طول بیشتر با امکانات متعدد

معرفی جیپ گرند چروکی L مدل 2021

19 دی 1399 20:45

جیپ گرند چروکی از سال‌ها پیش در بازار خودروهای شاسی‌بلند حضور داشته است. نسل اول این خودرو در سال 1993 به بازار وارده شده و از آن زمان تاکنون همواره یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکایی به‌شمار آمده چراکه تنها در سال گذشته، جیپ موفق به فروش 210 هزار نمونه از این خودرو شده است.

حرف L در انتهای نام این مدل، از فاصله بیشتر میان محورها و نصب سه ردیف صندلی خبر می­‌‌دهد.اما هرچه باشد، عمر پلتفرم نسل فعلی گرند چروکی به سال 2011 بازمی‌گردد و نیاز به بروزرسانی این خودرو کاملاً حس می­شود.

اکنون جیپ اقدام به معرفی نسل جدید این خودرو با نام گرند چروکی L کرده که حرف L در انتهای نام این مدل، از فاصله بیشتر میان محورها و نصب سه ردیف صندلی خبر می­‌دهد. این نخستین مرتبه است که جیپ گرند چروکی به سه ردیف صندلی مجهز شده ضمن اینکه در ظاهر هم زیباتر از قبل است. گویا فعلاً قرار است جیپ گرند چروکی L در کنار مدل فعلی به فروش برسد.

طراحی ظاهری جیپ گرند چروکی L

فرم جلو و عقب خودرو از طرح گرند واگونیر جدید الهام گرفته و به لطف جلوپنجره هفت پره و چراغ‌های باریک LED جلو، از چهره­‌ای خشن‌تر بهره‌مند شده است. پروفیل جانبی بدنه به همراه خط سقف و رینگ‌های 21 اینچی بر هویت خشن این مدل تاکید بیشتری داشته و در عقب هم چراغ‌های باریک LED از میانه بدنه به روی گلگیرها امتداد یافته است.

جیپ گرند چروکی L مدل 2021

فاصله محوری گرند چروکی L به میزان متر نسبت به نسخه عادی 17 سانتی‌متر افزایش یافته و به 3.09 متر رسیده تا فضا برای سرنشینان ردیف سوم تامین شود. طول کلی خودرو هم برابر با 5.2 متر است یعنی 40 سانتی‌متر بلندتر از بدنه مدل استاندارد. بد نیست بدانید عرض جیپ گرند چروکی L هم 3.5 سانتی‌متر نسبت به مدل استاندارد افزایش یافته است.

کابین و امکانات جیپ گرند چروکی L

فضای داخلی جیپ گرند چروکی L نسبت به قبل بسیار متحول شده و با طرح جدیدی از بخش مرکزی داشبورد، صفحه پشت آمپر، فرمان، روکش‌های چرم باکیفیت و قطعاتی باکیفیت از جنس چوب و فلز روبرو هستیم.

کابین فضای کابین جیپ گرند چروکی L مدل 2021

چرم پرمیوم Palermo با دوخت دست‌دوز، رنگ جدید Tupelo برای فضای کابین، قطعاتی از چوب گردو و روکش جیر برای ستون‌های A و بالای نشان‌دهنده‌ها جزء مواردی است که در بالاترین تریم این خودرو یعنی Summit می­‌توان سفارش داد.

کنترل برقی صندلی‌های جلو در 16 جهت با تهویه، گرمکن و ماساژ در هردو تریم Summit و  Overland استاندارد بوده ولی برای نصب این عملکردها روی صندلی‌های ردیف دوم تریم Overland، باید مبلغ اضافه پرداخت شود.

فضای بار جیپ گرند چروکی L مدل 2021

پشت صندلی‌های ردیف سوم فضایی برابر با 484 لیتر وجود دارد که با خواباندن آن‌ها به 1328 لیتر افزایش خواهد یافت. در صورتی که ردیف دوم نیز خوابانده شود، فضایی با کف تخت به گنجایش 2395 لیتر حاصل خواهد شد.

نمایشگر مرکزی جیپ گرند چروکی L در حالت استاندارد 8.4 اینچی است که در نسخه آپشنال به 10.1 اینچی افزایش می­‌یابد. این نمایشگر به جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect 5 مجهز شده و از اپل کارپلی بی‌سیم، اندروید اتو و اینترنت هات‌اسپات 4G LTE بی‌سیم پشتیبانی می‌­کند.

نمایشگر پشت آمپر جیپ گرند چروکی L مدل 2021

صفجه پشت آمپر این خودرو 10.3 اینچی بوده و علاوه بر اطلاعات معمول، عملکرد سامانه‌هایی همچون کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دید در شب و دستیار تابلوخوان را هم نمایش می‌­دهد. 12 پورت USB-A و USB-C در نقاط مختلف کابین پیش‌بینی شده و سیستم صوتی باکیفیت با 19 بلندگو و سانروف دو حالته هم در تریم‌های Overland و Limited پیش‌بینی شده است.

امکانات ایمنی استاندارد جیپ گرند چروکی L شامل موارد وسیعی بوده که از میان آن‌ها می‌­توان به هشدار برخورد در تمام سرعت‌ها به همراه ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عبور از پشت خودرو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت، دستیار حرکت بین خطوط و هشدار خروج از خط اشاره کرد.

در تریم‌های بالاتر مواردی مثل سامانه دستیار راننده فعال هم به خودرو افزوده می­‌شود که از سامانه خودران سطح 2 بهره‌مند شده است. قرار است نسخه کامل‌تر این سامانه اواخر سال جاری به همراه قابلیت هندزفری معرفی شود.

دوربین دید در شب جیپ گرند چروکی L مدل 2021

سیستم دید در شب، نمایشگر هداپ، تشخیص هوشیاری راننده، سنسور تابلو خوان و دوربین 360 درجه جزء سایر امکانات جیپ گرند چروکی L مدل 2021 بشمار می‌­آید.

مشخصات فنی جیپ گرند چروکی L

در زیر کاپوت جیپ گرند چروکی L تحول چندانی رخ نداده و همچنان شاهد نصب پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر با 290 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری Hemi با 357 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور خواهیم بود. هردوی این پیشرانه به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل بوده و بنابر سفارش خریدار، نیرو را به یک یا دو محور منتقل می­‌کنند. ظرفیت یدک‌کشی گرند چروکی L دو دیفرانسیل با پیشرانه شش و هشت سیلندر به ترتیب برابر با 2.8 و 3.2 تن خواهد بود.

قابلیت انتخاب رانندگی جیپ گرند چروکی L مدل 2021

همچون مدل قبلی، جیپ گرند چروکی L بنا به درخواست مشتری به سه سامانه کوادراترک، کوادراترک 2 و کوادرا درایو 2 با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب مجهز خواهد شد. هر 3 سامانه مورد اشاره به ترنسفرکیس فعال هم متصل خواهند بود.

تعلیق این خودرو نیز به سیستم تعلیق بادی کوادرا-لیفت مجهز شده که سفتی آن را می‌­توان در 5 حالت مختلف تنظیم نمود. در حالت کلی، ارتفاع جیپ گرند چروکی L بین 21.6 تا 27.7 سانتی‌متر قرار می­‌گیرد. زاویه ورود و خروج این خودرو نیز به ترتیب 30.1 و 23.6 درجه اعلام شده است.

برنامه عرضه و قیمت جیپ گرند چروکی L

جیپ فعلاً قیمت رسمی گرند چروکی L را اعلام نکرده اما پیش‌بینی می­‌شود این خودرو اواسط سال 2021 با قیمتی بیش از قیمت پایه نسخه پنج نفره یعنی 37,765 دلار به بازار عرضه شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران