نسل جدید در راه است

معرفی تریمی جدید برای کیا اسپورتیج

9 مهر 1399 09:59

در آخرین سال حضور نسل فعلی اسپورتیج، این خودرو در وطن خود با تریم Gravity نیز عرضه خواهد شد. این کراس‌اور جمع‌وجور در تریم جدید به قطعات تیره بدنه مجهز شده، امری که قبلاً در اوایل سال جاری موهاوی Gravity نیز شاهد بوده‌ایم.

نسل جدید کیا اسپورتیج با کد NQ5 نام‌گذاری و از چهره کاملاً جدید بهره‌مند خواهد شد. علاوه‌براین نقاط مشترک زیادی میان آن و نسل جدید توسان وجود دارد.اما افرادی که منتظر نسل پنجم و کاملاً جدید کیا اسپورتیج هستند در آوریل 2021 با این خودرو روبرو خواهند شد چراکه براساس گزارشی که توسط The Korean Car Blog تقریباً دو هفته پس از معرفی جهانی نسل جدید هیوندای توسان منتشر شده، مدل کاملاً جدید اسپورتیج در راه است.

هنوز مشخص نیست ظاهر اسپورتیج جدید تاچه حد با مدل فعلی متفاوت باشد، مخصوصاً که نمونه آزمایشی که اخیراً به دام عکاسان افتاد هم زیر پوشش‌های ضخیم استتاری مخفی شده بود.

براساس شنیده‌ها نسل جدید اسپورتیج با کد NQ5 نام‌گذاری و از چهره کاملاً جدید بهره‌مند شده که احتمالاَ ابتدا در قالب یک کانسپت معرفی خواهد شد. از این امر نباید متعجب شویم چراکه هیوندای نیز قبل از معرفی نسل جدید توسان، کانسپتی به نام Vision T را در دسامبر 2019 معرفی کرد که از ویژگی‌هایی مشترک با نمونه نهایی برخوردار بود. احتمال دارد با تعویق افتادن عرضه این خودرو، شاهد معرفی آن در دو نسخه استاندارد و بدنه بلند (LWB) باشیم که در میزان فاصله محوری متفاوت هستند.

منطق حکم می­‌کند که نقاط مشترک زیادی میان اسپورتیج آینده و نسل جدید توسان وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها می­‌تواند پیشرانه های 1.6 لیتری بنزین‌سوز و دیزل توربوشارژ باشد که به همراه فناوری هیبرید خفیف در دو نسخه تک یا دو دیفرانسیل عرضه گردد. عرضه مدل پلاگین هیبرید با 261 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده‌های شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه خودکار هم چندان دور از ذهن نیست.

البته توسان 2022 در بازار ایالات متحده با پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می­‌شود که 190 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

امیدواریم در ماه‌های آینده و پیش از معرفی نسخه نهایی، نمونه­‌های اولیه بیشتری از اسپورتیج 2022 را ملاقات کنیم تا به جواب بخشی از پرسش‌ها درباره ظاهر و مشخصات فنی نسل جدید این خودرو برسیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران