میوه ممنوعه بازار آمریکا

معرفی فورد پوما ST

7 مهر 1399 09:23

بسیاری از طرفداران فورد استفاده از نام پوما - Puma - را برای یک کراس‌اور کوچک به باد انتقاد گرفته بودند. با آنکه عمر زیادی از تولید این خودرو نمی‌گذرد ولی شرکت به نظر مشتریانش احترام گذاشته و ویرایش ST پوما را تدارک دیده است. این برای نخستین بار است که یک فورد از خانواده ST راهی بازار اروپا می‌شود.

بر اساس تصمیم فورد، پوما ST در بازار آمریکا تولید و عرضه نخواهد شد.پوما ST درست همان چیزی است که مشتریان از فیستا ST انتظار داشتند و نسبت به آن عشق می‌ورزیدند. این شباهت تنها در ماهیت و فلسفه اسپرت‌گرایی آن نیست. چراکه پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن هم پیش‌تر روی فیستا نصب شده بود. این پیشرانه با استفاده از فناوری غیرفعال کردن سیلندرها در موارد غیرلازم، تنها دو سیلندر را فعال نگاه می‌دارد. البته این به معنی ضعیف بودن بلوک پومای جدید نیست. چراکه فورد سیستم اکوبوست را در این خودرو نیز لحاظ کرده تا قدرتش را به 197 اسب‌بخار و گشتاورش را به 320 نیوتن‌متر برساند.

فورد پوما ST

در نظر داشته باشید که اغلب خودروهای این کلاس با چنین پیشرانه‌ای به صورت استاندارد گشتاوری زیر 300 نیوتن‌متر را فراهم می‌کنند. خبر خوب اینجاست که جعبه‌دنده 6 سرعته دستی قبلی هنوز هم روی این خودرو دیده می‌شود.

ماحصل این ترکیب دوست‌داشتنی ثبت رکورد صفر تا صد 6.7 ثانیه‌ای است. البته پوما ST هنوز 0.2 ثانیه از فیستا کندتر است. سرعت نهایی نیز با ثبت رکورد 220 کیلومتر برساعتی با رکورد 232 کیلومتر برساعتی برادر کوچک‌تر فاصله دارد. 

کابین فورد پوما ST

در پوما به‌روزرسانی‌های جذابی هم دیده می‌شود. مانند. محدودکننده لغزش دیفرانسیل که تنها روی نسخه‌های ST دیده می‌‌شود. فورد برای اولین‌بار است که سیستم فنربندی با ساختار کنترل برآیند نیرو استفاده می‌کند. همچنین این برای اولین‌بار است که در یکی از محصولات بخش پرفورمنس فورد سیستم کنترل مصرف سوخت Eco دیده می‌شود. سیستم تعلیق در محور عقب 40 درصد سخت‌تر از فیستا و در عین حال 50 درصد سخت‌تر از پومای استاندارد در نظر گرفته شده است.

بر اساس تصمیم فورد، پوما ST در بازار آمریکا تولید نخواهد شد. مونتاژ این خودرو در کارخانه‌ رومانی یعنی همانجایی که مدل اکواسپرت نیز ساخته می‌شود، آغاز خواهد شد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران