E کلاس برقی

معرفی مرسدس‌بنز EQE

15 شهریور 1400 13:32

مدتی پس از معرفی سدان لوکس و البته برقی EQS توسط مرسدس‌بنز، اکنون مدل EQE 350 رونمایی شده است. موقعیت میان این دو مدل را می­‌توان با جایگاه کلاس‌های S و E مقایسه کرد.

تولید مرسدس‌بنز EQE 350 از اواسط 2022 آغاز خواهد شد. بازار هدف این خودرو، قاره اروپا و آمریکای شمالی است.

طراحی مرسدس‌بنز EQE

در عین شباهت زیاد با مرسدس‌بنز EQS، بدنه و فاصله بین محورهای EQE به ترتیب 33 و 8 سانتیمتر کوتاه‌تر شده و به ترتیب برابر با 4.934 و 3.122 متر است.

طراحی مرسدس‌بنز EQE

در طراحی بدنه EQE مواردی همچون ابعاد بزرگ جلوپنجره، طرح تیزگوشه چراغ‌های جلو با جزئیات LED متمایز و طرح متفاوت رینگ‌های قابل انتخاب با ابعاد 19 یا 20 اینچ را می­‌توان نام برد، که باعث ایجاد تمایز میان این خودرو با EQS شده است.

ضریب درگ بدنه مرسدس‌بنز EQE برابر با 0.2 است، که آن را در کنار EQS در مقام آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان قرار می‌­دهد.

کابین و امکانات مرسدس‌بنز EQE

در نسخه استاندارد EQE شاهد نصب دو نمایشگر 12.8 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و 12.2 اینچی پشت آمپر هستیم، درحالی‌که با پرداخت مبلغ بیشتر، نمایشگر هایپراسکرین متشکل از سه نمایشگر 12.3، 17.7 و 12.3 اینچی قابل دریافت است، که در زیر شیشه یک تکه 56 اینچی قرار می‌گیرد.

کابین مرسدس‌بنز EQE

با سفارش پکیج AMG-Line برای EQE، صندلی‌­های استاندارد به نمونه­‌های اسپرت تغییر می‌کند، که به دلایل محیط زیستی با پوشش چرم مصنوعی MB-Tex روکش خواهند شد. ماساژور صندلی­‌ها نیز به چند برنامه پیش‌­فرض مجهز شده است.

سامانه ایمنی فعال این خودرو مواردی شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار نوربالا و هشدار پیشگیری از برخورد را دربر می‌­گیرد. با سفارش پکیج دستیار راننده، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار تعویض خط، پایش نقاط کور و سامانه تشخیص برخورد جانبی هم به موارد قبلی اضافه خواهد شد.

مشخصات فنی مرسدس‌بنز EQE

نیروی محرکه مرسدس‌بنز EQE 350 از مجموعه باتری 90.6 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی با نیروی 215 کیلووات تامین شده است، که در مجموع 288 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این سدان برقی قرار می­‌دهد.

نیروی پیشرانه به صورت استاندارد از طریق سیستم انتقال قدرت تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می­‌شود ولی سامانه چهار چرخ محرک 4Matic هم به صورت آپشن قابل انتخاب است، که نصب یک موتور برقی روی محور جلو را نیز به همراه خواهد داشت.

مرسدس‌بنز EQE در حال شارژ

شعاع حرکتی مرسدس‌بنز EQE براساس استاندارد WLTP برابر با 660 کیلومتر است و با اتصال به جریان شارژ سریع، ظرف تنها 31 دقیقه میزان شارژ از 10 به 80 درصد افزایش می‌­یابد.

سیستم تعلیق در محور جلو به صورت چهار اتصالی و در محور عقب با آرایش مولتی‌لینک است، که نسل جدید S کلاس را به یاد می‌­آورد. با سفارش سیستم فرمان‌پذیری عقب، زاویه چرخ‌های عقب تا 10 درجه تغییر می­‌کند.

سیستم تعلیق ایرماتیک با کمک­‌فنرهای تطبیق‌پذیر و قابلیت کاهش ارتفاع خودکار تا 2.5 سانتی‌متر در سرعت بیش از 120 کیلومتر برساعت و افزایش ارتفاع دستی تا همین میزان در سرعت کمتر از 40 کیلومتر برساعت، یکی دیگر از ویژگی­‌های EQE است.

دیدگاه کاربران