مجهز به سقف جمع‌شونده

فراری SF90 اسپایدر معرفی شد

23 آبان 1399 11:06

سال 2020 دوران پرکاری برای فراری بوده چراکه پس از معرفی مدل‌های منحصربه‌فرد اومولوگاتو و پورتوفینو M، این شرکت اعلام کرده درحال کار روی یک سوپراسپرت 6 سیلندر هیبرید و همچنین جانشینی برای مدل لافراری است. غیر از این‌ها، براساس اخبار و تصاویر مخفیانه‌ای که از این شرکت به دست آمده، اکنون روشن شده که فراری در حال کار روی نسخه‌ای قوی‌تر از مدل 812 سوپرفست و همچنین ساخت اولین شاسی‌بلند خود است.

سقف بازشوی فراری SF90 به صورت برقی و ظرف تنها 14 ثانیه جمع می­‌شود تا این مدل همزمان بتواند نقش یک خودروی کوپه را نیز ایفا نماید.اکنون نسخه روباز از مدل SF90 استراداله که در ماه می 2019 معرفی شده بود، با پسوند اسپایدر در کنار نام خود رونمایی شده است. سقف بازشوی فراری SF90 به صورت برقی و ظرف تنها 14 ثانیه جمع می­‌شود تا این مدل همزمان بتواند نقش یک خودروی کوپه را نیز ایفا نماید.

این سقف الکتریکی که برای اولین بار در سال 2011 و روی مدل کالیفرنیا معرفی شد، در طول چند سال گذشته مورد بهسازی قرار گرفته و پس از جمع شدن، تنها 100 لیتر فضا اشغال می­‌کند.

استفاده از آلومینیوم در ساخت این سقف باعث کاهش 40 کیلوگرمی وزن نسبت به نمونه قبلی شده و برای جمع کردن یا بسته شدن، نیازی به توقف کامل خودرو وجود ندارد. در هنگام باز بودن سقف، می­‌توان شیشه‌ای که در عقب فراری SF90 اسپایدر پیش‌بینی شده را باز کرد تا از آشفتگی هوا درون کابین جلوگیری شود.

فراری SF90 اسپایدر

برای افرادی که نگران افت عملکرد خودرو به دلیل اضافه شدن وزن ناشی از سقف بازشو باشند، فراری پکیج Assetto Fiorano  را پیشنهاد کرده که به لطف استفاده از فیبرکربن و تیتانیوم در ساخت برخی قطعات، 21 کیلوگرم از وزن فراری SF90 اسپایدر را کاهش داده و به رقمی کمتر از 1670 کیلوگرم می‌­رساند یعنی تنها یکصد کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه.

فراری SF90 اسپایدر همچون همتای سقف ثابت خود به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو و سه موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً 986 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این خودروی روباز را ظرف تنها 2.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. حداکثر سرعت SF90 اسپایدر نیز برابر با 340 کیلومتر برساعت است.

کابین فراری SF90 اسپایدر

درحالی‌که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه­‌های اسپایدر و کوپه SF90 یکسان بوده، شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت اسپایدر 0.3 ثانیه کندتر و برابر با 7 ثانیه خواهد بود، رقمی که البته چندان چشمگیر نیست.

همچون سایر محصولات فراری، SF90 اسپایدر نیز با ضمانت هفت ساله خدمات عرضه می‌­شود.

دیدگاه کاربران