• کانسپت تويوتا C-HR Prologue
  • کانسپت تويوتا C-HR پرولوگ

پیش‌نمایشی از نسل دوم C-HR

معرفی کانسپت تویوتا C-HR Prologue

14 آذر 1401 17:24

تویوتا در سال ۲۰۱۶ محصول C-HR را معرفی کرد و قدرت خود را در طراحی‌های جسورانه به جهانیان نشان داد. این خودروساز اکنون کانسپت Prologue را ارائه داده که به نوعی نسل دوم C-HR است.

این کانسپت همانند نسل قبلی تویوتا C-HR، در بخش توسعه طراحی اروپایی ED²، واقع در جنوب فرانسه، توسعه یافته است.بدنه این کانسپت ترکیبی از رنگ‌های نقره‌ای و مشکی است و جزئیات تزئینی نارنجی‌رنگ دارد. ظاهر کلی آن از محصولات اخیر شرکت، همچون نسل جدید تویوتا پریوس و تویوتا کراون الهام گرفته است.

تویوتا می‌گوید که این کراس‌اور جذاب، نمای جلوی چکشی با چراغ‌های باریک و جلوپنجره کوچک‌تر دارد. طراحی این نسخه نسبت به مدل فعلی، زاویه‌دارتر و تهاجمی‌تر است. به نظر می‌رسد که دستگیره‌ درهای عقب، در گوشه بیرونی چراغ عقب قرار دارند.

در این کانسپت رینگ‌های بزرگی درنظر گرفته شده است، که احتمالاً در نسخه تولیدی کوچک‌تر خواهند بود. مشخص است که دستگیره درهای جلویی، هنگام استفاده بیرون می‌آیند. نکته مهم دیگر درباره این محصول، دوربین‌های جانبی است که جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند. برای تبعیت از ترندهای طراحی روز، یک نوار LED در قسمت عقب قرار گرفته است.

با توجه به این که این محصول تنها یک کانسپت است، اطلاعات دقیقی درباره مشخصات آن در دسترس نیست. البته تویوتا می‌گوید که فاصله چرخ‌ها تا سر خودرو، کوتاه‌تر و کاربردی‌تر شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که فاصله محوری بزرگ‌تر شده است. کانسپت آیگو X Prologue با نسخه تولیدی تفاوت زیادی نداشته است. بنابراین انتظار می‌رود که C-HR Prologue تا حد زیادی با نسخه تولیدی یکسان باشد.

نسخه هیبریدی تویوتا C-HR همانند قبل در دسترس خواهد بود. اما آن طور که در سایت motor1.com آمده است، تویوتا قصد دارد تا نسخه‌ای پلاگین‌هیبرید نیز ارائه کند که باتری‌هایش در اروپا مونتاژ می‌شوند.

این کانسپت همانند نسل قبلی تویوتا C-HR، در بخش توسعه طراحی اروپایی ED²، واقع در جنوب فرانسه، توسعه یافته است. تاریخ عرضه این محصول هنوز اعلام نشده، اما گفته می‌شود که نسل دوم تویوتا C-HR به‌زودی در جاده‌های سراسر اروپا رانده خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران