رویای سبز خودروساز چینی

ایکس‌پنگ به دروازه‌های اروپا رسید

30 آذر 1399 15:48

استارت‌آپ نوظهور و پر سروصدای ایکس‌پنگ (Xpeng) اعلام کرده است که قصد دارد خودروی برقی G3 خود را وارد بازار اروپا کند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، G3 ابتدا در تیراژ 100 دستگاه به دست مشتریان نروژی خواهد رسید. این خودرو قیمتی معادل 41 هزار دلار خواهد داشت.

مدل G3 در حالی وارد بازار نروژ می‌شود که به لطف سیاست‌های حمایتی دولت این کشور، زیرساخت‌های کاملی برای خودروهای برقی فراهم شده است.به گفته برایان گو رئیس ایکس‌پنگ، این برند در تلاش است تا به بازار سایر کشورهای اروپایی نیز وارد شود. بر این اساس طی 12 ماه آینده منتظر اعلام بازار جدید این خودرو در قاره سبز هستیم.

به گفته گو، در درازمدت اگر می‌خواهید یک شرکت موفق در حوزه خودروهای برقی باشید باید خودتان را تبدیل به یک شرکت جهانی کنید. در حال حاضر ایکس‌پنگ آزمایش محدودی را در بازار خاص انجام می‌دهد و این را به‌عنوان یک استراتژی طولانی‌مدت در نظر گرفته است.

مدل G3 در حالی وارد بازار نروژ می‌شود که به لطف سیاست‌های حمایتی دولت این کشور، زیرساخت‌های کاملی برای خودروهای برقی فراهم شده است. اگرچه این کشور بازاری کوچک برای خودروسازان برقی به حساب می‌آید ولی جالب است بدانید تقریباً 80 درصد خودروهای فروخته شده در نروژ در سه‌ماهه سوم سال 2020 برقی بوده‌اند.

ایکس‌پنگ G3

ایکس‌پنگ G3 از یک موتور برقی با 194 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 300 نیوتن‌متر استفاده می‌کند و طی 8.6 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. سرعت نهایی آن نیز چیزی حدود 170 کیلومتر برساعت است.

از جمله آپشن‌های استاندارد ایکس‌پنگ G3 می‌توان به سیستم پارک اتوماتیک و پشتیبانی از پارک با استفاده از ریموت، سامانه فراخوان خودرو، سنسور برخورد از جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی فعال در سرعت کم، دوربین پارک، دوربین محیطی 360 درجه، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر، دستیار رانندگی در خطوط و هشدار خروج از خط و ثبت و آپلود خودکار فیلم تصادف‌ها اشاره کرد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران