ای.سی اشنیتزر باز هم غوغا کرد

ب‌ام‌و 850i در لباس افسر پلیس

26 آذر 1399 16:37

تقریباً مانند همه دیگر نمایشگاه‌ها، امسال نیز همه‌گیری ویروس کرونا گردهمایی بزرگ تیونرها در SEMA را نیز لغو کرده است. اما این باعث نشد تا شرکت تیونینگ آلمانی AC Schnitzer فعالیت‌هایش را متوقف کند. این شرکت باز هم عضو جدیدی در خانواده Tune it Safe را معرفی کرد. این یعنی حضور یک خودروی پلیس اسپرت.

شرکت ای.سی اشنیتزر ششمین خودروی پلیس تیون‌شده خود را روی ب‌ام‌و سری 8 مدل M850i اجرا کرده است. اگر به نظرتان این یک اتفاق نوظهور و خارق‌العاده است باید به شما بگوییم که خودروهای پلیس تیون‌شده ایده‌ای بود که سال 2005 توسط VDAT (انجمن تیونرهای آلمان) مطرح شد. این ایده به آن خاطر جدی گرفته شد تا نشان دهد خودروهای بهینه‌سازی شده نیز کاملاً ایمن و کاربردی هستند. در همین راستا شرکت ای.سی اشنیتزر ششمین خودروی پلیس تیون‌شده خود را روی ب‌ام‌و سری 8 مدل M850i اجرا کرده است.

به‌روزرسانی این خودرو با نصب المان‌های گرافیکی مخصوص خودروهای پلیس آغاز شده است. استفاده از رنگ‌های استاندارد، یک الزام بوده که توسط پلیس آلمان نیز تایید شده است. در ادامه شاهد نصب شدن چراغ‌های آبی گردان روی سقف هستیم. هم‌چنین تیونر یک سیستم رادیوی ویژه را نیز روی این خودرو تعبیه کرده است.

ب‌ام‌و 850i در لباس افسر پلیس

همانطور که مشاهده می‌شود اشنیتزر یک کیت بدنه جذاب و جسورانه را روی M850i به اجرا درآورده است. از ویژگی‌های خاص این کیت حضور سیستم اگزوز چهارگانه و البته استفاده هوشمندانه از فیبر کربن در سرتاسر بدنه است. بهینه‌سازی سیستم تعلیق و اضافه کردن رینگ‌های 21 اینچی ایده جذابی است که روی یک خودروی پلیس جالب به نظر می‌آید.


برترین خودروهای پلیس دنیا


داخل کابین هم اغلب قطعات از جنس فیبر کربن در نظر گرفته شده‌اند. با این حال در این میان پدال‌ها آلومینیومی حسابی جذاب شده‌اند.

ب‌ام‌و 850i در لباس افسر پلیس

باید اعتراف کرد که اغلب پروژه‌های تیونینگ توسط شرکت‌های آلمانی بدون تغییر در پیشرانه، معنا نمی‌دهند. اشنیتزر در این مدل نیز توانسته 612 اسب‌بخار قدرت و 840 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربوی آن بیرون بکشد. این در حالی است که مدل استاندارد می‌تواند 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

در انتها بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد این خودرو 3 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 305 کیلومتر برساعت ثبت شده است.

دیدگاه کاربران