قیمت پایه 42 هزار دلار

معرفی نسخه پلاگین هیبرید از آئودی A3

15 مهر 1399 10:16

آئودی A3 اسپرت‌بک که در بازار خودرو با رقبای قدرتمندی همچون ب‌ام‌و سری یک و مرسدس‌بنز A کلاس مشغول مبارزه است، اکنون آپدیت شده و علاوه‌بر بروزرسانی ظاهر و کابین، در بخش فنی هم به پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز شده تا نظر علاقمندان خودروهای پاک را جلب نماید. انتظار می­‌رود امکان انتخاب پیشرانه پلاگین هیبرید برای نسخه سدان آئودی A3 هم فراهم شود.

آئودی A3 40 TFSI e PHEV با قیمت 42,760 دلار برای تریم پایه به فروش می‌رسد که 9050 دلار گران‌تر از تریم پایه A3 معمولی خواهد بود.این نسخه جدید از هاچ‌بک آئودی که با نام کامل A3 40 TFSI e PHEV شناخته می­‌شود، به پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 148 اسب‌بخار و موتور الکتریکی 80 کیلوواتی مجهز شده که در مجموع 210 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کنند. نیروی این مجموعه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک S ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال می­‌یابد.

علاوه‌بر کاهش وزن جعبه‌دنده نسبت به قبل، نصب مجموعه باتری نیز تنها 100 لیتر از فضای محفظه بار کاسته و ظرفیت این بخش را به 280 لیتر رسانده که باز هم در مقایسه با رقبای این هاچ‌بک پنج در عدد چندان بدی نیست.

شتاب آئودی A3 پلاگین هیبرید از حالت سکون تا سرعت صد کیلومتر برساعت برابر با 7.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 225 کیلومتر برساعت بوده و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی نیز 65 کیلومتر اعلام شده است. شارژ کامل باتری A3 40 TFSI e PHEV از طریق شارژر خانگی تنها کمی بیشتر از 4 ساعت زمان می‌­برد.

نسخه پلاگین هیبرید از آئودی A3

جلوپنجره عریض‌تر، تغییراتی روی کاپوت، ورودی‌های هوا با فرم جدید و طراحی جدید چراغ‌های جلو و عقب و سپر عقب باعث شده چهره A3 40 TFSI e PHEV تازه‌تر از قبل شود و اسپرت‌تر به نظر برسد. چراغ‌های LED جلو استاندارد بوده ولی برای آرایش ماتریسی آن‌ها باید مبلغ اضافه پرداخت شود. رینگ‌های 16 اینچی با طرح اختصاصی این مدل به صورت استاندارد نصب شده ولی بنابر سفارش مشتری امکان عرضه رینگ‌های 17 یا 18 اینچی هم فراهم است.

امکانات رفاهی استاندارد این مدل شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال (12.3 اینچی سفارشی)، روکش چرمی فرمان، تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای و نمایشگر اطلاعات سرگرمی با کنترلر مخصوص در بخش میانی داشبورد خواهد بود ضمن این‌که هداپ دیسپلی رنگی را نیز می‌­توان سفارش داد.

کابین نسخه پلاگین هیبرید از آئودی A3

نرم‌افزار انحصاری آئودی به نام Car-to-X امکان خواندن علائم ترافیکی و همچنین برقراری ارتباط با سایر خودروهای آئودی را نیز دارد تا بتواند زمان موردنیاز برای رسیدن به مقصد و اطلاعات مربوط به فضای پارک موجود را به دست آورد.

آئودی A3 40 TFSI e PHEV با قیمت 42,760 دلار برای تریم پایه به فروش می‌رسد که 9050 دلار گران‌تر از تریم پایه  A3 معمولی خواهد بود. تحویل این خودرو به مشتریان از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران