طرحی با الهام از فرهنگ ژاپن

تبدیل لامبورگینی اونتادور S به یک اثر هنری

11 آبان 1399 13:00

شرکت لامبورگینی به مناسبت گشایش استودیو طراحی محصولات سفارشی خود در توکیو پایتخت ژاپن، یک اونتادور S سفارشی را معرفی کرده است.
برای شکل دادن این خودروی منحصربه‌فرد، یک طراح صنعت مد به نام یوجی یاماموتو دست بکار شده و این اونتادور را به عنوان یک بوم نقاشی برای اعمال خلاقیت خود تصور کرده است.

یک طراح صنعت مد به نام یوجی یاماموتو دست بکار شده و این اونتادور را به عنوان یک بوم نقاشی برای اعمال خلاقیت خود تصور کرده است.میجا بورکرت که ریاست استودیو خودروهای سفارشی لامبورگینی در ژاپن را برعهده دارد در ماه ژانویه 2020 و در جریان هفته مد پاریس با یوجی یاماموتو ملاقات کرد و کار وی را مناسب تشخیص داد. درواقع این هنرمند از مجموعه لباس‌هایی که در هفته مد پاریس نمایش داد، در اجرای سفارشی‌سازی روی این خودرو الهام گرفته است.

رنگ‌آمیزی بدنه این اونتادور که با چند طیف مختلف رنگ قرمز و در تضاد با نوارهای سفید و مشکی قرار گرفته، با طرحی مشابه در فضای کابین هم اجرا شده است. امضای طراح به همراه چند خط متن هم روی داشبورد، کنسول میانی، پوشش داخلی درها و بخشی از روکش صندلی‌ها دیده می­‌شود.

تبدیل لامبورگینی اونتادور S به یک اثر هنری

آقای بورکت فرصت همکاری با یوجی یاماموتو به عنوان یک طراح تازه‌نفس با ایده‌های درخشان را برای لامبورگینی بسیار مغتنم دانسته و اونتادور S سفارشی را بیان مناسبی برای برقراری ارتباط میان هنر صنعتگران ایتالیایی و فرهنگ ژاپن توصیف کرده است.

لازم به‌ذکر است بخش فنی این اونتادور S جالب بدون تغییر باقیمانده و در زیر کاپوت آن همچنان شاهد نصب پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی با 730 اسب‌بخار قدرت در 8400 دوردردقیقه و 690 نیوتن‌متر گشتاور در 5500 دور در دقیقه هستیم. نیروی این پیشرانه قدرتمند از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته و سامانه چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها منتقل شده و اونتادور S را ظرف 2.9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت می‌­رساند. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 350 کیلومتر برساعت خواهد بود.

دیدگاه کاربران