ظاهری قدیمی، باطنی جدید

معرفی میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021

11 اسفند 1399 16:11

میتسوبیشی، نسخه جدیدی از مدل اوتلندر را برای سال 2022 درنظر گرفته‌ است؛ اما نسخه پلاگین‌هیبرید آن همچنان در قالب نسل قبلی عرضه می‌شود. این نسخه شاید در ظاهر تفاوتی با نسل قبلی اوتلندر نداشته باشد، اما پیشرانه آن کاملاً به روز شده، قدرت و اندازه باتری نیز افزایش پیدا کرده است.

در میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021، پیشرانه کاملاً به روز شده و قدرت و ظرفیت باتری نیز افزایش پیدا کرده است.اوتلندر پلاگین هیبرید اکنون به کمک یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر، 126 اسب‌بخار قدرت و 201 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که جایگزین پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر قبلی با قدرت ۱۱۷ اسب‌بخار و گشتاور 186 نیوتن‌متر، شده است‌‌. موتور الکتریکی جدید نیز قدرت 94 اسب‌بخار را به محور عقب منتقل می‌کند که این عدد در نسخه قبلی معادل 80.5 اسب‌بخار بود. در نهایت، حاصل تمامی این به روزرسانی‌ها، قدرت خروجی 221 اسب‌بخار است. همچنین حداکثر سرعت تا 134 کیلومتر برساعت، به جای 127 کیلومتر برساعت در نسخه قبل، افزایش یافته است‌.

باتری‌های قدرتمند‌تر در میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021، اکنون ظرفیت 13.8 کیلووات‌ساعت با توانایی پیمایش 39 کیلومتر با هر بار شارژ شدن دارند، در حالی که ظرفیت باتری‌های قبلی 12 کیلووات‌ساعتی بودند که با هر بار شارژ شدن، تنها 35 کیلومتر را طی می‌کردند‌‌.

 میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021

علاوه بر این به‌روزرسانی‌ها، نرم‌افزار جدیدی ارتباط بین باتری و موتور را بهبود می‌بخشد تا بهتر و بی‌صداتر کار کنند. حالت‌های رانندگی جدید اسپرت و برف نیز اضافه شده است.

یک تریم جدید Limited Edition به تریم‌های موجود، یعنی SEL و GT برای مدل 2021 ملحق شده؛ این نسخه خاص دارای ویژگی‌هایی همچون جلوپنجره تیره، سپرهای جلو و عقب مشکی، رینگ‌های 18 اینچی کروم تیره، سانروف و ... است. تریم SEL به عنوان ارزان‌ترین تریم 36,295 دلار قیمت دارد، در حالی که در تریم GT (گران‌ترین تریم) قیمت به 41,995 دلار می‌رسد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021 در استرالیا

میتسوبیشی برای سال 2021 مدل به‌روزرسانی شده از اوتلندر PHEV را برای عرضه در بازار استرالیا مهیا کرده است. البته بخش فنی این خودرو تغییری نداشته و همچنان شاهد نصب پیشرانه 2.4 لیتری بنزین‌سوز و موتورهای برقی در دو محور هستیم.

قدرت و حداکثر گشتاور پیشرانه بنزین‌سوز به ترتیب برابر با 126 اسب‌بخار و 199 نیوتن‌متر است درحالی‌که نیروی موتورهای برقی محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب برابر با 80 و 93 اسب‌بخار است. مجموع قدرت پیشرانه از طریق سیستم چهارچرخ محرک انحصاری میتسوبیشی یعنی S-AWC به چهار چرخ منتقل می­‌شود.

مهمترین به‌روزرسانی انجام شده روی اوتلندر PHEV را باید اضافه شدن تریم GSR دانست که به سیستم تعلیق بیلشتاین مجهز بوده و به همین دلیل در فرمان‌پذیری، پایداری و راحتی سواری بهتر از قبل ظاهر می‌شود. در این تریم بازه حرکتی کمک‌فنرهای هر دو محور خودرو نیز افزایش یافته تا توان جذب ضربات بیشتر شود.

نقطه تمایز دیگر اوتلندر PHEV GSR با سایر تریم‌های این خودرو را باید در رنگ مشکی زیرسپری‌های جلو و عقب، آینه‌های جانبی و پوشش سقف دانست ضمن این‌که در جلوپنجره، ورودی‌های هوا در سپر جلو و نوار تزئینی روی در صندوق از کروم مشکی استفاده شده است.

 میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل 2021

رینگ‌های مشکی 18 اینچی، برخی جزئیات تیره روی بدنه و البته سیستم صوتی پرمیوم با 8 بلندگو را نیز باید جزء سایر تجهیزات جدید این تریم بشمار آورد.

در کنار این مدل، تریم پایه PHEV ES و مدل پرچمدار Exceed نیز همچنان عرضه می‌­شوند.

براساس اعلام میتسوبیشی، برای شارژ مجموعه باتری 13.8 کیلووات ساعتی اوتلندر PHEV با جریان تایپ 1 به هفت ساعت زمان نیاز است. در صورت اتصال به جریان تایپ 2 این زمان به 3 ساعت کاهش می­‌یابد درحالی‌که از طریق شارژ سریع DC تنها 25 دقیقه نیاز است تا شارژ باتری کامل شود.

عملکرد Vehicle-to-Home نیز در میتسوبیشی اوتلندر PHEV پیش‌بینی شده بدین معنا که در صورت نیاز می­‌توان برای تامین برق خانه از این خودرو یاری گرفت.

قیمت تریم‌های GSR ،ES و Exceed از اوتلندر PHEV به ترتیب برابر با 37,328 ، 40,559 و 43,790 دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران