سوپراسپرتی سریع و قوی

معرفی مک‌لارن سابر

3 دی 1399 11:32

هرچند رسانه‌ها در جریان برنامه مک‌لارن برای ساخت یک سوپراسپرت جدید قرار گرفته بودند ولی معرفی این مدل جدید که Sabre نام گرفته، کاملاً غیرمنتظره بود. البته انتشار اطلاعات درباره این خودرو از سوی نمایندگی مک‌لارن در بورلی هیلز صورت گرفته است.

حداکثر سرعت مک‌لارن سابر هم برابر با 350 کیلومتر برساعت اعلام شده است، بنابراین سریع‌ترین محصول دونفره ساخت مک‌لارن به شمار می‌­آید.برخلاف شایعات قبلی که از پیشرانه هیبرید Sabre خبر می­‌داد، این خودرو به پیشرانه درون‌سوز 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو مجهز شده که بنابر اعلام نمایندگی مک‌لارن، 824 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. از مطالعه این ارقام می‌­توان نتیجه گرفت که با قدرتمندترین پیشرانه 8 سیلندر غیرهیبرید که تاکنون در محصولی از مک‌لارن نصب شده، روبرو هستیم.

حداکثر سرعت مک‌لارن سابر هم برابر با 350 کیلومتر برساعت اعلام شده است، بنابراین سریع‌ترین محصول دونفره ساخت مک‌لارن به شمار می‌­آید.

این سوپراسپرت تازه وارد خودروی بسیار خاصی است، چراکه علاوه بر ویژگی‌های فنی قابل توجه، قرار است تنها در تیراژ 15 دستگاه و البته تنها برای عرضه در ایالات متحده ساخته شود.

مک‌لارن سابر سوپراسپرت تولید محدود

از آنجایی که مسئولیت ساخت مک‌لارن سابر برعهده بخش خودروهای سفارشی مک‌لارن یعنی MSO قرار گرفته، می­‌توان سطح بالایی از شخصی‌سازی را در مورد این خودرو انتظار داشت، درحدی که احتمالاً هریک از این 15 دستگاه با سایر نمونه‌ها متفاوت خواهد بود.

هنوز قیمت و آمار تعداد نمونه‌های فروخته شده از مک‌لارن سابر اعلام نشده ولی بد نیست بدانید اولین نمونه از این خودرو در نمایندگی مک‌لارن واقع در بورلی هیلز ثبت سفارش شده و مدتی پیش به خریدار تحویل داده شده است.

دیدگاه کاربران