ابلاغ این تصویب نامه (بدون رعایت تبصره‌های (1) و (2) ماده (3) تصویب نامه آیین نامه اجرایی ماده (11) قانون ساماندهی صنعت خودرو) از مبادی ورودی به گمرکات کشور، اماکن گمرکی یا مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با رعایت شرایط زیر وارد شوند:

الف)) اسقاط خودرو به ازای هر خودروی وارداتی مطابق قانون ساماندهی صنعت خودرو و ابطال کارت سوخت خودروی فرسوده و یا اسقاط شده.

ب )) برخورداری از نفت گاز بر اساس سهمیه اعتباری و پیمایش.

تبصره: فهرست شماره وی آی ان (VIN) کامیون و کشنده‌های مشمول این بند، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف سه هفته تهیه و برای ابلاغ به دفتر هیئت دولت ارسال خواهد شد.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است امکان ثبت سفارش کامیون و کشنده کارکرده از محل آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون ساماندهی صنعت خودرو را برای کشنده‌های فهرست موضوع تبصره بند (۱) این تصویب نامه و همچنین سایر کشنده های موجود در اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با تاریخ صدور قبض انبار سال 1403 و قبل از آن فراهم نماید.

ملاک تعیین سن کامیون و کشنده های مذکور، در صورت احراز توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تأیید گمرک کشور ترکیه زمان ورود به کشور ترکیه و در غیر این صورت زمان ورود به کشور محسوب میشود.

3. ترخیص کامیون و کشنده جاده‌ای دست دوم موضوع این تصویب نامه، از شمول تقدم تاریخ ثبت سفارش بر تاریخ ورود به کشور (موضوع ماده (5) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مستثنی است.

4. واردات کامیون و کشنده‌های موضوع این تصویب نامه به صورت بدون انتقال ارز مجاز است.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
میلادسرخوش 1404/1/17
کشور فقط قانون میذاره برای مردم !خودشان بخورن ببرن کی به کی !۱۴۱ تماس بگیرید بگو باربری کمیسون چرا زیاد می گیره ۱۴۱ میگه میخوای بهت بار ندان شکایت کن بازرسی که این باشه ببین چی میشه !ریس جمهور فقط با نهج البلاغه میخواست رای بیاره !مغازه به مغازه قیمت فرق می کنه نمایندها مجلس نگو پادشاهان بی دغدغه از همه لحاظ سر دسته میرسیلم !پسرش که همکار موساد خودش هم استاندار همدان شد کورهای آجر همدان نابود کرد بخاطر اصفهان !خیانت از این بالاتر
پاسخ
0
0
0
میلادسرخوش 1404/1/17
سلام کسانیکه کشنده دارند ۵۰ سال کار می کنه مستاجر چه جور می توانه با این شرایط کشنده کارکرده بیاره !طرف قسط می بنده ۱۸۰میلیون چه جور قسط میده من ماندم ماشین صفر هم بیاری لاستیگ و روغن که میخواد فقط یک کاری می کنن ما نمی توانیم
پاسخ
0
0
0
رشتبری 1403/9/25
شما با سرنوشت راننده ها دارین بازی بدی انجام میدین.واردات رو باز کردین برای سرمایه‌گذاری...نمیدونین تو حمل و نقل کشور چه اتفاقاتی خواهد افتاد.راننده های واقعی و زحمتکش هنوز رو کامیون های فرسوده جون می‌کنند وشما ها برا چندین سال زحمت و سرمایه یک راننده قیمت یک سواری هم نمیذارین.به اسم ما وارد میکنین سود رک دلالان میزنن به جیب.کجا نوسازی شده،فقط اضاف کردین و اونایی که اصلا سر از ماشینداری در نمیارن شدن راننده.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1402/11/12
فقط در حد حرف چندین ساله قراره نوسازی کنم ولی هیچ خبری نیست
پاسخ
0
0
0
91812 1402/6/12
تمام سودش توجیب دلال طبق معمول. چرا یک راننده با ۲۵سال سابقه نتونه یک ماشین باشرایط وارد کنه.فقط پارتیودلال بازی
پاسخ
0
0
0