با بدنه پلاستیکی و 12 اسب‌بخار قدرت

تویوتا C+pod رونمایی شد

8 دی 1399 14:30

سال 2019 در نمایشگاه توکیو بود که تویوتا از یک خودروی برقی بسیار کوچک رونمایی کرد. یک کانسپت خاص که آن زمان اسمی دقیقی برایش انتخاب نشده بود و شرکت فقط آن را Ultra-Compact BEV صدا می‌کرد. سال 2019 قرار بر این بود که محصول در سال 2020 وارد بازار شود.

این خودروی برقی با ابعادی کوچک محصولی ایده‌آل برای پیمایش‌های ساده شهری است. اگرچه خیلی دیرهنگام ولی تویوتا به وعده‌اش عمل کرد و نسخه تولیدی این خودرو را به اسم C+pod معرفی کرد. این خودروی برقی با ابعادی کوچک محصولی ایده‌آل برای پیمایش‌های ساده شهری است.

طول، عرض و ارتفاع تویوتا C+Pod به ترتیب 2490، 1290 و 1550 میلی‌متر شده که آن را کمی بزرگ‌تر از سه چرخه معروف شرکت یعنی i-Road نشان می‌دهد. با این حال C+pod از اسمارت فورتو EQ کوچک‌تر و البته باریک‌تر است.

به منظور کاهش هرچه بیشتر وزن، تویوتا برای پنل‌های بیرونی این خودرو از پلاستیک استفاده کرده است.  بنابراین تعجبی ندارد که بگوییم وزن نهایی فقط 690 کیلوگرم است.

تویوتا C+pod

بر خلاف i-Road با این وسیله نقلیه می‌توان دو سرنشین را حمل کرد. بسیاری محصول جدید شرکت را گزینه‌ای مناسب برای فاصله‌گذاری اجتماعی می‌دانند.

تویوتا C+pod

مشخصات فنی نیز در نوع خودش جالب است. استفاده از یک موتور برقی 9.06 کیلووات ساعتی، پیمایشی 150 کیلومتری را برای آن فراهم می‌کند. با این حال نمی‌توان انتظار شارژ سریع را داشت. این موتور برقی قدرتی 12.3 اسب‌بخاری با 56 نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت نهایی 60 کیلومتر برساعت برای چنین خودرویی کافی به نظر می‌رسد.

تویوتا می‌گوید این خودرو را برای بازار بومی ژاپن به قیمت حدود 16 هزار دلار عرضه خواهد کرد. این شرکت توضیحی درباره عرضه C+pod در سایر بازارها ارائه نکرده است.

دیدگاه کاربران