با قدرت و شعاع حرکتی بیشتر

معرفی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر PHEV

8 آبان 1400 16:45

از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار مرتبه شاهد انتشار خبرهایی درباره این شاسی‌بلند ژاپنی بوده‌­ایم. نخستین بار در ماه فوریه بود که نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر خودرو رونمایی شد، مدتی قبل از آنکه نسخه بروزرسانی شده از مدل هیبرید نسل قبل معرفی شود. سپس نسخه پلاگین هیبرید از نسل جدید رونمایی شد و اکنون خبرهایی درباره شعاع حرکتی این خودرو منتشر شده است.

میتسوبیشی اکنون اعلام نموده که قدرت موتورهای نصب شده روی محورهای جلو و عقب این خودرو 40 درصد نسبت به مدل پایه افزایش یافته است.براساس خبرهایی که تاکنون انتشار یافته، فروش میتسوبیشی اوتلندر 2023 در وطن خود یعنی ژاپن با مدل 2022 و تا پیش از پایان سال جاری آغاز خواهد شد درحالی‌که مشتریان آمریکایی باید تا نیمه دوم سال 2022 منتظر بمانند.

البته مانند هر خودروی دیگری، موفقیت اوتلندر PHEV نیز تاحد زیادی به قیمت آن بستگی دارد. بنابراین باید تا زمان نزدیک به آغاز عرضه این خودرو و اعلام رسمی قیمت، منتظر بمانیم.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اکنون اعلام نموده که قدرت موتورهای نصب شده روی محورهای جلو و عقب این خودرو 40 درصد نسبت به مدل پایه افزایش یافته است، که شعاع حرکتی بسیار خوبی برای آن به ارمغان خواهد آورد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

منظور از مدل پایه، درواقع چیدمان فنی نیسان روگ (ایکس‌تریل) است، که به عنوان زیرساخت تولید اوتلندر جدید مورد استفاده قرار گرفته. محصول نیسان به دو موتور برقی و مجموعه باتری 20 کیلووات ساعتی مجهز است، که در مجموع، شعاع حرکتی برابر با 87 کیلومتر برای این خودرو به همراه خواهد داشت.

میتسوبیشی اوتلندر 2023 به سامانه AYC هم مجهز شده است، که نیروی پیشرانه را بسته به نیاز میان محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند و همچنین عملکرد ترمز را نیز تحت کنترل دارد، هرچند که برای افزایش نیروی توقف، فشردن پدال ترمز توسط راننده الزامی است. هفت حالت رانندگی مختلف هم برای عبور از مسیرهای مختلف و شرایط گوناگون آب و هوا، قابل انتخاب خواهد بود.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی فعلاً از اظهانظر درباره پیشرانه درون­‌سوز اوتلندر خودداری کرده است، ولی می­‌توان انتظار داشت که با پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر که در نسل فعلی اوتلندر PHEV نصب شده روبرو باشیم. هرچند نیروی این پیشرانه تنها 126 اسب­‌بخار اعلام شده است، اما قدرت نهایی در کنار موتورهای برقی به 221 اسب‌­بخار افزایش خواهد یافت که رقم خوبی به نظر می‌­رسد.

طراحی بدنه میتسوبیشی PHEV

حقیقت این است که به جزء درگاه شارژ، نشان Plug-In Hybrid EV روی درهای جلو و در صندوق عقب و البته سقف مشکی نسخه PHEV، نمی­‌توان تفاوت دیگری میان نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبرید و مدل بنزینی پیدا کرد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

برای تزئین بدنه میتسوبیشی اوتلندر PHEV می‌­توان یکی از ده رنگ موجود را انتخاب کرد که یک پوشش جدید به نام مشکی الماسی را نیز دربرمی­‌گیرد. رینگ‌های 20 اینچی دورنگ که در مدل بنزینی نصب شده را نیز می­‌توان برای نسخه پلاگین هیبرید سفارش داد.

کابین و امکانات میتسوبیشی PHEV

طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر PHEV مشابه با نسخه بنزین­‌سوز است، که البته نقطه ضعف محسوب نمی­‌شود، چراکه فضای داخلی نسل جدید این شاسی‌­بلند ژاپنی به خوبی انجام شده و می‌­تواند برای کاربران نسخه پلاگین هیبرید هم راضی‌کننده باشد.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

بر همین اساس در فضای داخلی هم تفاوت بارزی مشاهده نمی‌­شود، به جزء اضافه شدن نشانگر وضعیت شارژ باتری که به صفحه نمایش پشت آمپر وارد شده است. غیر از افزایش کیفیت قطعات کابین و بالاتر رفتن سطح فناوری­‌های به کار رفته در آن، چیدمان سه ردیف صندلی هم به اوتلندر پلاگین هیبرید اضافه شده که در نسل قبلی موجود نبود.

دیدگاه کاربران