یک هات‌هچ تولید محدود

معرفی فورد فیستا ST Edition

15 مهر 1399 10:35

شرکت فورد نسخه‌ای تولید محدود از فیستا ST را معرفی کرده که در کل اروپا به تعداد تنها 500 دستگاه عرضه خواهد شد. نکته جالب این‌که از این تعداد، 300 دستگاه در بریتانیا به فروش می‌­رسد.

قیمت این هاچ‌بک سه در تولید محدود که فیستا ST Edition نام گرفته، از 35 هزار دلار آغاز می­‌شود.قیمت این هاچ‌بک سه در که فیستا ST Edition نام گرفته، از 35 هزار دلار آغاز می­‌شود. رنگ آبی Azura برای بدنه و جزئیات مشکی براق شامل بخش بالایی جلوپنجره، قطعات اطراف مه‌شکن، آینه‌های جانبی، سقف، اسپویلر و دیفیوزر عقب مهمترین عوامل ظاهری متمایزکننده این نسخه ویژه با مدل استاندارد فیستا هستند.

رینگ‌های 18 اینچی این خودرو که 8 کیلوگرم نسبت به نمونه نصب شده در مدل استاندارد سبکتر هستند نیز با رنگ مشکی براق تزئین شده است.

در فضای کابین فیستا ST Edition نیز شاهد استفاده از تریم فیبرکربن در بخش‌هایی شامل نواحی اطراف پشت آمپر و برخی تزئینات ظاهری هستیم ضمن این‌که پوشش فرمان، دسته دنده، ترمز دستی و صندلی‌های ریکارو از چرم بوده که با دوخت آبی تزئین شده است. رنگ آبی در کمربندهای ایمنی و کفپوش‌ها نیز به چشم می­‌خورد.

کابین فورد فیستا ST ادیشن

به واسطه حضور سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 3 به همراه نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی، محل شارژ بی‌سیم تلفن همراه و مودم FordPass Connect که به تلفن هوشمند کاربر متصل می‌شود، سطح فناوری کابین این مدل بالا رفته است.

اما مهمترین نکته فیستا ST Edition را باید سیستم تعلیق قابل تنظیم آن دانست که توسط بخش خودروهای اسپرت کمپانی فورد در پیست نوربورگ‌رینگ مورد آزمایش قرار گرفته و امکان کاهش ارتفاع خودرو در بخش‌های جلو و عقب را به میزان 15 و 10 میلی‌متر فراهم می­‌کند.

فورد فیستا ST ادیشن

توسط یک دکمه روی فرمان می‌­توان بالاترین تنظیمات اسپرت را برای این خودرو فعال کرد ضمن این‌که کنترل کشش و سیستم پایداری سه حالته روی فیستا ST Edition به صورت استاندارد نصب شده است.

نیروی محرکه فیستا ST Edition از پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر تامین شده که 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و این هاچ‌بک سه در را ظرف 6.5 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت می­‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 230 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

دیدگاه کاربران