سدان برقی با 523 اسب‌بخار قدرت

رونمایی از ب‌ام‌و i4

28 اسفند 1399 09:00

سه ماه زودتر از زمان برنامه­‌ریزی شده، شرکت ب‌ام‌و از سدان کاملاً برقی i4 رونمایی کرده است. این سدان الکتریکی به جمع دو محصول برقی دیگر ساخت ب‌ام‌و یعنی نسخه برقی X3 و کراس‌اور iX می‌­پیوندد تا در کنار هاچ‌بک i3 که از سال 2013 روی خط تولید قرار دارد، تعداد مدل‌های برقی خودروساز آلمانی به 4 برسد، رقمی که در آینده نزدیک مطمئناً افزایش پیدا می‌­کند.

ب‌ام‌و I4 با قدرت خروجی 523 اسب‌بخار، یک سدان برقی قدرتمند است.فرم ظاهری ب‌ام‌و i4 به کانسپتی که سال گذشته معرفی شد ، بسیار شبیه است و احتمالاً به نسل بعدی سری 4 گرن‌کوپه نیز شباهت دارد. به طور کلی این خودرو را می­‌توان نسخه چهار در از سری 4 کوپه دانست که اصلاحاتی نیز در طراحی آن صورت گرفته است.

یکی از موارد مهم، تغییر در طراحی دستگیره درها است، که به منظور تسهیل عبور جریان هوا انجام شده. جزئیات آبی رنگ روی بدنه، رینگ‌های آیرودینامیک و تغییر در طراحی سپرهای i4 باعث تاکید بر هویت این خودروی برقی شده ضمن این‌که عدم نصب خروجی اگزوز هم از پیشرانه برقی آن خبر می‌­دهد.

در نهایت می­‌توان ب‌ام‌و i4 را خودروی زیبایی بشمار آورد به شرط آن‌که بتوانید با ابعاد بزرگ جلوپنجره آن ارتباط برقرار کنید، قطعه­‌ای که به مرکز انتقاد بسیاری علاقمندان از طراحی محصولات جدید ب‌ام‌و بدل شده است.

ب‌ام‌و i4 مدل 2022

خودروساز آلمانی از انتشار جزئیات درباره مشخصات فنی سدان برقی خودداری گرده ولی در عین حال از قدرت خروجی 523 اسب‌بخار پیشرانه این خودرو و شتاب تقریبا 4 ثانیه‌ای صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه M Performance از این مدل خبر داده است. نکته مهم دیگر درباره این مدل را باید شعاع حرکتی آن دانست که براساس استاندارد WLTP برابر با 590 کیلومتر اعلام شده، رقمی که براساس استاندارد EPA به 483 کیلومتر کاهش می­‌یابد.

تصاویر فضای کابین و جزئیات بیشتر درباره مشخصات فنی ب‌ام‌و i4 ظرف چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران