از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار مرتبه شاهد انتشار خبرهایی درباره این شاسیبلند ژاپنی بودهایم. نخستین بار در ماه فوریه بود که نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر خودرو رونمایی شد، مدتی قبل از آنکه نسخه بروزرسانی شده از مدل هیبرید نسل قبل معرفی شود. سپس نسخه پلاگین هیبرید از نسل جدید رونمایی شد و اکنون خبرهایی درباره شعاع حرکتی این خودرو منتشر شده است.
”میتسوبیشی اکنون اعلام نموده که قدرت موتورهای نصب شده روی محورهای جلو و عقب این خودرو 40 درصد نسبت به مدل پایه افزایش یافته است.“براساس خبرهایی که تاکنون انتشار یافته، فروش میتسوبیشی اوتلندر 2023 در وطن خود یعنی ژاپن با مدل 2022 و تا پیش از پایان سال جاری آغاز خواهد شد درحالیکه مشتریان آمریکایی باید تا نیمه دوم سال 2022 منتظر بمانند.
البته مانند هر خودروی دیگری، موفقیت اوتلندر PHEV نیز تاحد زیادی به قیمت آن بستگی دارد. بنابراین باید تا زمان نزدیک به آغاز عرضه این خودرو و اعلام رسمی قیمت، منتظر بمانیم.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV
میتسوبیشی اکنون اعلام نموده که قدرت موتورهای نصب شده روی محورهای جلو و عقب این خودرو 40 درصد نسبت به مدل پایه افزایش یافته است، که شعاع حرکتی بسیار خوبی برای آن به ارمغان خواهد آورد.
منظور از مدل پایه، درواقع چیدمان فنی نیسان روگ (ایکستریل) است، که به عنوان زیرساخت تولید اوتلندر جدید مورد استفاده قرار گرفته. محصول نیسان به دو موتور برقی و مجموعه باتری 20 کیلووات ساعتی مجهز است، که در مجموع، شعاع حرکتی برابر با 87 کیلومتر برای این خودرو به همراه خواهد داشت.
میتسوبیشی اوتلندر 2023 به سامانه AYC هم مجهز شده است، که نیروی پیشرانه را بسته به نیاز میان محورهای جلو و عقب تقسیم میکند و همچنین عملکرد ترمز را نیز تحت کنترل دارد، هرچند که برای افزایش نیروی توقف، فشردن پدال ترمز توسط راننده الزامی است. هفت حالت رانندگی مختلف هم برای عبور از مسیرهای مختلف و شرایط گوناگون آب و هوا، قابل انتخاب خواهد بود.
میتسوبیشی فعلاً از اظهانظر درباره پیشرانه درونسوز اوتلندر خودداری کرده است، ولی میتوان انتظار داشت که با پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر که در نسل فعلی اوتلندر PHEV نصب شده روبرو باشیم. هرچند نیروی این پیشرانه تنها 126 اسببخار اعلام شده است، اما قدرت نهایی در کنار موتورهای برقی به 221 اسببخار افزایش خواهد یافت که رقم خوبی به نظر میرسد.
طراحی بدنه میتسوبیشی PHEV
حقیقت این است که به جزء درگاه شارژ، نشان Plug-In Hybrid EV روی درهای جلو و در صندوق عقب و البته سقف مشکی نسخه PHEV، نمیتوان تفاوت دیگری میان نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبرید و مدل بنزینی پیدا کرد.
برای تزئین بدنه میتسوبیشی اوتلندر PHEV میتوان یکی از ده رنگ موجود را انتخاب کرد که یک پوشش جدید به نام مشکی الماسی را نیز دربرمیگیرد. رینگهای 20 اینچی دورنگ که در مدل بنزینی نصب شده را نیز میتوان برای نسخه پلاگین هیبرید سفارش داد.
کابین و امکانات میتسوبیشی PHEV
طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر PHEV مشابه با نسخه بنزینسوز است، که البته نقطه ضعف محسوب نمیشود، چراکه فضای داخلی نسل جدید این شاسیبلند ژاپنی به خوبی انجام شده و میتواند برای کاربران نسخه پلاگین هیبرید هم راضیکننده باشد.
بر همین اساس در فضای داخلی هم تفاوت بارزی مشاهده نمیشود، به جزء اضافه شدن نشانگر وضعیت شارژ باتری که به صفحه نمایش پشت آمپر وارد شده است. غیر از افزایش کیفیت قطعات کابین و بالاتر رفتن سطح فناوریهای به کار رفته در آن، چیدمان سه ردیف صندلی هم به اوتلندر پلاگین هیبرید اضافه شده که در نسل قبلی موجود نبود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com