با قلبی قدرتمند

فراری 488 پیستا اسپایدر، پنجاهمین مدل روباز فراری

7 شهریور 1397 06:00

پس از معرفی 488 پیستا کوپه و مدل ویژه پیستا پیلوتی برای مشتریان وفادار فراری، اکنون این شرکت معروف اهل مارانلو به طور ناگهانی مدل ویژه دیگری را معرفی کرده است. این خودرو 488 پیستا اسپایدر است که غیر از مشخصات ویژه فنی و ظاهری، ویژگی مهم دیگری نیز دارد. در حقیقت این خودرو پنجاهمین خودروی روبازی است که تاکنون از سوی شرکت فراری معرفی شده است.

همچون مدل 488 کوپه، این خودرو نیز از قوی‌ترین پیشرانه هشت سیلندر جهان استفاده می کند.همچون همتای کوپه خود، 488 پیستا اسپایدر نیز از پیشرانه‌ای هشت سیلندر نیرو می‌گیرد که تا کنون قدرتمندترین نمونه ساخته شده در جهان است. این پیشرانه تویین توربوی 3.9 لیتری که 720 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، به واسطه عملکرد فوق‌العاده خود و برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین پیشرانه جهان را در سال 2018 کسب کرده است.

اگر می‌خواهید درباره عملکرد فنی این خودرو بیشتر بدانید، باید بگوییم که 488 پیستا اسپایدر قادر است ظرف تنها 2.85 ثانیه به سرعت صدکیلومتر بر ساعت و در مدت 8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت دست یابد که البته 0.4 ثانیه کندتر از نمونه کوپه است. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 340 کیلومتربرساعت خواهد بود.

همچون نمونه کوپه از 488 پیستا، روی بدنه مدل اسپایدر نیز نوار رنگی به چشم می‌خورد که زیبایی بیشتری به نمای خودرو بخشیده است. مزیت مهمی که مدل روباز نسبت به همتای کوپه خود دارد این است که سرنشینان علاوه‌بر استفاده بیشتر از هوای آزاد، می‌توانند از صدای دلنشین غرش‌های پیشرانه این خودرو بیشتر لذت ببرند.

به واسطه اضافه شدن قابلیت سقف جمع‌شونده به این خودرو، اضافه وزنی برابر با 91 کیلوگرم بر این خودرو نسبت به برادر کوپه‌اش تحمیل شده اما به هرحال این بهایی است که 488 پیستا اسپایدر برای داشتن سقف تاشونده پرداخته است. البته اگر مالک این مدل درباره افزایش وزن خودروی خود نسبت به نمونه کوپه نگران باشد، می‌تواند رینگ‌های 20 اینچی یک تکه از جنس فیبرکربن را سفارش دهد که نسبت به نمونه استاندارد تا 20 درصد وزن کمتری دارد. شرکت فراری در این باره اقدامات دیگری انجام داده تا تفاوت وزن مدل اسپایدر با نمونه کوپه بیش از این افزایش نیابد، به همین منظور برای پوشش کف خودرو از فرش صرف نظر و تنها به صفحات آلومینیوم طرح‌دار اکتفا کرده است. جالب است بدانید در چنین خودروی گران‌قیمتی، تنها از یک بند ساده به عنوان دستگیره داخلی درها استفاده شده است.

هنوز جزئیات قیمت خودرو اعلام نشده اما به راحتی می‌توان حدس زد که رقمی بیش از قیمت نمونه کوپه خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران