گوانگژو 2020: پیکاپ فول سایز GWM

گریت وال پائو کراس کانتری با تریلر اضافی!

30 آبان 1399 21:33

گریت وال پائو (Pao) یا اختصارا گریت‌وال سری P، نام پیکاپ فول سازی است که در 2019 به بازار چین معرفی شد. البته پائو در بازار تایلند با نام گریت‌وال کنون (Cannon) تولید می‌شود و با همین نام نیز به‌دست مشتریان نیوزلندی و استرالیایی می‌رسد.

با قیمت پایه 25 هزاردلار، پائو یکی از گران‌ترین پیکاپ‌های چینی است.گریت وال پائو، سه نسخه مختلف دارد: شهری، تجاری و آفرود. نسخه آفرود آن که با نام «کراس کانتری» هم شناخته می‌شود، هم تعلیق ارتقایافته‌ای دارد و هم اینکه برخی جزئیات ظاهری‌اش، تغییر کرده است. به عنوان مثال، رنگ رینگ‌ها به مشکی تغییر داده شده و کیت بدنه آن که از پلاستیک فشرده ساخته شده نیز به رنگ مشکی مات درآمده است. این کیت بدنه را می‌توان در مواردی مانند جلوپنجره جدید، زه‌های برآمده گل‌گیرها، سپرهای جدید، باربند، اسنورکل و گارد اتاق بار، خلاصه کرد.

اما گریت وال برای نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020، نسخه تازه‌ای از پیکاپ پائو را معرفی کرده که تریلر ادیشن (Trailer Edition) نام داشته و همانطور که از اسمش پیداست، قابلیت بکسل‌کردن تریلر را هم دارد. با اینکه گریت‌وال از انتشار مشخصات این نسخه جدید خودداری کرده اما قاعدتا باید تغییراتی در شاسی و سیستم تعلیق پیکاپ پائو رخ داده باشد چراکه نسخه‌های سابق آن، چنین توانایی خوبی را نداشتند.

 

گریت وال پائو در ابتدا فقط با موتور توربو دیزلی 2.0 لیتری فروخته می‌شد که حدود 163 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور داشت. اما از سال 2020، گریت‌وال موتور توربو بنزینی 2.0 لیتر را هم در اختیار خریداران پیکاپ پائو قرار داد؛ موتوری با قدرت تقریبی 190 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر. این پیکاپ دو دیفرانسیل را می‌توان با گیربکس 6 دنده دستی یا 8 دنده اتومات ZF سفارش داد.

با قیمت تقریبی 170 تا 207 هزار یوآن که معادل 25 تا 31 هزار دلار است، نسخه آفرود گریت‌وال پائو را باید یکی از گران‌ترین پیکاپ‌های چینی بدانیم.

دیدگاه کاربران