شاسی بلند پرچمدار آکورا

معرفی آکورا MDX مدل 2022

20 آذر 1399 18:00

زبان طراحی جدید برند آکورا در سال 2019 و با رونمایی از مدل RDX به جهانیان معرفی شد. اکنون این سبک جدید با MDX مدل 2022 به بازار گام نهاده، کراس‌اوری که در ماه اکتبر به عنوان یک مدل آزمایشی معرفی شد و قرار است به عنوان شاسی‌بلند پرچمدار برند ژاپنی ایفای نقش کند.

تریم استاندارد آکورا MDX مدل 2022 از دوم فوریه با قیمت پایه 46,900 دلار عرضه می‌شود.ابعاد نسل چهارم آکورا MDX نسبت به مدل فعلی افزایش یافته بدین صورت که در طول و عرض به ترتیب 7.1 و 3.5 سانتی‌متر بزرگتر شده است. اتاق خودرو نسبت به قبل کمی عقب‌تر نشسته و فرم اسپرت بدنه را تشدید کرده ضمن این‌که جلوپنجره 5 ضلعی و چراغ‌های جلو به همراه دیلایت درون آن باعث شده چهره این مدل به برادران بزرگتر یعنی TLX و RDX شبیه باشد.

در زیر این پوشش فلزی زیبا یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر به قدرت 290 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 362 نیوتن‌متر نصب شده که نیرویش را از طریق جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌­کند.

آکورا MDX مدل 2022

پلتفرم جدید آکورا MDX به همراه سیستم تعلیق دوبل جناقی در محورجلو، سواری راحت و هندلینگ بهتری برای این کراس‌اور جدید مهیا کرده ضمن این‌که افزایش سطح تماس تایرها با زمین و سیستم فرمان برقی جدید نیز در این امر سهم بزرگی خواهند داشت.

بوستر ترمز الکتریکی جدید آکورا باعث شده عکس‌العمل سیستم ترمز خودکار این خودرو 230 میلی ثانیه سریع‌تر شود و مسافت مورد نیاز برای توقف از سرعت 48 کیلومتر برساعت را تا 3.6 متر کاهش خواهد داد.

کابین آکورا MDX مدل 2022

حال و هوای کابین آکورا MDX همچون بدنه بسیار به TLX شبیه شده و موارد تازه‌ای مثل نمایشگرهای 12.3 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه دیجیتال پشت آمپر در آن خودنمایی می­‌کند.

نمایشگر مرکزی این خودرو از اندروید اتو، اپل کارپلی، آمازون آلکسا و شارژ بی‌سیم تلفن همراه پشتیبانی می­‌کند. تنظیمات 12 گانه صندلی‌ها با حافظه 3 حالت و 3 درجه گرم‌کن به صورت استاندارد پیش‌بینی شده ضمن این‌که در تریم‌های بالاتر مواردی شامل تهویه، بالشتک‌های جانبی و تنظیم 16 حالته برقی ردیف جلو نیز اضافه می­‌شود.

آکورا MDX به سه ردیف صندلی مجهز شده که بنابر سفارش مشتری ظرفیت حمل 6 یا 7 نفر را خواهد داشت. بد نیست بدانید آسایش و راحتی سرنشینان ردیف سوم این خودرو هم مورد توجه بوده چراکه دو پورت USB برای آنها پیش‌بینی شده و سقف شیشه­‌ای پانوراما نیز تا بالای سر آن‌ها امتداد یافته است. ظرفیت محفظه بار آکورا MDX در حالت عادی برابر با 464 لیتر و پس از جمع‌­آوری ردیف دوم و سوم صندلی‌ها معادل 2021 لیتر است که در هر دو حالت نسبت نسل فعلی بیشتر شده.

کابین آکورا MDX مدل 2022

در کنار تریم پایه، نسخه تایپ S از آکورا MDX هم عرضه خواهد شد که به پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شش سیلندر مجهز است، که قابلیت تولید 355 اسب‌بخار قدرت و 479 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. کالیبر ترمزهای 4 پیستون ساخت برمبو، 9 حالت ماساژ در صندلی‌های جلو و سیستم صوتی 3 بعدی ELS به قدرت هزار وات با 25 بلندگو جزء امکانات رفاهی خاص این تریم محسوب می­‌شود. اولین شاسی‌بلند مزین به نشان تایپ S از اواخر تابستان 2021 وارد بازار خواهد شد.

تریم استاندارد آکورا MDX مدل 2022 از دوم فوریه با قیمت پایه 46,900 دلار یعنی تقریبا 2 هزار دلار گران‌تر از مدل فعلی، عرضه می­‌شود. قیمت این خودرو در کامل‌ترین حالت یعنی تریم Advanced Package و مجهز به پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری و سامانه 4 چرخ محرک به 65,650 دلار افزایش می­‌یابد.

مصرف سوخت ترکیبی نسخه‌­های دیفرانسیل-جلو و چهار چرخ محرک MDX 2022 به ترتیب برابر با 10.7 و 11.2  لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران