گرامیداشت چهل سالگی سدان ژاپنی در آمریکا

معرفی نسخه‌ای ویژه از نیسان ماکسیما

2 مهر 1399 10:21

نیسان ماکسیما در سال 1981 و با نام داتسون 810 به ایالات متحده وارد شد، خودرویی میان-سایز که از پیشرانه همسان با مدل 240Z و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی بهره‌مند شده بود. در اواسط دهه 80 میلادی ماکسیما به دریافت پیشرانه شش سیلندر و همچنین نشان نیسان مفتخر گردید.

نیسان تصمیم گرفته با معرفی نسخه‌ای ویژه از ماکسیما با مدل 2021، چهل سالگی این مدل را در بازار آمریکا جشن بگیرد.اکنون 40 سال از ورود این خودرو به ایالات متحده گذشته و به همین دلیل نیسان تصمیم گرفته با معرفی نسخه‌ای ویژه از ماکسیما با مدل 2021، این شروع تاریخی را گرامی دارد. خودروساز ژاپنی اعلام کرده این مدل در تیراژ محدود ساخته خواهد شد هرچند فعلاً درباره تعداد صحبتی نکرده است.

ماکسیما سفارشی براساس تریم پلاتینیوم از این خودرو شکل گرفته هرچند که می­‌توان این مجموعه را برای تریم‌های SV و  SR نیز سفارش داد. این مدل سفارشی برای ایجاد تمایز هرچه بیشتر با نسخه استاندارد از نیسان ماکسیما، به موارد سفارشی و خاصی مجهز شده است.

در همان نگاه اول رنگ‌آمیزی دوتایی بدنه که از ترکیب خاکستری مرواریدی متالیک برای بدنه و سقف مشکی تشکیل شده، جلب نظر می­‌کند. رینگ‌های 19 اینچی مشکی براق، خروجی مشکی اگزوزها، نشان‌های مشکی روی بدنه به همراه نشان اختصاصی چهل سالگی ماکسیما جزء سایر تغییرات ظاهری به شمار می‌آیند.

نسخه ویژه از نیسان ماکسیما مدل 2021

در فضای داخلی زمینه سرعت‌سنج و دورشمار پیشرانه به رنگ سفید درآمده تا مدل‌های اولیه این خودرو را به یاد آورد. روکش چرمی قرمز با دوخت متضاد و تریم قطعات کروم تیره سایر تغییرات کابین مدل ویژه چهل سالگی خواهند بود ضمن این‌که گرمکن صندلی‌­های عقب نیز به عنوان یک بروزرسانی در این مدل پیش‌بینی شده است.

در بخش فنی نسخه چهل سالگی ماکسیما با مدل عادی تفاوتی نداشته و همچنان نیروی خود را از پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری به قدرت 300 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 353 نیوتن‌متر دریافت می‌­کند، نیرویی که از طریق جعبه‌دنده ایکس‌ترونیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌­شود.

کابین نسخه چهل سالگی نیسان ماکسیما

شرکت نیسان در عین اشاره به ریشه‌­های اسپرت مدل ماکسیما، اعلام کرده مشتریان این مدل همواره جزء وفادارترین خریداران این برند ژاپنی بوده‌اند.

این شرکت همچنین وعده داده مشخصات و قیمت دقیق ماکسیما 2021 را به زودی اعلام نماید. با توجه به قیمت پایه ماکسیما 2020 که از 34,450 دلار آغاز می­‌شود، انتظار داریم مدل جدید نیز در همین حدود قیمت به فروش برسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران