جشن تولید 40 هزارمین دستگاه

بنتلی فلایینگ اسپور 2021

11 شهریور 1399 11:06

بنتلی در تابستان 2020 خبر داده که تولید بنتلی فلایینگ اسپور از مرز 40 هزار دستگاه، گذشته است. بنتلی هم اکنون فلایینگ اسپور را در 68 کشور جهان عرضه کرده که بازارهای ایالات متحده، چین، آلمان و عربستان مهم‌ترین آنها هستند. این خودرو در سال 2005 به خط تولید بنتلی آمد و در ابتدا بعنوان نسخه سدان از کانتیننتال GT کوپه شناخته می‌شد و به همین دلیل نامش را کانتیننتال فلایینگ اسپور گذاشتند. اما در سال 2013 که نسل دوم آن معرفی شد، بنتلی کلمه «کانتیننتال» را از اسم این خودرو حذف کرد تا همه آنرا با نام فلایینگ اسپور صدا بزنند.

بعد از 15 سال، تولید فلایینگ اسپور در تابستان 2020 از مرز 40 هزار دستگاه گذشتحالا نیز شرکت بنتلی در جدیدترین اقدام برای مطرح کردن هرچه بیشتر نام فلایینگ اسپور در بازار سدان‌های لوکس، کیت بدنه فیبرکربن برای مدل 2021 این خودرو عرضه نموده که تا حدی، حال و هوای اسپرت را به این سدان بزرگ تزریق می‌کند.

بنتلی پیش از این برای مدل‌های کانتیننتال GT و بنتایگا نیز کیت بدنه مشابهی عرضه کرده بود و اکنون نوبت به فلایینگ اسپور رسیده تا در بخش‌هایی شامل زیرسپر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و لبه در صندوق به قطعات فیبرکربن با روکش براق مجهز شود.

براساس اعلام بنتلی این قطعات با دست ساخته و نصب شده و با چند لایه روکش گردیده ضمن اینکه طراحی آنها کاملا قرینه است. بر روی رکاب‌های جانبی یک نشان سه بعدی بنتلی نیز نصب گردیده که به صورت اختصاصی برای این پکیج طراحی و ساخته شده است.

پیش از ورود به خط تولید، این قطعات فیبرکربن یک پروسه دقیق از آزمایشات را طی می‌کنند که حتی عملکرد آئرودینامیک این قطعات شامل نیروی وارد بر جلو و عقب خودرو و تاثیر بر ضریب درگ نیز توسط نرم افزاری اختصاصی بررسی می‌شود. برای رصد تاثیر این قطعات بر خنک سازی پیشرانه و ترمزها، سر و صدا و لرزش‌های احتمالی و حتی سیستم‌های الکترونیکی همچون رادارها، سنسورهای پارک و گیرنده سیستم های ارتباطی و سرگرمی نیز شبیه‌سازی صورت می‌گیرد.

نمونه‌های نهایی این قطعات که بر روی بدنه خودرو نصب شده در تونل‌های باد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هرگونه تاثیر احتمالی بر شرایط رانندگی، پایداری خودرو، رقم حداکثر سرعت، شتاب گیری و ترمز نیز مورد بررسی قرار گیرد. تست 100 هزار کیلومتری نیز برای آزمایش میزان مقاومت این قطعات در برابر شرایط سخت انجام شده است.

پیشرانه 6 لیتری توئین توربو 12 سیلندر بنتلی فلایینگ اسپور بدون تغییر باقیمانده و همچنان 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بنتلی هنوز درباره قیمت این مجموعه قطعات مطلبی اعلام نکرده ولی در عین حال امکان خرید این پکیج برای مالکان مدل‌های موجود را نیز فراهم کرده است.

دیدگاه کاربران