با تغییرات ظاهری برای بازار اروپا

معرفی نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR

20 آبان 1399 10:32

سه سال پیش شرکت تویوتا بخش خودروهای اسپرت این برند را در سه سطح GR اسپرت (پایه)، GR (متوسط) و مدل‌های پرچمدار GRMN معرفی کرد. از آن زمان تاکنون چند محصول تویوتا با پسوند این زیربرند در نقاط مختلف جهان معرفی شده و اکنون نوبت به C-HR رسیده است.

نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR بیشتر از نظر ظاهری دستخوش تغییر شده تا بخش فنی.البته نسخه GR Sport از تویوتا C-HR در ماه اکتبر گذشته به مشتریان ژاپنی معرفی شد اما اکنون قرار است در اروپا هم عرضه گردد. با توجه به این‌که GR اسپرت پایین‌ترین سطح از سطوح سه‌گانه نشان GR بوده، جای تعجبی نیست که C-HR مورد بحث بیشتر از نظر ظاهری دستخوش تغییر شده تا بخش فنی.

درواقع پیشرانه‌های 1.8 و 2 لیتری هیبرید این خودرو بدون تغییر مانده ولی سیستم تعلیق سفت‌تر از قبل شده تا برای رانندگی اسپرت عملکرد مناسب‌تری ارائه دهد ضمن این‌که در نسخه 1.8 لیتری، آنتی‌رول بار هم نصب شده تا از تکان‌های اضافه بدنه جلوگیری شود. سیستم فرمان هم مورد بازبینی قرار گرفته تا بنابر ادعای تویوتا، پاسخگویی سریع‌تری به فرامین راننده داشته باشد.

نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR

اما می‌­رسیم به واضح‌ترین تغییرات نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR نسبت به نسخه استاندارد، که شامل جزئیات مشکی روی بدنه و داخل چراغ‌ها، زیرسپری جلو، رینگ‌های 19 اینچی اختصاصی این مدل و 8 مجموعه رنگ دوتایی برای بدنه این خودرو می­‌شود. بد نیست بدانید یک ترکیب ویژه خاکستری روشن با سقف مشکی به صورت انحصاری برای نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR ارائه شده است.

روکش آلکانترا، فرمان چرمی، نشان‌های GR روی بخش‌های مختلف و دوخت متضاد پوشش‌ها جزء تغییرات کابین این مدل است.

گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، چراغ‌های LED جلو، شیشه‌های دودی، آینه‌های برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو از امکانات رفاهی استاندارد این خودرو بوده ضمن این‌که با پرداخت مبلغ بیشتر، سیستم صوتی JBL با 9 بلندگو نیز قابل سفارش است.

کابین نسخه GR اسپرت از تویوتا C-HR

در آینده احتمال عرضه نسخه GR از تویوتا C-HR نیز وجود دارد. درحقیقت اوایل امسال مطلبی منتشر شد که از احتمال نصب پیشرانه سه سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ تقویت شده مشترک با یاریس GR روی تویوتا C-HR خبر می­‌داد که البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

برای یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که یاریس GR در اروپا 257 و در ژاپن 268 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد بنابراین نصب پیشرانه آن خودرو در سینه تویوتا C-HR می‌­تواند آن را به رقیبی قدرتمند برای فورد پوما ST بدل نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران