خودرویی که خیلی زود نایاب می‌شود.

هیولای 630 اسب‌بخاری AMG در جاده‌ها می‌تازد

19 اردیبهشت 1397 14:17

سنت گروه خودروسازی مرسدس-آ‌ام‌گ همواره بر این بوده که در سال اول ارائه یک محصول تازه، نسخه‌ای به نام Edition1 از آن مدل عرضه کند. از آنجایی‌که تولید این نمونه‌ها فقط 12 ماه پس از ارائه اولیه ادامه خواهد یافت، پس از مدتی به نسخه‌هایی کمیاب تبدیل خواهند شد.این بار قرعه به نام مدل GT چهاردر و پرقدرت این کمپانی افتاده تا در نسخه Edition1، امکانات بیشتری را از مدل معمولی در بخش‌های داخلی و خارجی دریافت کند.

در نمای خارجی، نسخه Edition1 به مجموعه آیرودینامیک کمپانی AMG مجهز شده است. این پکیج شامل یک ورودی هوای بزرگتر در جلو، یک دیفیوزر و یک اسپویلر در عقب است که به صورت مکانیکی قابلیت تغییر وضعیت دارند.

رینگ‌های 21 اینچی هفت پره‌ای، خشونت چهره این خودرو اسپرت را تکمیل می‌کنند.

به لطف این مجموعه نیروی بیشتری در جهت پایین تولید شده، و در نتیجه ضریب درگ خودرو بهبود می‌یابد. بدنه این خودرو در نیمه پایینی با خاکستری گرافیتی و به صورت مات رنگ آمیزی شده، در حالیکه هود، ستون‌ها و سقف به رنگی تیره‌تر از طیف خاکستری درآمده‌اند.

در فضای داخل Edition1 چرم ناپا مشکی و خاکستری در تضاد با دوخت زرد رنگ به کار رفته در داشبورد، فرمان و پوشش صندلی‌ها، ترکیب چشمنوازی پدید آورده‌اند. چرم ناپا همچنین در دستگیره در‌ها، تکیه‌گاه‌های دست و پوشش داخلی دها به کار رفته است. کنسول وسط این خودرو که مرکزکنترل تعدادی از ادوات و امکانات است، از مواد مشکی براق ساخته شده که در هماهنگی با بقیه کابین و در تضاد با کمربندهای ایمنی زرد رنگ، جلوه خاصی به فضای داخل بخشیده است.

ستاره جدید بنز به کمک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربوشارژر AMG، که قدرت 630 اسب‌بخاری برای آن به ارمغان آورده است، جاده‌ها را به لرزه خواهد درآورد. این قدرت با همراهی سیستم چهارچرخ محرک 4Matic و جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

 

دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها در 3.1 ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت این مدل 310 کیلومتربرساعت خواهد بود. این اعجوبه ساخت مرسدس-آام‌گ در طی مسابقات 24 ساعته سرعت در پیست نوربرگ‌رینگ در آلمان معرفی خواهد شد.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران