در چند نسخه گوناگون

فیس‌لیفت فورد فیستا برای 2022

27 شهریور 1400 12:04

پس از معرفی نسخه فیس‌لیفت از فولکس‌­واگن پولو و سئات ایبیزا و همچنین نسل جدید اشکودا فابیا، فورد هم وقت را هدر نداده و یکی از محصولات پرفروش خود در بازار اروپا یعنی فیستا را با مجموعه­‌ای از تغییرات و با مدل 2022 روانه قاره سبز کرده است. این خودرو در تریم­‌های عادی، اکتیو، ون (Van) و ST به مشتریان اروپایی معرفی شده است.

جالب‌ترین مدل از فورد فیستا 2022، نسخه ون است. هاچ‌بکی سه در که تنها به دو صندلی جلو مجهز شده و باقیمانده کابین به فضای بار اختصاص یافته است.همانطور که در فیس‌­لیفت‌های میان‌دوره­‌ای شاهد هستیم، چهره خودرو با تغییرات اساسی مواجه نشده است، ولی برخی موارد همچون زمینه تیره چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های LED جلو و جلوپنجره متناسب با تریم، ارائه شده است. مثلاً در تریم اسپرت ST طرح جلوپنجره با جزئیات مشکی براق و طرح لانه زنبوری همراه شده است. بد نیست بدانید چراغ‌های LED عقب و چیدمان ماتریسی چراغ‌های LED جلو به صورت سفارشی عرضه می‌­شود.

رنگ سبز Mean Green، ویژگی انحصاری دیگر برای تریم ST است، ضمن­‌این‌که با سفارش پکیج Vignale، برخی جزئیات دیگر نیز اضافه خواهد شد.

با ورود به فضای کابین، موارد تازه‌­ای همچون نمایشگر 12.3 اینچی پشت آمپر و دوربین بالای شیشه جلو که هماهنگ با مسیریاب عمل می­‌کند، جلب نظر می‌کند.

صندلی فورد فیستا ST 2022

صندلی‌­های تریم ST از نوع اسپرت است و پشت­ سری متصل و پشتیبانی بهتر کمر سرنشین را به همراه دارد.

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ فیستا ST با 10 درصد افزایش در گشتاور مواجه شده است و اکنون 200 اسب­‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می­‌گذارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ترتیب 6.5 ثانیه و 230 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

در تریم ST حالت رانندگی Track جایگزین حالت اکو (اقتصادی) شده که با انتخاب آن، سیستم کنترل کشش از مدار خارج می‌شود و تنظیمات سامانه پایداری هم تغییر می‌­کند. با پرداخت مبلغ اضافه، دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی هم اضافه می‌شود و رینگ‌های 17 اینچی استاندارد با نمونه 18 اینچی مشکی جایگزین خواهد شد.

فورد فیستا 2022

نسخه استاندارد فورد فیستا به پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری اکوبوست مجهز شده است، که در سه نسخه با قدرت 100، 125 و 155 اسب‌­بخار قابل انتخاب است. پیشرانه مذکور علاوه بر توربوشارژر، در دو نسخه قوی‌­تر به قدرت کمکی هیبرید 48 ولتی هم مجهز شده و به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه خودکار متصل خواهد شد.

اما بشنوید از نسخه ون (Van) فورد فیستا که با شنیدن اسم آن، خودروی باری بزرگ فورد ترانزیت درنظر تداعی می­‌شود، ولی حقیقت این است که با یک هاچ‌بک سه در روبرو هستیم که تنها به دو صندلی جلو مجهز شده و باقیمانده کابین به فضای بار اختصاص یافته است.

این خودرو که در دو تریم اسپرت و ترند (Trend) در برخی کشورهای اروپایی به فروش می‌­رسد، از نظر ویژگی­‌های ظاهری همچون زمینه تیره چراغ‌ها، با سایر نسخه­‌های فورد فیستا 2022 مشترک است. رینگ‌های استاندارد 15 اینچی است، ولی امکان سفارش نمونه­‌های 16، 17 و 18 اینچی هم فراهم شده است. دو طیف جدید از رنگ‌های آبی و قرمز آلبالویی نیز در کنار سایر رنگ‌ها برای بدنه این مدل قابل انتخاب است.

فورد فیستا نسخه ون 2022

سیستم تعلیق اسپرت با قابلیت کاهش ارتفاع، قابلیت دیگری است که برای فی‌یستا ون قابل سفارش خواهد بود هرچند که شاید برای خودرویی با چنین کاربری کمی غیرمعمول به نظر برسد. روکش خاکستری و قرمز صندلی‌­ها با دوخت قرمز، افزایش راحتی صندلی­‌ها به واسطه استفاده از فوم جدید و ظرفیت حمل 531 کیلوگرم بار، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درمورد فی‌یستا ون بشمار می­‌آید.

فورد فیستا ون از پیشرانه یک لیتری اکوبوست با 125 اسب­‌بخار قدرت بهره‌­مند شده است، هرچند که در برخی بازارها، پیشرانه سازگار با سوخت اتانول E85 (85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین) هم روی این خودرو نصب می‌­شود.

ثبت سفارش برای این خودرو از هم‌اکنون آغاز شده درحالی‌که فرآیند تحویل از چند ماه آینده شروع خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران