خودروی شخصی کارول فقید فروخته می‌شود

حراج شلبی 427 کبرا

1 دی 1399 11:10

شلبی 427 کبرا یکی از خاص‌ترین خودروهای کلکسیونی دنیا به حساب می‌آید، اما این یکی حتی خاص‌تر هم هست چراکه این خودرو متعلق به کسی است که آن را ساخته.

خودرو شخصی کارول شلبی که قرار است در حراجی Kissimmee فروخته شود شاید رکوردشکن نباشد ولی بی‌تردید خودروی ارزانی نیز نیست.این خودرو که با کد CSX3178 شناخته می‌شود همان 427 کبرای معروفی است که شخص کارول شلبی پشت آن می‌نشست. این خودرو از زمان تولیدش در سال 1966 تا زمان فوت او در سال 2012 استفاده می‌شده است. در واقع این یکی از پنج دستگاه 427 کبرایی است که به رنگ خاکستری ذغالی تولیده شده بود.

این خودرو چندی پیش توسط یکی از معتبرترین تیونرهای دنیا یعنی Legendary Motorcar Company بازسازی شده است. تغییرات خاصی در شاسی اعمال نشده و تنها شاهد آن هستیم که سرسیلندرها و بلوک اصلی پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر Vشکل آن با پوشش آلومینیومی تزئین شده است. این همان پیشرانه معروف دو کاربراته چهار دهنه است که به یک جعبه‌دنده 4 سرعته سری TopLoader چفت شده است.

حراج شلبی 427 کبرا خودرو شخصی کارول شلبی

شلبی 427 کبرا که در اختیار کارول فقید بود، در طول عمر خود تحولات بسیاری را تجربه کرده بود. سال 1972 این اسپرت بی‌همتا توسط متخصص ویژه کبرا یعنی مایک مک‌کلاسکی مرمت شد و دماغه آبی آن به رنگ طلایی درآمد.

حراج شلبی 427 کبرا خودرو شخصی کارول شلبی

هر زمان که شلبی قدرت بیشتری را طلب می‌کرد سیستم جعبه‌دنده و روغن‌کاری آن را نیز دستخوش تغییر می‌کرد. جالب است بدانید که این خودرو در سال 2012 توسط مجموعه Shelby American دوباره به رنگ قرمز درآمد. بعدها در سال 2019 این خودرو توسط Concours restoration دوباره به‌روزرسانی شد.

شلبی CSX2000 اولین کبرایی بود که تولید شد. این خودرو ارزشی معادل 14 میلیون دلار دارد. خودرو شخصی کارول شلبی که قرار است در حراجی Kissimmee فروخته شود شاید رکوردشکن نباشد ولی بی‌تردید خودروی ارزانی نیز نیست.

دیدگاه کاربران